اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر اسبق نفت قائم مقامی زنگنه را پذیرفت



,قائم مقام وزیر نفت,اعتلای صنعت نفت

 وزیر اسبق نفت قائم مقامی زنگنه را پذیرفت

وزیر اسبق نفت قائم مقامی بیژن نامدار زنگنه را پذیرفت.

کاظم وزیری هامانه که در بین سال های 84 تا 86 در سمت وزیر نفت فعالیت می کرد اکنون در کسوت قائم مقام وزیر نفت دولت تدبیر وامید بعد از گذشت شش سال دوباره به این وزارت خانه بازگشت.

در حکم بیژن نامدار زنگنه خطاب به سیدکاظم وزیری هامانه آمده است: با توجه به تجارب و سوابق ارزشمند و اشراف جنابعالی بر امور صنعت نفت، بدینوسیله به عنوان قائم مقام وزیر نفت منصوب می شوید.

امید است با استعانت از پروردگار یکتا در انجام وظایف محوله و تداوم خدمتگزاری به ملت شریف ایران، نظام جمهوری اسلامی و اعتلای صنعت نفت موفق باشید./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
سوال رسایی از زنگنه (وزیر نفت) و پاسخ وی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده مخالف وزیر نفت: زنگنه قسم جلاله نادرست خورد/موافق:افراطی ها همانند خارجی ها از آمدن زنگنه نگرانند



احمد توکلی,کابینه روحانی


توکلی/ مخالف: زنگنه قسم جلاله نادرست خورد/ به کسی که صداقت ندارد نمی‌توان رای اعتماد داد

توکلی ادامه داد: فردای آن روز سعی کردم که با یکی از نمایندگان که اطلاعات تعیین کننده ای داشت گفت و گو کنم تا موانع پیش روی آقای زنگنه برطرف شود تا غروب هم به دنبال این موضوع بودم اما عصر سه شنبه سندی به دست من رسید که متوجه شدم قسم جلاله ای که آقای زنگنه یادکرده است غلط است. برای همین خیلی منقلب شدم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که وزیر پیشنهادی نفت برای یک موضوعی که بعدا به من اثبات شد قسم جلاله نادرست خورده است گفت: امروز روز آزمون بزرگ مجلس است و به کسی که صداقت ندارد نمی توان رای اعتماد داد.

به گزارش مهر، احمد توکلی که در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت سخن می گفت اظهار کرد: بنده از هفته گذشته تا دو روز پیش تلاش کردم که آقای زنگنه وزیر نفت شود و آن هم به رغم مخالفت هایی که با ایشان صورت می گرفت بنا به چند دلیل بود.

وی دشواری های عرصه نفت و گاز استفاده از وزیر غیرنفتی در دوره های اخیر که باعث سرخوردگی برخی نیروهای وزارت نفت شده بود اما با مطرح شدن نام زنگنه نشاطی در بین آن ها ایجاد شده بود شناخت وزیر پیشنهادی از مجموعه وزارت نفت را دلایل خود برای حمایت اولیه از وزیر پیشنهادی نفت خواند و گفت: ان شاء الله که آقای زنگنه از مجلس رای اعتماد نمی گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در تاریخ 18 مرداد آقای زنگنه به دفتر بنده آمد، من خطاب به وی گفتم که تو فاسد نیستی اما در به کارگیری از افراد غیر فاسد و به کارگیری نیروهای داخلی اهتمام نداری.

وی گفت: پس از آن قرار شد که کمیته پنج نفره ای تشکیل و موضوعات با آقای زنگنه را بیشتر بررسی کند. صبح سه شنبه جلسه ای تشکیل شد که آقای زنگنه به همراه یکی از دستیارانی که با من دوستی دارد در آن حاضر بودند. در این جلسه ضمن بررسی مسائل آقای امیر آبادی مطلبی را مطرح کرد و وزیر پیشنهادی نفت در واکنش به این موضوع گفت که والله این موضوع درست نیست. آقای امیرآبادی اصرار کرد که در مورد مطلب بیان شده سند دارد اما بنده گفتم چون آقای زنگنه قسم جلاله خورده است درست نیست که این موضوع ادامه پیدا کند.

