اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وزارت مسکنی‌ها در منزل کار می‌کنند



 

 

وزارت مسکنی‌ها در منزل کار می‌کنند

 

 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه اجرای طرح "دورکاری" در این وزارتخانه آغاز شده است، گفت: مقرر شده است مدیران وزارت مسکن هم هفته‌ای یک روز "دورکار" شوند.

رضا انجم شعاع در گفتگو با مهر افزود: آئین نامه اجرای دورکاری مورد تاکید دولت به خصوص در شهر تهران است تا به لحاظ شرایط ویژه این شهر، برخی از همکاران در قالب دورکاری روزهایی از هفته را در منزل به کار بپردازند.

وی تصریح کرد: این نوع کار باعث می شود تا علاوه براینکه کارمندان زمان بیشتری را در محیط خانواده به سر می برند، هزینه های رفت و آمد به وزارتخانه را هم نپردازند.

معاون وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه تاکنون 10 نفر داوطلب دورکاری در این وزارتخانه شده اند، گفت: هفته گذشته اقدامات دورکار شدن این همکاران انجام شده است که الان این افراد در منزل به کار خود ادامه می دهند.

انجم شعاع افزود: در بخشنامه دولت سقف کارمندان دورکار 30 درصد تعیین شده که به همین منظور برنامه ریزی برای این تعداد از کارمندان که 100 نفر را در وزارتخانه تشکیل می دهند، انجام شده است و درکل 300 نفر در تمامی شرکتهای زیرمجموعه و سازمانها باید دورکار شوند.

وی با اشاره به 1200 نفر کارمند در وزارت مسکن و شهرسازی و شرکتهای تابعه آن گفت: ماهیت کار در وزارت مسکن، نظارت و سرکشی بر پروژه ها است که 2 معاونت ساختمان و مسکن و شهرسازی و معماری هم از معاونتهای عملیاتی محسوب می شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت مسکن تصریح کرد: برای مدیران وزارتخانه هم برنامه ریزی شده است تا هفته ای یک روز از منزل به کارهای خود بپردازند تا آن دسته از کارمندان که تصور می کنند دورکاری یعنی اخراج آنها از کار، احساس امنیت بیشتری به دست بیاورند.

انجم شعاع با اشاره به مشاغل تعریف شده در این وزارتخانه برای دورکاری، گفت: 7 گروه کاری برای دورکاری در وزارت مسکن و شهرسازی تعریف شده است که کارشناس شهرسازی، کارشناس حقوقی، مدیرامور راه و ساختمان، آرشیتکت، کارشناس تحلیل گر سیستم، کارشناس روابط عمومی و کارشناس امور اداری این مشاغل را تشکیل می دهند.

وی درباره تامین امکانات برای کارمندان دورکار گفت: اغلب همکاران در منزل دستگاه کامپیوتر دارند اما برای تمامی این افراد کامپیوتر و اینترنت فراهم می‌شود؛ البته رقم دقیق هزینه ها مشخص نیست اما پیش بینی می شود که 100 تا 200 میلیون تومان نیاز به سرمایه گذاری باشد.

معاون وزیر مسکن وشهرسازی با بیان اینکه این هزینه ها در درازمدت قطعا کاهش هزینه را به دنبال دارد، گفت: در آئین نامه پیش بینی شده است که تا سقف 15 درصد در قالب حقوق و مزایا به کارمندانی که از امکانات خود برای کار استفاده می کنند، پرداخت شود.

وی با تاکید براینکه در وزارت مسکن و شهرسازی اجباری برای دورکاری ندارد، گفت: هرکدام از کارمندان دورکار، در صورت عدم تمایل می توانند دوباره به محل کار بازگردند....../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
اختصاص پناهگاهی به کودکان کار و کارتن خواب ها توسط وزارت کار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مدیرکل جدیدروابط عمومی وزارت کار



 

 

مدیرکل جدیدروابط عمومی وزارت کارمنصوب شد.

 

 

مدیرکل جدیدروابط عمومی

 

 

وزیر کار و امور اجتماعی طی حکمی احسان ارکانی را که رئیس دفتر سابق وی در نهاد ریاست جمهوری بود را به سمت مدیرکل روابط عمومی وزارت کار برگزید.

 


به گزارش "شبکه خبری منابع انسانی ایران" به نقل از مهر، عبدالرضا شیخ الاسلامی طی حکمی احسان ارکانی را به عنوان مدیرکل دفتر روابط عمومی وزارت کار و امور اجتماعی منصوب کرد.

 


بر اساس این گزارش، در این حکم خطاب به ارکانی آمده است: با عنایت به نقش موثر و کارساز وزارت کار و امور اجتماعی در پیشرفت و تعالی جامعه و برقراری عدالت همه جانبه، گستردگی و فرابخشی بودن فعالیتها، انتظار دارم با جدیت، حسن تدبیر و سعی و تلاش وافر بتوانید سیاستها و برنامه های اجرایی این وزارتخانه را که در قالب « منشور کاری» تدوین شده است را به مرحله اجرا درآورید.

 


وزیر کار و امور اجتماعی بیان داشت: امیدوارم با استعانت از خداوند متعال در ایجاد فضایی آکنده از هماهنگی، همکاری و برادری در امر اطلاع رسانی صحیح، به موقع، شفاف و برقراری ارتباط مثبت، موثر و سازنده با جامعه مخاطبین وزارت کار و امور اجتماعی به ویژه رسانه های گروهی، شرکای اجتماعی، کارکنان، مسئولان و مدیران موفق و موید باشید.

 


همچنین شیخ الاسلامی از خدمات و تلاشهای علیرضا محمدعلی در مدت تصدی این مسئولیت قدردانی و تقدیر کرد. ارکانی دارای مدرک کارشناسی ارشد عمران بوده و پیش از این دبیری شورای هماهنگی ترافیک و شورای عالی حمل و نقل استان هرمزگان و مسئولیت دفتر رئیس دفتر رئیس جمهوری را عهده دار بوده است.