اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ورود هواپیمای قطری به قاهره برای خارج کردن اتباع این کشور/ ازدحام جمعیت در فرودگاه قاهره



اخبار مصر,جدیدترین اخبار از مصر

ورود هواپیمای قطری به قاهره برای خارج کردن اتباع این کشور/ ازدحام جمعیت در فرودگاه قاهره

یک هواپیمای قطری به منظور انتقال اتباع این کشور از مصر به دلیل ناآرام شدن پایتخت مصر همزمان با برگزاری تظاهرات معارضان، وارد فرودگاه قاهره شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک هواپیمای قطری صبح امروز وارد فرودگاه قاهره شد تا اتباع قطری را از مصر خارج نماید.

از سوی دیگر نیروهای امنیت مصری با پشتیبانی خودروهای زرهی سبک در اطراف دفاتر هیئت‌های دیپلماتیک عربی و خارجی در قاهره مستقر شده‌اند.

 

فرودگاه قاهره از صبح امروز شاهد ازدحام جمعیت و پروازهای مکرر هواپیماهای کشوری برای انتقال صدها نفر از اتباع عربی و خارجی از جمله اعضای خانواده‌های پرسنل و دیپلمات‌های سفارت‌های خارجی و آمریکاست.

 

معترضان مصری از ساعات اولیه صبح امروز در میدان التحریر و مقابل کاخ الاتحادیه ریاست جمهوری تجمع کرده‌اند تا تظاهرات گسترده علیه مرسی به منظور درخواست برکناری وی از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری، برگزار نمایند.

 

در حالی که یک سال از ریاست جمهوری مرسی که با رای مردم روی کار آمد، می گذرد، معترضان خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری هستند. معترضان می گویند که اخوان المسلمین در صدد قبضه قدرت است امری که طرفداران دولت آن را رد کرده و معتقدند که آنها خواستار به آشوب کشیدن کشور و ایجاد هرج و مرج فراگیر هستند. دولت مرسی بارها خواستار گفت‌وگو با مخالفان شده است./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
الاغ در فرودگاه قاهره مصر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازداشت 6 ایرانی در فرودگاه قاهره به دلیل داشتن گذرنامه جعلی



 

 

بازداشت 6 ایرانی در فرودگاه قاهره به دلیل داشتن گذرنامه جعلی

 

6 ایرانی به دلیل در اختیار داشتن گذرنامه جعلی، در فرودگاه قاهره بازداشت شدند.

به نقل از  خبرگزاری آلمان، مقامات امنیتی فرودگاه بین المللی قاهره دیروز یکشنبه 6 ایرانی را که سعی می کردند با استفاده از گذرنامه جعلی به انگلیس سفر کنند ، بازداشت کردند.

این 6 ایرانی قصد داشتند با گذرنامه های جعلی فرانسه به انگلیس سفر کنند که پلیس فرودگاه قاهره مانع از آنها شد.

آنها این گذرنامه های جعلی را در مقابل پرداخت 2 هزار دلار برای هر نفر، از ترکیه تهیه کرده بودند.

منابع آگاه در فرودگاه قاهره گفته اند هنگام اقدامات لازم برای بررسی گذرنامه های مسافران هواپیمای شرکت بی ام آی به مقصد لندن، پلیس به 6 نفر حامل  گذرنامه فرانسوی مشکوک می شود که پس از بررسی های لازم مشخص می شود گذرنامه های آنها جعلی است.

این منابع گفته اند: در بررسی گذرنامه ها مشخص شد که گذرنامه ها، اصلی ولی مربوط به افزاد دیگری هستند که جاعلان عکس این 6 ایرانی را بر روی گذرنامه ها، الصاق کرده بودند.

این 6 نفر در بازجویی پلیس اعتراف کرده اند که تابعیت ایرانی دارند و قصد داشتند با این شیوه وارد خاک اروپا شوند. گذرنامه های ایرانی این افراد در بازرسی ها در وسایل آنها پیدا شد.

این 6 مسافر، از ترکیه به قاهره آمده بودند.

کسب ویزای کشورهای اروپایی برای شهروندان ایرانی با شرایط سخت گیرانه ای همراه است.

روابط دیپلماتیک میان ایران و مصر از 30 سال پیش تاکنون قطع شده است و میان دو کشور نیز خطوط پروازی مستقیمی وجود ندارد..../تحلیل:عصرایران