اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ورود درس جدید به دانشگاه



 اخباردانشگاه  ,خبرهای  دانشگاه,   دروس  جدید دانشگاه

مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان از تصویب درس "مهارت‌های زندگی دانشجویی" در وزارت علوم و ارائه آن از مهرماه جاری به دانشجویان خبر داد.

به گزارش ایسنا  ، حمید یعقوبی با بیان اینکه درس مهارت‌های زندگی دانشجویی به صورت دو واحدی و درس اختیاری ارائه می‌شود،افزود:این درس در آخرین جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی درسی وزارت علوم که در تاریخ 28 فروردین‌ماه 95 برگزار شد به تصویب رسید و در مرحله ابلاغ به دانشگاه‌ها قرار دارد. پس از ابلاغ از مهرماه جاری آماده ارائه به دانشجویان است.
 
وی از ارائه این درس در همه دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی خبر داد و گفت:درس مهارت‌های زندگی دانشجویی در مقطع کارشناسی همه دانشگاه های دولتی و غیر دولتی شامل دانشگاه‌ آزاد،دانشگاه فنی و حرفه‌ای،دانشگاه پیام‌نور و... ارائه می‌شود.
 
مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان در ادامه درمورد مباحثی که در درس مهارت‌های زندگی دانشجویی به آن پرداخته می‌شود،توضیح داد: بخشی از مباحث،مهارت‌هایی است که سازمان جهانی بهداشت وابسته به سازمان ملل توصیه کرده است.این مهارت‌های پایه شامل هم‌دلی، خودآگاهی،مدیریت استرس،مدیریت خشم،مدیریت هیجانات منفی،تفکر خلاق،حل مساله،تفکر نقادانه، ارتباط موثر و روابط بین فردی می‌شود.
 
یعقوبی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر مباحث مذکور،بعضی از مسائل مانند مسائل تحصیلی ،برنامه‌ریزی درسی،روابط بین فردی و... در سرفصل این درس پیش بینی شده است.


ویدیو مرتبط :
ورود به دانشگاه در کشور های دیگر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رمانی ایرانی منبع درس دانشگاه مریلند آمریکا شد



رمانی ایرانی منبع درس دانشگاه مریلند آمریکا شد

ترجمه انگلیسی رمان «شطرنج با ماشین قیامت» نوشته حبیب احمدزاده به عنوان منبع درسی بخش «ادبیات مدرن خاورمیانه» در دانشگاه مریلند انتخاب ‌شد.

به گزارش مهر، پال اسپراکمن، مترجم و استاد دانشگاه که این کتاب را ترجمه و در آمریکا منتشر کرده، گفت: به تازگی دانشگاه مریلند علاوه بر دانشگاه راتگرز این رمان را جزو منبع درسی خود در بخش «ادبیات مدرن خاورمیانه» انتخاب کرده تا در این بخش این اثر مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

«شطرنج با ماشین قیامت» رمانی در حوزه دفاع مقدس است كه كه حول محور سه روز از ایام دلهره‌آور محاصره خرمشهر توسط نیروهای عراقی می‌گذرد. شخصیت اصلی داستان این رمان یک رزمنده بسیجی جوان است که در عملیاتی محرمانه برای یافتن محل استقرار رادار فرانسوی سامبلین، فعالیت می‌كند. این رمان توسط انتشارات «سوره مهر» به چاپ رسیده است./پرتال دانشگاهی