اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر ارشاد: به جلال علاقه دارم


دکتر علی جنتی گفت: در میان نویسندگان ایرانی حوزه ادبیات بیش از دیگران به جلال آل احمد علاقه دارم.

خبرانلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد در گفت و گویی " هفته کتاب " در روزهای پایانی این رویداد ملی، به چند پرسش به این مناسبت پاسخ داد.

او درباره میزان مطالعه روزانه اش گفت: هر روز به صورت میانگین بین 4 تا 5 ساعت مطالعه دارم که به خواندن کتاب ها، مقالات، گزارش ها و روزنامه ها اختصاص می یابد؛ من به هر حال درگیر مطالعه هستم و خوانش کتاب های فلسفه، عرفان ، تاریخ و دیگر حوزه ها از جمله علاقه های شخصی ام به شمار می رود.

دکتر جنتی همچنین درباره موضوع اهدای کتاب به دیگران اظهار کرد: به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب های بسیاری به دستم می رسد و بسیاری از دوستان نویسنده ام هم نسخه ای از آثارشان را برایم می فرستند که آنها را جمع آوری و به کتابخانه های مناطق محروم و دوردست هدیه می کنم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این پرسش که اکنون در حال مطالعه چه کتابی هستید هم گفت: انتشارات فرهیختگان که روزنامه فرهیختگان را هم منتشر می کند کتابی روانه بازار کرده است که به زندگی آیت الله هاشمی رفسنجانی مربوط است و این روزها در حال مطالعه آن هستم.


ویدیو مرتبط :
بازدید وزیر راه و وزیر ارشاد از غرفه معاونت مسکن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کتاب های مورد علاقه وزیر ارشاد کدامند؟


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب‌هایی که معمولاً مرکز اسناد اسلامی از خاطرات شخصیت‌های مختلف در قبل و بعد از انقلاب منتشر می‌کند، برای من از جذابیت خاصی برخوردار است.

خبرگزاری تسنیم: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب‌هایی که معمولاً مرکز اسناد اسلامی از خاطرات شخصیت‌های مختلف در قبل و بعد از انقلاب منتشر می‌کند، برای من از جذابیت خاصی برخوردار است.

علی جنتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آخرین کتابی که مطالعه کردید چه بود، گفت: روزانه مطالعه دارم ولی در حال حاضر به دلیل مشغله کاری این روزها کمتر فرصت کتاب خواندن را پیدا می‌کنم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در حال حاضر در حوزه شعر و ادبیات رمان‌های فراوانی وجود دارد که در این میان علاوه بر کتاب‌های خیلی خوب و قابل استفاده، کتاب‌های بسیار ضعیف هم وجود دارد که مردم خودشان باید کتاب مورد نظرشان را انتخاب کنند.

وی همچنین افزود: کتاب‌هایی که معمولاً مرکز اسناد اسلامی از خاطرات شخصیت‌های مختلف در قبل و بعد از انقلاب منتشر می‌کند، برای من از جذابیت خاصی برخوردار است و معمولا این نوع کتب را با علاقه مطالعه می‌کنم.

جنتی همچنین به نذر کتاب اشاره کرد و افزود: امسال برای اولین بار در خوزستان این سنت حسنه انجام شد و چه  خوب است این سنت نذر کتاب نهادینه شود و در برخی ایام‌های سال بجای پخش شربت و شیرینی در میان مردم کتاب مفید برای مطالعه پخش شود.