اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزیر ارتباطات:برخی از کاربردهای گوگل را محدود می کنیم/تمام پهنای باند مورد نیاز در اختیار اجلاس



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

وزیر ارتباطات:برخی از کاربردهای گوگل را محدود می کنیم/ وضعیت مناسب اینترنت با وجود سروصداهای زیاد

با وجود سروصداهای زیادی که وجود دارد، اینترنت کشور در وضعیت مناسبی قرار دارد؛ تمام پهنای باند مورد نیاز این اجلاس تامین و در اختیار آن‌ها قرار داده شده است.

رضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به ایسنا گفت:  امروز پهنای باند داخلی به 525 گیگابایت بر ثانیه و پهنای باند اینترنت بین‌الملل هم به 63.7 مگابایت رسیده است که این ارقام گویای آن است که با وجود سروصداهای زیادی که وجود دارد ما در اینترنت وضعیت مناسبی داریم.

وی در عین حال عنوان کرد: بارها گفته‌ام که پهنای باند ما در دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقات و پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی که واقعا با اینترنت سروکار دارند و از اینترنت برای امور اقتصادی استفاده می‌کنند با هیچ محدودیتی مواجه نیست.

وزیر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات درباره مواردی که بعضا حول سرعت و کیفیت اینترنت مطرح می‌شود ادامه داد: شاید آنچه باعث ایجاد چنین جوی در زمینه اینترنت شده آن باشد که بعضی از کاربردها را ما از ابتدا برای شبکه اینترنت کشور تعریف نکرده‌ بودیم به عنوان مثال کاربرد تصویر یکی از این موارد است و این موضوع است که گاه برخی کاربران خانگی را با این سوال مواجه می‌کنند که آیا پهنای باند فعلی برای آن‌ها کافی است یا خیر؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین درباره موتور جستجوی گوگل نیز اظهار کرد: برای برخی از کاربردها که نیاز به امنیت بیشتری دارد با توجه به اینکه گوگل مراجعی به ما نداشته که بتوانند این ملزومات را در اختیار کشور بگذارند، محدودیتهایی ایجاد شده تا ما بتوانیم ارتباطاتی را که از این طریق مردم می توانند داشته باشند، امن کنیم و برای برخی از کاربردها محدود شده است. البته با آنها مکاتباتی در این خصوص داشته‌ایم اما هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم.

تقی‌پور در عین حال عنوان کرد: امروز در بحث استفاده‌های علمی و مراجعه به سایت‌های مختلف تخصصی برای امور تجارت یا بانکداری و یا مسائل علمی هیچ مشکلی در زمینه پهنای باند وجود ندارد.

وی ادامه داد: البته باید این نکته را هم مدنظر قرار داد که کاربران به شیوه‌های مختلفی از جمله GPRS، وایمکس، ADSL و غیره به اینترنت متصل می‌شوند و در مجموع اگر بخواهیم خدمات الکترونیکی که اکنون ارائه می‌شود را نسبت به سال‌های گذشته ارزیابی کنیم، شاهد افزایش چشمگیری خواهیم بود. به طوری که این خدمات بیش از چندین 10 برابر و یا بیش از صد برابر شده‌اند و در تمامی این موارد پهنای باند نیز پاسخگو بوده است.

وزیر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در ادامه صحبت‌های خود اشاره کرد: نکته‌ای که گاه مورد بی توجهی قرار می‌گیرد آن است که به هر حال پهنای باند اینترنت قابل تامین است اما تامین این پهنای باند هزینه‌های خاص خود را دارد و لازم است که بابت آن به کشورهای خارجی مبلغی پرداخت شود. اکنون اگر قرار باشد این پهنای باند خریداری شود اما بازگشت اقتصادی برای آن وجود نداشته باشد، طبعا خریداری پهنای باند به هیچ عنوان قابل قبول نیست به همین دلیل ما طی این سال‌ها همواره به تناسب، تقاضا و درخواست‌های موجود خرید پهنای باند را مدنظر قرار داده‌ایم./منبع: ایسنا

خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
شرط وزیر ارتباطات برای کاهش تعرفه پهنای باند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد از محدود کردن جیمیل/فیلترینگ گوگل و جی‌میل نشان داد مسئولین از دنیای ارتباطات درک جامعی ندارند



