اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر اطلاعات: هنوز درباره شهادت عسگری اطمینان نداریم



 وزیر اطلاعات گفت: هنوز درباره اخبار منتشر شده مبنی بر به شهادت رسیدن علیرضا عسگری در سرزمینهای اشغالی اطمینان نداریم ، چون به گفته صهیونیستها اطمینان نداریم.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر، حیدر مصلحی پس از جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران همچنین در پاسخ به سوالی درباره جاسوس دستگیر شده در مشهد اظهار داشت: هنوز وقت صحبت کردن در این باره نرسیده است.... / تحلیل:عصر ایران 


ویدیو مرتبط :
وزیر اطلاعات کابینه دوازدهم زلال ترین وزیر پیشنهادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر اطلاعات: حق نداریم در زندگی شخصی افراد سرک بکشیم/نام حراست باید لرزه بر اندام خلافکاران بیندازد



اخبار,اخبار اجتماعی,سید محمود علوی

حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات در گردهمایی مسئولین حراست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: کار نیروی حراست سخت و تعیین کننده است هرچند ممکن است این کار مانند دارو تلخ باشد اما ارزش‌های خاص خود را دارد که صبر بر این تلخی‌ها دارای ارج است.

حجت‌الاسلام علوی با بیان اینکه اهل بیت هدف خود را از جنگیدن احیای دین اسلام و اصلاح جامعه اعلام کرده‌اند، افزود: عزیزان حراست در اجرای قوانین و فعالیت‌ها باید روش ائمه و سیرو سلوک آنها را دنبال کنیم، کسانی هم که به امنیت تعدی می‌کنند و برهم زننده امنیت هستند، باید از سوی حکومت اسلامی بازخواست شوند و با آنها برخورد شود، بنابراین باید در جامعه  امنیت، رشد ، سلامت و بالندگی وجود داشته باشد، البته نباید برای سلامت جامعه ، مانع از حرکت روبه جلو شویم یا برای ایجاد حرکت، جلوی سلامت جامعه را بگیریم.

 

همچنین برای ایجاد امنیت نباید رشد را متوقف کرد  و یا برای افزایش رشد در جامعه امنیت را از بین برد، چراکه هیچ ضرورتی ندارد برای ارتقای رشد در جامعه ، فساد وجود داشته باشد فساد مانند انگل ، خود مانع از رشد است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه امنیت و نشاط در جامعه کنار هم قرار می‌گیرند، اظهار کرد: همان گونه که پیامبر(ص) می‌فرمایند ، خیر و برکتی در جامعه به وجود نمی‌آید مگر در پرتو امنیت و این مقوله، اهمیت بالایی دارد، از این رو ، نیروی حراست از یک سو امنیت را به ارمغان می‌آورد و از سوی دیگر ، زمینه ی رشد را در کشور فراهم می‌کند.

 

بنابراین اگر کارمندی کاری را به تاخیر بیندازد تا از طریق آن رشوه دریافت کند ، فساد است که باید با آن برخورد شود. حال همان گونه که در عرصه های مختلف نظامی و غیر نظامی سردارانی داریم ، سرمایه گذاران در بخش اقتصادی  نیز همانند سردارانی هستند که رشد و توسعه را برای کشور به ارمغان می آورند ، از این رو ایجاد دست انداز  برای سرمایه گذاران سالم فساد است.

علوی با تاکید بر اینکه ایجاد رعب وحشت امنیت نمی آورد، افزود:  اگر ایجاد امنیت به بهای بوجود آوردن استرس و  اضطراب برای جامعه باشد، حالت خوبی نیست. هنر نیروی اطلاعاتی و حراستی این است که به گونه ای عمل کند که بدون اینکه حضور فیزیکی داشته باشد ، امنیت برقرار باشد.

وی گفت: در فضای بسته عده ای تحریک می شوند تا آن فضا را بشکنند ، ولی در شرایطی که فضای جامعه باز باشد ، این اتفاق رخ نخواهد داد، هر چند باید به این موضوع نیز توجه کرد که خلاقیت توام با آرامش ایجاد می شود و صنعت و اقتصاد در این شرایط می توانند شکوفا شوند به تعبیری ،  فضای استرس ، خلاقیت کش است. همان طور که دین مبین اسلام به ارامش و ادب در جامعه تاکید کرده و ایجاد رعب و وحشت را تنها ابزاری در مقابل دشمنان دانسته است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه  گفت: خداوند از حق الله می گذرد اما از حق مردم نمی گذرد، بنابراین ، کار حراست اعتماد به کارکنان است و باید در چهارچوب قانون و ادب با تمام افراد برخورد کند . به گونه ای که نام حراست مایه آرامش و باعث ایجاد انگیزه و فعالیت بیشتر آنها باشد نه کاهش انگیزه کارکنان سازمان شود.

وی افزود : شما با آبرو مردم  سر و کار دارید و حافظ اسرار و بیت المال هستید . مردم باید با وجود حراست و سایر دستگاهها احساس امنیت بکنند و در مقابل نام حراست باید لرزه بر اندام خلافکاران بیندازد.

اخبار اجتماعی - فارس