توکلی ادامه داد: فردای آن روز سعی کردم که با یکی از نمایندگان که اطلاعات تعیین کننده ای داشت گفت و گو کنم تا موانع پیش روی آقای زنگنه برطرف شود تا غروب هم به دنبال این موضوع بودم اما عصر سه شنبه سندی به دست من رسید که متوجه شدم قسم جلاله ای که آقای زنگنه یادکرده است غلط است. برای همین خیلی منقلب شدم.

وی با تاکید بر این که اگر بنا بر صدق باشد با مشاوره سعی و خطا و کار جمعی می توان ضعف ها را برطرف کرد یادآور شد: اما اگر پرده پوشی در کار باشد نمی توان کاری کرد چون در اسلام صدق گفتار خیلی مهم است و پیامبر اکر هم اشاره کرده اند که مومن دروغ نمی گوید. در هر سازمانی مقام بالای سازمان امضایش موضوعات را تصدیق می کند اما اگر آن مقام بالا صداقت نداشته باشد دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: در مجلس گذشته برادری که دستش از دنیا کوتاه است و به حق صاحب الزمان ان شاء الله خدا رحمتش کند به همین خلاف دچار شد و آن اتفاقات افتاد. وزیر دیگری هم بود که بنده درباره او صحبت کردم اما برخی نمایندگان توجهی نکردند و ضربه اش هم به اقتصاد کشور وارد شد.

وی با اشاره به نامه ای که درباره وزیر پیشنهادی نفت به رئیس جمهور نوشته است گفت: بنده بعد از موضوعات مطرح شده درباره آقای زنگنه نامه ای برای رئیس جمهور محترم نوشتم و تاکید کردم که خلاف گویی قابل تأمل نیست. بعد از آن یکی از دوستان به سراغ بنده آمد و گفت که با خود آقای زنگنه بنشینید و صحبت کنید. در جلسه ای که با آقای زنگنه داشتم ایشان گفت که موضوع را تکذیب نمی کنم اما در آن جلسه این سند یادم نبود حالا هم گفته که قسم را برای چیز دیگری خورده ام.

وی با بیان این که تصامح کردم تا این برادر محترم در خدمت قرار گیرد خاطر نشان کرد: اما این مسئله قابل تامل نیست اگر صداقت رعایت نشود شما چه می دانید در دیگر موضوعات نیز این موضوع تکرار نشود آن هم در وزارت نفت چون منبع درآمد ماست و با مسائل خارجی در شرایط تحریم در ارتباط است لذا رای اعتماد به چنین فردی نمی توان داد.
======================
موافق وزیر پیشنهادی نفت: تنها زنگنه وضعیت نفت را می تواند درست کند

عبدی نماینده مردم خرم آباد در موافقت با وزیر پیشنهادی مجلس با اشاره بر اینکه همه دوستان بر توانمندی زنگنه باور دارند و این مساله قابل تکذیب نیست، متذکرشد: مخالفان زنگنه هم بر توانمندی وی در اظهاراتشان تاکید کردند.

وی متذکرشد: کابینه روحانی تجربه کافی را برای حل هر گرفتاری دارد. اینها مصداق همان وزرای صالحی هستند که مقام معظم رهبری تاکید فرموده اند.منتها نفت حساسیت خاصی دارد.
به گفته او، رئیس جمهور وعده ایجاد اشتغال داده که برای رفع این مشکل باید صنعت نفت را حل کرد نمی توان با گلیم بافی این مشکل را حل کرد.

براساس اظهارات عبدی، در چهار سال اول دولت احمدی نژاد درآمدهای خوبی کشور داشت چراکه زنگنه ماشین نفت را روشن کرده بود منتهی در دولت دهم ماشین نفت رو به نزول رفت و الان یک وزارتخانه فرسوده تحویل کشور شده است.

