اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر اقتصاد اسرائیل: تحریم ایران فایده ندارد محاصره دریایی هوایی کنید



اسرائیل , اقتصادایران, تحریم های علیه ایران

 

خنثی شدن تحریم های غربی علیه ایران باعث شده تا یک وزیر اسرائیلی خواستار محاصره دریایی و هوایی تهران شود.

به نقل از خبرگزاری رسمی چین (شینهوا)،"یوفال اشتاینتز" وزیر اقتصاد اسرائیل گفت: محاصره دریایی و هوایی ایران می تواند این کشور را به دست برداشتن از تلاش برای آنچه که او "کسب سلاح هسته ای" خواند، وادار کند.

وی که با رادیو صدای ارتش اسرائیل مصاحبه می کرد افزود: زمان آن رسیده که آمریکا هشدار واضح و مهلت نهایی برای ایران تعیین کند. وقت آن رسیده که آمریکا به ایران بگوید اگر تلاش ها برای تولید بمب اتمی را تا فلان تاریخ متوقف نکنید علیه شما محاصره دریایی و هوایی اعمال می شود.

اشتاینتز گفت: همکاری آمریکا و اسرائیل و تحریم های اعمال علیه ایران، قابل تقدیر هستند اما انتظار داریم اقدامات شفاف تری علیه تهران صورت بگیرد.

وزیر اقتصاد اسرائیل ادامه داد: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از چهار سال پیش تاکنون می گوید که همه گزینه ها در برابر ایران، روی میز قرار دارند اما الان زمان آن رسیده است که این گفته تغییر کند . ما به مرحله بدون بازگشت در زمینه برنامه هسته ای ایران ، نزدیک می شویم. آمریکا برای منافع جهان باید برنامه هسته ای ایران را متوقف کند.

این سخنان وزیر اقتصاد اسرائیل در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم پیش از این دو مرتبه از اعضای کابینه اش خواسته بود درباره برنامه هسته ای ایران سکوت کنند.../عصرایران


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرحی که منجر به تاخیر در حمله اسرائیل به ایران شد: محاصره هوایی و دریایی ایران؟



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

طرحی که منجر به تاخیر در حمله اسرائیل به ایران شد: محاصره هوایی و دریایی ایران/علت سفر فرمانده سپاه به جزایر سه گانه چه بود؟

اوباما رئیس جمهور امریکا مجددا نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را متقاعد به عدم حمله به تاسیسات ایران در ماه های آینده کرده است.

 انتخاب : دبکا نوشت: اوباما رئیس جمهور امریکا مجددا نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را متقاعد به عدم حمله به تاسیسات ایران در ماه های آینده کرده است.

 آمریکا با قول تحریم های جدید علیه ایران در صورت شکست مذاکرات مسکو، حمایت سران رژیم صهیونیتسی را به خود جلب کرد.

دبکا در ادامه به تحریم های جدید آمریکا در صورت شکست مذاکرات اشاره اشاره کرد.

 

1. در یکم ژوئیه، اروپایی ها تحریم هایی علیه صادرات نفت و بانک های ایران اعمال می کنند.

2. در پاییز، دولت امریکا مهمترین سلاح اقتصادی خود را بیرون می آورد: تحریمی که بواسطه ی آن هواپیماهای و کشتی ها نمی توانند به ایران بروند. هر هواپیمایی که در ایران فرود اید از فرود در فرودگاه های اروپای غربی و امریکا منع می شود.

همچنین، ورود کشتی ها به بنادر ایران به طور اتوماتیک منجر به ممنوعیت از ورود آنها به بنادر اروپا و آمریکا می شود.

دبکا مدعی شد: این تحریم می تواند ایران را بدون اینکه گلوله ای شلیک شود، از طریق هوا و دریا محاصره کند.

برنامه های تحریم آمریکا موجب شده است که محمد علی جعفری فرمانده سپاه ایران در روز 31 می به جزایره سه گانه سفر کند.

سفر جعفری تذکری به آمریکا مبنی بر تونایی بستن تنگه هرمز در صورت محاصره ی هوایی و دریایی است./انتخاب