انتقاد از محدود کردن جی میل/ کم اطلاعی تصمیم‌گیران از جامعه اطلاعاتی

نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات گفت: بستن گوگل تا اطلاع ثانوی و فیلتر جی میل که مکاتبات مردم دربستر آن انجام می شود نشان می دهد تصمیم گیرندگان از مدلها و اقتضائات روز جامعه اطلاعاتی کم اطلاعند چرا که موتور جستجو و بستر مکاتباتی را که نمی توان تا ‌اطلاع ثانوی تعطیل کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

حسین انتظامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به قطع سرویسهای گوگل در ایران که گفته شده به دنبال تقاضای مردم و به دلیل محکوم کردن سوء استفاده از فضای مجازی برای توهین به مقدسات صورت گرفته است، گفت: اگرچه انگیزه و نیت مجریان، ‌ارزشی است اما در این باره به چند دلیل کج سلیقگی رخ داده است.

نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات درباره دلایل آنچه که از آن به کج سلیقگی تعبیر کرده، اظهار داشت: در برابر این اقدام موهن، اقدامات خودجوش جامعه مسلمانان زیباتر و موثرتر است و بهتر می تواند احساسات مسلمانان را نشان داده و فراگیر و اثربخش باشد.

وی ادامه داد: موجی که اتفاقا از مسلمانان غیرایرانی شروع و باعث شد در اعتراض به بی احترامی گوگل به خواست جامعه میلیاردی مسلمان و بهانه کردن "آزادی اطلاعات"، ‌استفاده از این موتور جستجو در روزهای 24 و 25 سپتامبر یعنی 2شنبه و3 شنبه به شکلی نمادین تحریم شود ارزش ویژه ای داشت و در شبکه های اجتماعی و به کمک ابزار اطلاع رسانی جدید و موج آفرین نظیر توئیت و پیامک، شمول یافت؛ بنابراین دولتی و دستوری کردن این اقدام خودجوش،‌ نقض غرض است.

نماینده مدیران مسئول تصریح کرد: تجربه نشان داده از زمانی که زمینه های خودجوش و مردمی جشنهای نیمه شعبان و دهه فجر، ‌کمرنگ شده و به نحوی دولتی شده اند جذابیت، ‌خلاقیت و فراگیری قبلی جای خود را به نگاه شابلونی داده که انفعالی شدن مخاطب را هم در پی داشته و خطر ابتذال یعنی دم دستی شدن را هم دارد.

انتظامی با بیان اینکه وقتی اقداماتی از این دست، دولتی می شود، ممکن است بعضی از موافقان طرح به دلیل مخالفت سیاسی خود با دولت از آن طرح روی بر گردانند و حتی مخالفت کنند، تاکید کرد: بستن گوگل تا اطلاع ثانوی و از آن بدتر، فیلتر جی میل که مکاتبات مردم در آن بستر انجام می شود به معنای آن است که تصمیم گیرندگان از مدلها و اقتضائات روز رسانه و جامعه اطلاعاتی درهم تنیده، کم اطلاعند.

وی به مهر گفت: موتور جستجو و بستر مکاتباتی را که نمی توان تا "‌اطلاع ثانوی" تعطیل کرد؛ اتفاقا فلسفه انتخاب هوشمندانه 2 روز به صورت نمادین، از درک درست طراحان اولیه این کمپین حکایت دارد اما می بینیم وقتی آن واکنش منطقی و درست و آن ایده جذاب، دولتی و فرمایشی می شود تبعات ناپسند می یابد.

نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات خاطرنشان کرد: این تصمیم علاوه برآنکه از فقدان درک جامع دنیای ارتباطات حاکی است از نشناختن تغییر مناسبات جهانی هم حکایت می کند؛ در الگوی کهن، ‌دولتها بازیگران اصلی روابط بین الملل بودند و طیف همکاری تا تخاصم را رقم می زدند اما سالهاست فقط دولتها، ‌تنها بازیگران جهان نیستند.

به گفته وی، هم اکنون سازمانهای بین المللی، شرکتها، ‌شبکه های اجتماعی، سازمانهای مردم نهاد و حتی فرد، یعنی آحاد جمعیت زمین، علاوه بر دولتها بازیگران صحنه بین الملل شده اند و وقتی ما در مواجهه با یک پدیده از الگوی قدیمی تبعیت می کنیم و از نقش آفرینی یا ظرفیت سازی بازیگران جدید مثل سازمانهای مردم نهاد و شبکه های اجتماعی استفاده نمی کنیم می تواند به معنای آن باشد که از نقش این موارد بی اطلاعیم و جغرافیای موضوع را نمی شناسیم./مهر