اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: نصف‌النهارمکه‌راجایگزین‌نصف‌النهارگرینویچ می‌کنیم‌



ادعای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

تازه‌ترین ادعای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

نصف‌النهارمکه‌راجایگزین‌نصف‌النهارگرینویچ می‌کنیم‌

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تازه‌ترین ادعای خود گفته که این وزارت‌خانه تلاش‌ خواهد کرد «نصف‌النهار مبداء مکه را جایگزین نصف‌النهار گرینویچ» کند.

محمدحسن نامی٬ این مطلب را طی سخنانی در حسینیه چهارده معصوم قم بیان کرده و گفته است: «کعبه در مرکز جهان قرار گرفته و اینکه از سمت راست به چپ دور این خانه عظیم می‌گردیم به این دلیل است که گردش سلول‌ها در بدن، ‌گردش خون در بدن، ‌گردش زمین به دور خورشید همه از سمت راست به چپ است.»

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود درباره چگونگی مخابره صدا و تصویر امام دوازدهم (عج) پس از ظهور به سراسر جهان سخن گفته و اظهار داشت: با بهره گیری از تكنولوژی جدید می توان به در زمان ظهور صدا و تصویر امام عصر(عج) را پخش كرد.

به گزارش قم نیوز، دكتر محمد حسین نامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حسینیه چهارده معصوم قم با اشاره به دیدگاهش در خصوص پخش صدا و تصویر امام زمان(عج) گفت: در روایات ما آمده است كه صدا و تصویر امام عصر(عج) هنگام ظهور ایشان به مردم جهان می‌رسد كه با یافته‌های جدید علمی چیز عجیبی نخواهد بود.

بیست و چهار نصف النهار داریم كه یكی از آن نصف النهارها از مبداء‌ مغناطیسی صفر كعبه عبور كرده است. تلاش می‌كنیم نصف النهار مبداء مكه را جایگزین نصف النهار گرینویچ كنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به موقعیت كعبه گفت: كعبه در مركز جهان قرار گرفته است و اینكه از سمت راست به چپ دور این خانه عظیم می‌گردیم به این دلیل است كه گردش سلول‌ها در بدن،‌ گردش خون در بدن،‌ گردش زمین به دور خورشید همه از سمت راست به چپ است و همه گردش ها در این عالم بر این اساس است.

نامی به دستاوردهای علمی در خصوص لایه‌های آسمان اشاره كرد و عنوان داشت:‌ تاكنون تنها دو خاصیت لایه یونسفر را دانشمندان متوجه شده اند كه یكی از خاصیت‌ها این لایه ها یونیزه شدن مولكول‌های گاز صرفا در این لایه است كه برای ادامه حیات بشری ضروری است. دیگر این كه اگر این لایه وجود نداشت،‌ هیچ ارتباط رادیویی به وجود نمی آمد.‌ لایه یونوسفر دارای قدرت الكتریسیته است و مبداء قدرت آینده است. با این لایه می توان صائقه های مرگبار،‌ رانش،‌ زلزله و طوفان را در نقاطی از جهان به وجود آورد و برخی تلاش می كنند از این لایه بر علیه دیگران استفاده كنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حمله آمریكا به عراق گفت: ارتباطات عراق در زمان حمله آمریكا به این كشور قطع شد و یكی از فرماندهان عراقی پس ازاشغال عراق گفته بود كه آمریكایی با كسب اطلاعات خط های فیبر نوری از طریق یكی از مهندسین عراقی،‌ خط های فیبرنوری بین قرارگاه ها را بمباران كرد.

محمدحسن نامی که چند ماهی است اداره وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را بر عهده گرفته٬ پیش‌تر از قصد این وزارتخانه برای راه‌اندازی گوگل ارث اسلامی خبر داده بود.

منبع:baharnews.ir

 

 


ویدیو مرتبط :
صحیت های وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس‌جمهور وارد مجلس شد/بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات



حسن روحانی در مجلس,کابینه روحانی

رییس‌جمهور وارد مجلس شد

حسن روحانی رییس‌جمهور کشورمان دقایقی پیش وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شد.

