اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ورود 3 بوگاتی، 5 مازراتی و 2 رولز رویز به ایران بدون پرداخت گمرگ توسط این دو مدیر بانکی



 

ورود 3 بوگاتی، 5 مازراتی و 2 رولز رویز به ایران بدون پرداخت گمرگ توسط این دو مدیر بانکی

 

لیبرتی در گزارشی ادعا کرد که دسته ای از خودروهای اسپرت گران قیمت  بدون پرداخت گمرک به ایران وارد شده است.

رادیو لیبرتی نوشت: بر اساس تحقیقی که توسط شرکت تحلیل اقتصادی انگلیسی بتاماتریکس انجام شده است، سرمایه داران ایرانی در حال به رخ کشیدن ثروت خود از طریق وارد کردن خودروهای منحصر به فرد و سریع هستند.

این وب سایت در ادامه ادعا کرد: گفته می شود مدل هایی مثل "بوگاتی" ساخت ایتالیا و "رولز رویز" ساخت انگلیس توسط سهامداران ارشد بانک های خصوصی که به تازگی باز شده است خریداری شده است.

در ادامه این گزارش ادعا شده است: هزینه ی گمرک واردات این خودروها که به میلیون ها دلار می رسد پرداخت نشده است.

حدود 48 ماشین منحصر به فرد و ویژه در بین ماه مارچ و جولای سال 2011 به ایران از سوی خریدارانی از سه شهر تهران ، اصفهان و شیراز وارد شده است.

مهرداد عمادی، تحلیگرد ارشد بتاماترکس می گوید:  وقتی بررسی کردم متوجه شدیم که دسته ای از ماشین های ویژه به تهران و شیراز فرستاده شده است که شامل 3 بوگاتی، 5 مازراتی و 2 رولز رویز "فانتوم"، جمعا به قیمت  14.2 میلیون دلار می شود.

وی افزود: اما مهمترین چیز این بود که این ماشین ها تنها توسط دو نفر سفارش داده شده بودند.

در ادامه این گزارش ادعا شده است: بر اساس پرسش و پاسخ با مسئولان گمرگ ایران، نزدیک به 12.5 میلیون دلار تعرفه گمرکی پرداخت نشده است. این ماشین ها به خریداران تحویل داده شده بود و اسناد ثبت موقت آن جعلی است.

عمادی ادعا کرد: بسیاری از این ماشین ها توسط سهامداران بانک هایی که به شدت به دولت بدهکار هستند خریداری شده است.

وی  در ادامه مدعی شد: یکی از این افراد، هم اکنون در اروپا است و یکی از موسسان یکی از جنجالی ترین بانک های خصوصی و موسس بزرگترین کارخانه  تولید کننده مبلمان در تهران است.

این تحلیلگرد ارشد موسسه تحلیل اقتصادی بتاماتریکس ادعا کرد: بانک این فرد نزدیک به 1.8 میلیارد دلار به بانک های دولتی و دولت، بدهکار است.  این فرد ماشین های گران قیمت بسیاری دارد.

در ادامه این گزارش ادعا شده است: بتا ماتریکس دریافته است که متقاضیان اخذ مجوز برای تاسیس بانک با مقامات ارشد دولت احمدی نژاد ارتباط دارند.

عمادی مدعی شد: 6 بانک خصوصی به دلیل کلاهبرداری تحت تحقیق قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: این افراد ارتباط بسیار نزدیکی با گروهی که در ایران آن را "گروه انحرافی" می خوانند، دارند.../تحلیل:انتخاب


ویدیو مرتبط :
رولز رویز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاکید آیت الله علوی گرگانی بر ربوی بودن سیستم بانکی در ایران; برخی برای وام ۱۶میلیونی ‏‏۷۲میلیون تومان پرداخت كرده‌اند



اخبار,اخبار اجتماعی ,وام بانکی

 

