اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واگذاری تامین پهنای باند اینترنت به بخش خصوصی


شرکت ارتباطات زیرساخت تامین بخشی از پهنای باند اینترنت کشور را طی قراردادی به بخش خصوصی واگذار کرد که ایجاد این درگاه بین‌المللی جدید توسط این بخش علاوه بر امکان افزایش ظرفیت پهنای‌ باند اینترنت بین‌الملل، امنیت تامین اینترنت کشورمان را افزایش خواهد داد. شرکت ارتباطات زیرساخت تامین بخشی از پهنای باند اینترنت کشور را طی قراردادی به بخش خصوصی واگذار کرد که ایجاد این درگاه بین‌المللی جدید توسط این بخش علاوه بر امکان افزایش ظرفیت پهنای‌ باند اینترنت بین‌الملل، امنیت تامین اینترنت کشورمان را افزایش خواهد داد.

به گزارش خبرنگار مهر، براساس قرارداد منعقده میان شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت پارس گیتی ارتباط (PGE)، این شرکت مجری سرمایه گذاری در زمینه پهنای باند بین‌الملل در منطقه شد و در این راستا مقرر شد شرکت پارس گیتی خود به خریداری ظرفیت پهنای باند اقدام کرده و با قیمت روز آن را به شرکت ارتباطات زیرساخت بفروشد و در نهایت توزیع این پهنای‌باند توسط شرکت ارتباطات زیرساخت صورت گیرد.

با امضای قرارداد (Landing Party Agreement) برای ایجاد درگاه بین‌المللی جدید در بندرعباس و اتصال به شاهراه‌های بین‌المللی بین شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت پارس گیتی ارتباط برای نخستین بار حرکتی سازنده با مشارکت کنسرسیومی تماما ایرانی در راستای تامین منافع استرتژیک ملی و حفظ استقلال کشور آغاز شد.

در این راستا پیش بینی شده که علاوه بر امکان افزایش ظرفیت پهنای‌باند اینترنت بین‌الملل کشور، امنیت تامین اینترنت نیز افزایش یابد.

با توجه به اهمیت ایجاد این درگاه بین‌الملل در رسیدن به اهداف ایران 1404، تثبیت جایگاه ایران به عنوان هاب منطقه‌ای برای ارتباطات زیرساختی مخابراتی و انتقال دیتا یکی از برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده که با انعقاد این قرارداد اجرایی خواهد شد چرا که با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی ایران و با تحقق تبدیل ایران به عنوان هاب منطقه، این امکان بوجود می‌آید که تمام کشورهای منطقه تمامی خدمات عبور ترافیک انتقال بین‌المللی مکالمه و دیتا را از طریق ایران تامین کنند.

کارشناسان معتقدند که امضای این قرارداد که اولین تجربه در نوع خودش است آغازگر فصل جدیدی در همکاری بخش خصوصی انتقال داده‌های پرسرعت کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد بود.

شرکت پارس گیتی ارتباط، یک کنسرسیوم ایرانی متشکل از یازده شرکت دارای پروانه ارائه خدمات اینترنت پرسرعت (PAP) است.

منبع : همشهری آنلاین


ویدیو مرتبط :
پیدا کردن هات لینک (سارقین پهنای باند) در اینترنت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حذف ماده‌ای درباره واگذاری اماكن ورزشی به بخش خصوصی



 

 

اماکن ورزشی

 

 

نمایندگان مجلس با رأی موافق خود ماده‌ای با موضوع واگذاری اماکن ورزشی تحت تملک سازمان تربیت بدنی به بخش خصوصی را حذف کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی لایحه برنامه پنجم توسعه کشور در نوبت صبح، به بررسی ماده 15 لایحه برنامه که مربوط به بخش ورزش کشور بود پرداختند و در نهایت از مجموع 196 نماینده حاضر در صحن علنی، 146 نفر به حذف کل ماده رأی مثبت دادند.

بر اساس ماده 15 بخش ورزش لایحه برنامه پنجم به سازمان تربیت بدنی اجازه داده می‌شد که اماکن ورزشی در حال بهره‌برداری، آماده بهره‌برداری، نیمه تمام و زمین‌های تحت تملک خود از جمله فضاهای موجود در مجتمع‌های ورزشی را با حفظ کاربری ورزشی به صورت فروش یا اجاره بلندمدت بیش از ده سال از طریق مزایده یا به قیمت ترکیبی به بخش‌های خصوصی و تعاونی واگذار کند.