در حالی که نمایندگان به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌پرداختند، رییس‌جمهور وارد صحن علنی مجلس شد و علی لاریجانی به وی خوش‌آمد گفت.

طبق آیین‌نامه مجلس رییس‌جمهور می‌تواند در زمان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی خود در مجلس حضور داشته و در صورت صلاحدید با استفاده از وقت باقیمانده خود و یا وقت وزرای پیشنهادی‌اش به دفاع از آنها بپردازد.

-----------------------------------------------

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات
عضو کمیسیون صنایع مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات:مخالفتم سیاسی نیست با برنامه ها مشکل دارم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات سخن گفت.

بهروز نعمتی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مخالفت با محمود واعظی، وزیر پیشنهادی فناوری اطلاعات و ارتباطات سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین نعمتی در ابتدای مخالفت خود بر این موضوع تاکید کرد که جنس مخالفت او با وزیر پیشنهادی ارتباطات سیاسی نیست: « جنس مخالفت من با این برادر بزرگوار، مخالفت سیاسی نیست. مخالفت بنده به عنوان یک برادر کوچک براساس مخالفت کارشناسی با برنامه های ایشان است. » 

او در ادامه به نقد برنامه های واعظی پرداخت و گفت: « برنامه هایی که آقای واعظی ارائه کردند دارای نقاط ضعف جدی است که این برنامه ها باید مورد نقد و تجدید نظر قرار گیرد. خواهشم این است که این موارد را آقای واعظی یادداشت کنند تا پاسخ آنها را به نمایندگان بدهند. »

نعمتی توضیحات خود را اینگونه ادامه داد: « سوال اولی که مطرح است اینکه شما به عنوان یک دیپلمات شناخته شده در مجامع بین المللی و کشور شناخته شده هستید. شناختی که شما در دهه 60 از ارتباطات و فناوری دارید با امروز متفاوت است. ما فکر می کنیم باید به گونه ای رفتار شود که تحولات اساسی و جدی که در وزارت ارتباطات ایجاد شده را شما مد نظر قرار دهید. شما بعد از دورانی که از وزارت ارتباطات فارغ شدید در دانشگاه تهران و ورشو، فوق لیسانس و دکترا در رشته علوم سیاسی گرفتید. این سوالی است که شما باید به آن پاسخ دهید. »

عضو کمیسیون صنایع مجلس بحث بعدی خود را به این شکل مطرح کرد: « الان مرکز پژوهش و تحقیقات وزارت ارتباطات به عنوان یک مکان پژوهشگر، پر پتانسیل، توانمند و قانونی از مجموعه وزارت ارتباطات جدا شده است. مجموعه ای که می تواند عصای دست شما باشد. مجموعه ای که می تواند به عنوان یک منبع تحول مورد اشاره قرار یگیرد. شما در برنامه های تان به این موضوع اشاره نکردید. » 

سازمان فضایی دیگر موضوعی بود که نعمتی در ادامه مخالفت خود با وزیر پیشنهادی ارتباطات روی آن دست گذاشت و گفت: « سازمان فضایی حائز اهمیت است. مجلس به صورت قانونی رای داده که سازمان فضایی باید در زیر مجموعه وزارت ارتباطات باشد و به عنوان یک مجموعه سیاست گذار باشد اما شما در برنامه هایتان به این موضوع اشاره نکردید. آیا مجومعه ای با این ظرفیت و پتانسیل نیابد فکری برای آن در برنامه ها شود؟ »

نعمتی ادامه داد: « در بحث شورای عالی مجازی باید سیاست گذاری آن در مخابرات و ارتباطات صورت بگیرد شما به صورت شفاف به آن ورود پیدا نکردید. من فکر می کنم در این بخش مهم و استراتژیک شما باید ورود پیدا کنید. جز وظایف ذاتی وزارتخانه تحت امر شماست. » 

