اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر ارشاد: ماهیت فیلترینگ را همه قبول دارند



اخبار,اخبار اجتماعی ,فیلترینگ

 

اخبار اجتماعی - وزیر ارشاد: ماهیت فیلترینگ را همه قبول دارند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ماهیت فیلترینگ مورد قبول همه است، گفت: اختلافی که امروز وجود دارد مربوط به جزئیات است، این اختلاف نظر حتی در بین کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ نیز وجود دارد.

به گزارش مهر، علی جنتی در حاشیه امضای تفاهمنامه با معاونت علمی فناوری رئیس جمهور در لزوم استفاده از فضای مجازی برای توسعه فرهنگ و هنر کشور تاکید کرد و گفت: امروز با استفاده از فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و ماهواره ها می توانیم به تمامی خانه ها نفوذ کنیم و تاثیر خود را از طریق برنامه های فرهنگی بگذاریم. بر این اساس باید به سمتی حرکت کنیم که با استفاده از شبکه های اجتماعی، برنامه ها و آموزه های قرآنی گسترش یابد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نباید وضعیت را به گونه ای رقم بزنیم که شبکه های اجتماعی فقط محلی برای تاخت و تاز سکولارها باشند.
 
وی با بیان اینکه در هر کشوری مسایل امنیتی وجود دارد و از طرف دیگر برخی سایتها مطالبی دارند که با فرهنگ و ارزشهای ما منافات دارد، گفت: ما نباید اجازه دهیم با استفاده از این مساله مردم را فریب دهند.
 
جنتی با اشاره به اینکه هر کشوری برای خودش محدودیت هایی دارد، گفت: امروز حتی در اروپا شاهد هستیم که از نفوذ فرهنگ آمریکایی رنج می برند و با فیلترینگ بخش های مختلف نمی خواهند اجازه دهند فرهنگ آمریکایی در کشورشان رخنه کند.
 
وی با بیان این که ماهیت فیلترینگ مورد قبول همه است، گفت: اختلافی که امروز وجود دارد بر سر جزئیات است به طور مثال گروهی معتقدند وایبر باید فیلتر شود و گروهی نیز موافق این موضوع نیستند. این اختلاف نظر حتی در بین کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ نیز وجود دارد اما نباید در این زمینه نظر شخصی افراد اعمال شود و طبق قانون باشد.
اخبار اجتماعی  - مهر

 


ویدیو مرتبط :
بازدید وزیر راه و وزیر ارشاد از غرفه معاونت مسکن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کامنت وزیر ارشاد درباره فیلترینگ!


علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با درج کامنتی پای استتوس یکی از مترجمین کشور در باب فیلترینگ های واکنش نشان داد.

کافه سینما: علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با درج کامنتی پای استتوس یکی از مترجمین کشور در باب فیلترینگ های واکنش نشان داد.



 اسدالله امرایی مترجم سرشناس کشورمان در استتوسی نارضایتی اهالی فرهنگ از فیلترینگ برخی سایت های ادبی و فرهنگی بیان داشت و نوشت:

فقط فیس‌بوک فیلتر نیست. دست ما که به آقایان کمیته تعیین مصادیق مجرمانه در اینترنت نمی‌رسد، اما یکی از آقایان که نماینده دولت در این کمیته است جناب علی جنتی Ali Jannati وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ست. لطفاً سوال ما را ایشان بفرمایند مجله ادبی و وزین Barcelona Reviewجه خلافی دارد که باید فیلتر بشود. مجله Identity Theory و مجلات مشابه ادبی دیگر چرا باید فیلتر شود. البته که در نهایت می‌توان با فیلتر شکن رفت و دید. اما آقایان عرض خود می برند و زحمت جماعت می‌دارند. نکنید آقا! اگر هم بنا باشد به ظن جلوگیری از انجام کار خلاف عرف و شرع و اخلاق و امنیت به پیشواز برویم تا رفع بلا شود. باید اتوبوس‌های شلوغ بی‌آر‌تی را هم حمع کنید و کاشت جو و گندم و انگور و خرما و...متوقف شود.

و علی جنتی نیز چنین پاسخ داد:

"متاسفانه از این موارد زیاد است که نیاز به رسیدگی دارد و همه پژوهشگران را دچار مشکل کرده است."