اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر ارشاد: بعضی معتقدند فقط فکر خودشان باید در جامعه بیان شود/ هر فکری که از بیرون بیاید مسموم است باید آن را فیلتر كرد و پارازیت انداخت



اخبار,اخبارسیاسی, علی جنتی

در دولت تدبیر و امید بسیاری از کتاب‌هایی که بی‌جهت و به‌دلیل خرده‌گیری‌های نابجا چاپ نشده‌بودند؛ منتشر شدند؛ با این‌حال جامعه فاسد نشد.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش حزب اعتدال و توسعه شاخه جوانان با تاکید بر اینکه در جامعه افراد با سلیقه‌های مختلف حضور دارند؛ گفت: این سلیقه‌ها باید بیان شوند و دیگران از آن استفاده کنند و خودشان یک فکر را انتخاب کنند. زیرا مردم در انتخاب‌هایشان به صورت درست و صحیح تشخیص می‌دهند.
 
به گزارش  ایلنا، علی جنتی با بیان اینکه یک تفکر در كشور ما هست كه می‌گوید هر فکری که از بیرون بیاید؛ مسموم است و حق ندارد ظهور کند بنابراین باید با آن برخورد كرد،فیلتر كرد و پارازیت انداخت، افزود: یك تفكر هم این است حاكمیت امروز با اطلاعات است و هر كشوری كه بیشترین اطلاعات را داشته باشد تفوق بیشتری دارد و این تفكر مدافع آن است كه ملت باید به اطلاعات از طریق شبكه ها و مطبوعات و رسانه ها و ماهواره ها دسترسی داشته باشد،حالا اگر یک شبکه ماهواره‌ای باشد باید با آن مقابله کرد و نباید اجازه داد کسی به آن دسترسی داشته باشد. اگر در فضای مجازی یکسری مجموعه اطلاعاتی است و طوری نیست که همه سالم باشد؛ باید ‌آنها را فیلتر کرد ازجمله شبکه‌های اجتماعی. زیرا در آن ارتباطاتی برقرار می‌شود بنابراین بهترین راه مقابله با آن است و باید جلوی آن گرفته شود تا کسی اطلاعی از آن پیدا نکند. در هر صورت این دو فکر در جامعه وجود دارد.
 
وی تاکید کرد: آنچه  این دولت دنبال می‌کند این است که ما ضمن اینکه باید مراقب باشیم به‌خصوص مراقب نسل جوان، کودکان و فرزندان‌مان تا از آثار سوء اطلاعات وارداتی جلوگیری کنیم؛ در عین حال باید فضا را باز بگذاریم تا همه دسترسی آزاد به اطلاعات داشته باشند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این اساس الان درحال حرکت است.
 
وزیر فرهنگ دولت یازدهم با بیان اینکه در حوزه مطبوعات تا آنجا که قانون گفته است برای بخشی از موارد ممنوعیت وجود دارد؛ گفت: درباره مطالبی که ضدامنیت ملی کشور باشد و مطالبی که توهین به مقدسات و مواردی از این قبیل یا مطالب غیراخلاقی که بنیان خانواده و جامعه را متزلزل می‌کند، باید جلوی آن گرفته شود. همه کسانی که صاحب فکر و اندیشه هستند باید قلم بزنند و صحبت کنند و ملت ما باید دسترسی به اطلاعات داشته باشد. تضارب آرا یک اصل در جامعه است زیرا رشد و تعالی جامعه در سایه تبادل نظر و تضارب آرا و برخورد افکار با یکدیگر است.
 
عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه افزود: در چنین فضایی است که انسان‌ها رشد می‌کنند. بعضی معتقدند چون فکر ما الهام گرفته از وحی و آسمان است؛ فکر فقط ما باید در جامعه بیان شود. اما ما چنین اعتقادی نداریم.
 
علی جنتی تاکید کرد: در حوزه کتاب هم به همین نحو است زیرا در این حوزه نیز افراد صاحب‌فکر و متخصص در حوزه‌های عمومی و تخصصی حضور دارند. هرچند قانون یک مواردی را منع کرده است اما خارج از آن باید اجازه داد افراد صاحب فکر کتابشان را بنویسند و نظرشان را بدهند.
 
وی افزود: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید در یکسال و نیم گذشته شاهد آن هستیم که بسیاری از کتاب‌هایی که بی‌جهت و به دلیل خرده‌گیری‌های نابجا چاپ نشده‌ بودند؛ چاپ شدند و با این‌حال جامعه فاسد نشده است. 

  
 اخبار سیاسی  -  ایلنا


ویدیو مرتبط :
بازدید وزیر راه و وزیر ارشاد از غرفه معاونت مسکن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه بیش از 50 نماینده مجلس به وزیر ارشاد درباره رفع فیلتر «بازتاب»



نامه بیش از 50 نماینده مجلس به وزیر ارشاد درباره رفع فیلتر «بازتاب»

در حالی که یک ماه از رفع فیلتر سایت بازتاب امروز می گذرد، بیش از 50 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای نامه ای خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن اعتراض به فیلترینگ سایت بازتاب، خواستار رفع فیلتر این رسانه شدند.

 

به گزارش خبرنگار بازتاب، هم زمان با ادامه رایزنی ها برای رفع فیلتر سایت بازتاب، بیش از 50 نماینده مجلس از گرایش های مختلف سیاسی، در نامه ای به دکتر حسینی تصریح کردند: از دولت محترم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی فضای رسانه ای کشور انتظار می رود سعه صدر بیشتری نسبت به انتقادات داشته باشد و رسانه هایی که نسبت به روشنگری و اطلاع رسانی سازنده در افکار عمومی و دفاع از منافع ملی می پردازند را مورد حمایت قرار دهند تا زمینه افزایش اثرگذاری رسانه های بیگانه بر جامعه فراهم نگردد.

متن این نامه به شرح زیر است:

 

بسمه تعالی

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، جناب آقای دکتر حسینی

با سلام

احتراما در روزهای اخیر، سایت «بازتاب امروز» که از رسانه های پرمخاطب داخلی می باشد، به دلیل انتقاد از قرارداد ارزی که سه سال قبل بدون اطلاع مجلس شورای اسلامی بین دولت های ایران و چین منعقد شده است، بدون دستور قضایی و با رای دستگاه های دولتی فیلتر گردیده است.

از دولت محترم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی فضای رسانه ای کشور انتظار می رود سعه صدر بیشتری نسبت به انتقادات داشته باشد و رسانه هایی که نسبت به روشنگری و اطلاع رسانی سازنده در افکار عمومی و دفاع از منافع ملی می پردازند را مورد حمایت قرار دهند تا زمینه افزایش اثرگذاری رسانه های بیگانه بر جامعه فراهم نگردد و در همین راستا این رسانه نیز رفع فیلتر گردد.

با تشکر

 

خاطر نشان می شود، شماری از نمایندگان فراکسیون اقلیت نظیر تابش، دبیر این فراکسیون، از امضای این نامه خودداری کردند./عصرایران