نماینده مردم خرم آباد متذکرشد: برخی از دوستان شاید باید بگویند حاصل تحریم است شرایط فعلی اما بنده مخالفم چرا که در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد ما 5 وزیرنفت عوض کردیم و همین عدم مدیریت ثابت برمشکلات نفت افزود.

این موافق وزیرپیشنهادی نفت افزود:همه کارشناسان و بدنه نفت معتقدند تنها کسی که می تواند شرایط بد نفت را سروسامان بدهد تنها زنگنه است.
به گفته او، زنگنه دیپلماسی قوی برای مدیریت صنعت نفت دارد.

وی تاکید کرد:الان مطرح می شود که سوء استفاده های مالی در دوران مدیریت زنگنه درنفت وجود داشته اما باید بپرسیم در کدام وزارتخانه سوء استفاده مالی صورت نمی گیرد؟ بالاخره در کارهای بزرگ اشتباهاتی هم صورت می گیرد.
======================
موافق وزیر پیشنهادی نفت:افراطی ها همانند خارجی ها از آمدن زنگنه نگرانند

حیدری طیب گفت:چرا نباید از تجربه دیپلماسی نفتی ایشان استفاده کنیم؟

حیدری طیب، نماینده کرمانشاه در موافقت با بیژن نامدار زنگنه، وزیر پیشنهادی نفت گفت: برخوردهای افراطی از سوی افرادی که خود را نماینده تر از دیگران می دانند، هدفش ناکارامد سازی دولت یازدهم است و همه صنایع و بخش نفت و گاز را نشانه گرفته اند همانند مشتریان مرتجع بازار نفت که نگران از آمدن زنگنه هستند.

وی افزود: در مورد مطالب دکتر توکلی، دکتر بهمنی شهادت می دهند که قسم ایشان ناظر به مطلب اشاره شده، نیست.

حیدری طیب ادامه دادک زمانی که آقای زنگنه وزیر جهاد بود، در عملیات والفجر8 در پل بعثت نظارت داشت که موجب پیروزی در فاو شد.
وی افزود: در دوره ای که وزیر جهاد بودند، خدمات شایان توجهی در کشور و در جنگ داشتند.

وی افزود:مسائل مطرح شده درباره کرسنت، فاقد توجیه بر مبنای مطالب حقوقی است. در دوره وزارت نیرو هم تلاش های زیادی برای کاهش وابستگی به خارج انجام دادند، شرکت مپنا که پرچم استقلال بخش برق است، در دوره ایشان تاسیس شد.

موافقت وزیر پیشنهادی نفت گفت: قبل از ایشان جدول خاموشی داشتیم. در دوره وزارت نفت هم زمینه ای فراهم کرد که به اهداف نفت،گاز و پتروشیمی دست یابد.

وی افزود: الان هم با تحریم ها ور به رو هستیم. حال با آغاز دوران ریاست جمهوری آقای روحانی امیدهایی برای رفع آن ها به وجود آمده است، اقای زنگنه با تجربه عبور از تحریم داماتو و جذب توتال و شل پا به میدان گذاشته است.

وی یادآور شد:در پارس جنوبی که 50 درصد ذخایر گازی کشور را دارد، 10 فاز مورد بهره برداری قرار گرفته که 5 فاز آن در دوره آقای زنگنه بوده است. آقای زنگنه  در جذب سرمایه گذاری در بخش بالادست تجربه دارد. 21 قرارداد بیع متقابل بسته است.

وی تاکید کرد: افتخار بزرگی که آقای زنگنه با 22 سال سابقه وزارت، سند پاکدستی را از رییس قوه قضاییه گرفت. حال چرا نباید از تجربه دیپلماسی نفتی ایشان استفاده کنیم؟
مهر/خبرآنلاین