عضو کمیسیون صنایع معادن افزود: « مطلب بعدی در خصوص توسعه آی سی تی روستایی است. بیش از 50 درصد کشور مردمانی هستند که در روستاها دارند زندگی می کنند و ما نمی توانیم دلیل بیاوریم که چون بخش خصوصی در روستاها سرمایه گذاری نمی کند این موضوع از ما ساقط است. مگر می شود روستا را از خدمات به دلیل عدم سرمایه گذاری بخش خصوصی محروم کرد؟ وظیفه شما به عنوان وزیر پیشنهادی در این موضوع چیست؟ آیا بحث امیدی که دکتر روحانی مطرح کردند فقط امید به شهری ها ست؟ حداقل شما در بخش خودتان به عنوان بخش راهبردی و بخشی که می تواند ارتباطات را گسترش بدهد نباید به مردم این امید را بدهید؟ بد است که یک روستازاده ما نتواند از امکانات ارتباطات در دنیای امروز بهره ببرد. » 

نعمتی در ادامه مخالفت خود با وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: « موضوع بعدی میلیاردها تومان ودیعه مردمی است که نزد مخابرات سپرده گذاشته شده است. این پول حق الناس است. آیا می توانیم پول مردم را نادیده بگیریم؟ از نظر شرعی آن مکانی که ما در آن نشستیم مشروعیت دارد؟ میلیارد ها تومان ها پول مردم نزد شرکت مخابرات است که این پول باید برگردد. در برنامه های شما هیچ گونه اشاره ای به آن نشده است. » 

او ادامه داد: « بحث اپراتور ها موضوع بعدی است. امروز آیا به توسعه معتقد هستیم یا خیر؟ آیا معتقدیم باید به صورت واقعا مدیریتی کار کنیم یا اینکه خودمان باید در مجموعه ها حضور داشته باشیم؟ امروز اپراتور های ما به صورت لجام گسیخته دارند کار خودشان را انجام می دهند و هیچ گونه نظارتی بر آن وجود ندارد. مطلب مهم تر اینکه در خصوص واگذاری شرکت مخابرات و همچنین سهام شرکت مخابرات آیا شما واگذاری شرکت مخابرات را محق می دانید؟ آیا سهامی که در اختیار شماست و ممتاز است شما از آن دفاع می کنید یا آن را به عده افرادی واگذار می کنید که فقط و فقط برای خودشان دارند در آن محل کاسبی می کنند؟ اگر لازم شد به صورت خصوصی اسم افراد را خواهم آورد.» 

در همین حال حسن روحانی رییس جمهوری وارد مجلس شد که نعمتی ضمن خیر مقدم به رییس جمهوری بار دیگر تاکید کرد: « مخالفت من با برنامه های آقای واعظی است و با کل دولت مخالفت ندارم.»

او در ادامه تعدادی سوال از وزیر پیشنهادی ارتباطات پرسید و از واعظی خواست در توضیحات خود در رابطه با آنها توضیح دهد.

موافق وزیر ارتباطات/واعظی نمی تواند خارج از چارچوب برنامه پنجم عمل کند

نماینده مردم زابل گفت: دکتر واعظی حتی در دوره حضور در وزارت امورخارجه هم در سطح بالا و قابل قبولی ایفای نقش و کسب تجربه کرده است.

سید باقر حسینی، نماینده مردم زابل به عنوان موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:  دکتر واعظی در دوره حضور موثر در بخش ارتباطات به سرمایه گذاری در آموزش و تحقیقات و تربیت مدیران جدید در پی خروج کارشناسان مخابرات پس از رخداد انقلاب و هدایت صنایع تولیدی مخابرات در دوره جنگ پرداخت.

حسینی خاطرنشان کرد: در موقع جنگ، با آن همه محدودیت، تغییر سیستم آنالوگ به دیجیتال را انجام داد.

موافق وزارت محمود واعظی گفت: مهمترین نقطه قوت برنامه های واعظی این است که منطبق بر برنامه پنجم توسعه است. مخالفان باید مدنظر داشته باشند که ایشان نمی توانند خارج از برنامه عمل کنند.
وی تاکید کرد: در مورد توسعه تحقیقات و تولیدداخلی، برای افزایش نقش بخش خصوصی و حمایت از تشکل های خصوصی برنامه آقای واعظی بسیار خوب است./خبرآنلاین