اخبار اجتماعی -  برخی برای وام ۱۶میلیونی ‏‏۷۲میلیون تومان پرداخت كرده‌اند

ما به بانك خاصی ایراد نداریم یا اینكه چرا فلان بانك دیركرد می‌گیرد یا كارغیر شرعی انجام می‌دهد؛ بلكه درد دل ‏های مردم را بیان می‌كنیم

آیت‌ا... علوی‌گرگانی، دردیدار با دبیر ‏شورای فقهی بانك انصار با اشاره به آیه « و لا تكونُوا كالذِین نسُوا‌ا... فأنْساهُمْ أنْفُسهُمْ ‏أُولئِك هُمُ الْفاسِقُون»، اظهار داشت: راهی كه شما در بحث تبدیل خسارت تاخیر تادیه به وجه التزام پیموده‌اید، ‏غیر از راه ماست و حرف‌های شما، پاسخی برای حرف‌های ما نیست، زیرا چیزی كه شرعا حرام اعلام شده است، ‏نمی توان با عقد التزامی درست كرد.

 

وی با اشاره به دریافت دیركرد از سوی بانك‌ها تاكید كرد: دیركردی كه بانك‌ها می‌گیرند به حساب ‏روز است، برخی از بانك‌ها روزهای تعطیل هم محاسبه كرده و مردم را جریمه می‌كنند و این امر اساساً صحیح نیست. ‏

 

ایلنا به نقل از حوزه نوشت؛ این استاد حوزه علمیه بیان داشت: ما به بانك خاصی ایراد نداریم یا اینكه چرا فلان بانك دیركرد می‌گیرد یا كارغیر شرعی انجام می‌دهد؛ بلكه درد دل ‏های مردم را بیان می‌كنیم و بانك هم بایددرمقابل افراد تضمین و ضمانت خاص خود را بگیرد.

 

اگر بانك از كسی شناخت نداشته باشد باید تضمین ‏دریافت كند و این موضوع در صندوق‌های قرض الحسنه نیز رعایت می‌شود. ‏آیت‌ا... علوی گرگانی با اشاره به صندوق قرض الحسنه (وحدت فاطمی) كه توسط دفتر ایشان ‏تاسیس شده است، خاطرنشان كرد: در این صندوق، بحث اعتبار سنجی به درستی انجام می‌شود و یك وام ‏هم سوخت نشده و كاملا مجانی بصورت قرض الحسنه وام پرداخت می‌شود و كار این صندوق مورد تایید ‏وزارت اقتصاد نیز قرار گرفته است.

 

‏وی افزود: حفظ امانت‌های مردمی و ثروت‌های ملی، وظیفه‌ ‏همگان است و بانك‌ها هم ملزم ‏به انجام آن هستند، ولی باید راه‌حلال و شرعی را پیدا كرد، زیرا ‏افرادی هستند كه توانایی دارند، ولی دیون ‏خود را هم نمی‌پردازند ولی در مقابل بعضی افراد بدهكارند و توانایی ‏مالی هم ندارند؛ اما برای وام 16 میلیونی، ‏‏72 میلیون تومان هم پرداخت كرده‌اند و جالب اینكه هنوز ‏اصل تسهیلاتشان را نتوانستند بپردازند.

 

‏وی ادامه داد: سخن ما این است كه باید راه شرعی اخذ دیون را مسئولین با ‏همفكری و راهنمایی مراجع و علما ‏پیدا كنند تا هم بانك‌ها ضرر نكنند و هم به ‏مردم فشار بیش از حد نیاید. ‏آیت‌ا... علوی‌گرگانی خاطرنشان كرد: بینی و بین‌ا... اگر حضرت حجت (عج) ‏همین الان بیاید، آیا می‌توانیم بگوییم از این كارها راضی است؟ ما می‌گوییم از راه‌حلال وارد شوید و ما ‏مشكلی با راه‌های حلال نداریم، اما التزام در عقد، مشرع (شرعی‌كننده) امر حرام نیست. ‏

اخبار اجتماعی - ایلنا