اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش کاخ سفید به سخنان روحانی


کاخ سفید گفت امیدوار است دولت جدید ایران برای حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای تهران تعامل کند.

خبرگزاری فارس: کاخ سفید به سخنان حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران گفت واکنش نشان داد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد «برنادت میهن» سخنگوی کاخ سفید گفت: «دنیا از تمایل دولت روحانی برای بهبود روابط جمهوری اسلامی ایران با جامعه بین‌المللی زیاد شنید است و اوباما معتقد است که ما باید این ادعا را مورد آزمون قرار دهیم.»

وی افزود: «ما امیدواریم که دولت جدید ایران تعاملی واقعی برای دست یافتن به راه حلی دیپلماتیک که بتواند نگرانی‌های بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای ایران را از بین ببرد، داشته باشد.»

آمریکا و متحدان این کشور ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای این کشور متهم می‌کنند. تهران همواره این ادعا را رد کرده است.

ایران یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی و از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

بازرس‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا کنون چندین بار از تأسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هنوز مدرکی دال بر انحراف این برنامه به سمت اهداف نظامی نیافته‌اند.


ویدیو مرتبط :
واکنش روحانی به جشن کاخ سعد آباد !!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش کاخ سفید به تحلیف روحانی



واکنش کاخ سفید به تحلیف روحانی


واکنش کاخ سفید به تحلیف روحانی

در بیانیه کاخ سفید آمده است: «همزمان با روزی که حجت ‌الاسلام دکتر حسن روحانی به عنوان هفتمین رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران سوگند یاد کرد، بار دیگر به مردم ایران که در انتخابات کاری کردند تا صدایشان شنیده شود، تبریک عرض می‌کنیم.»

دفتر مطبوعاتی کاخ سفید بیانیه‌ای درباره مراسم تحلیف حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور ایران منتشر کرد.


به گزارش فارس، دفتر مطبوعاتی کاخ سفید بیانیه‌ای درباره مراسم تحلیف حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور ایران منتشر کرد.
در بیانیه کاخ سفید آمده است: «همزمان با روزی که حجت ‌الاسلام دکتر حسن روحانی به عنوان هفتمین رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران سوگند یاد کرد، بار دیگر به مردم ایران که در انتخابات کاری کردند تا صدایشان شنیده شود، تبریک عرض می‌کنیم.»

انتشار این بیانیه در حالی صورت گرفته است که مجلس نمایندگان آمریکا اواخر روز چهارشنبه با 400 رأی موافق در مقابل 20 رأی مخالف، لایحه تشدید تحریم‌ها علیه ایران را تصویب کرد.

حجه‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در مراسم تحلیف امروز، 13 مرداد در مجلس شورای اسلامی گفت: « ایران بهای سنگینی برای استقلال خود پرداخت کرده و همچنان برای عزت و سربلندی خود ارزش فراوانی قائل است.»

وی افزود: « گر چه تحریم‌ها فشار اقتصادی زیادی بر مردم وارد کرده اما مشارکت فعال مردم در این انتخابات نشان داد که آنها در حراست از حقوق و منافع ملی خود جدی و هوشیار هستند.»

رئیس جمهور منتخب ایران همچنین با تأکید بر اینکه با تحریم نمی‌توان ملت ایران به تسلیم واداشت خطاب به  کشورهای غربی گفت: « به صراحت می‌گویم اگر پاسخ مناسب می‌خواهید نه با زبان تحریم که با زبان تکریم با ملت ایران سخن بگویید.»

در ادامه بیانیه کاخ سفید آمده است: «خاطرنشان می‌کنیم که روحانی انتخاب خودش را خواست مردم ایران برای تغییر دانست و ما امیدواریم که دولت ایران با گرفتن تصمیم‌هایی که منجر به زندگی بهتر مردم ایران شود، این خواست آنها را برآورده کند.»

این بیانیه می‌افزاید: «تحلیف روحانی فرصتی است تا ایران سریعا برای حل و فصل نگرانی‌های شدید جامعه بین‌الملل از برنامه هسته‌ای آن کشور اقدام کند.»

کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا معتقدند برنامه هسته‌ای ایران جنبه‌های نظامی دارد و این اتهامی است که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و عضو متعهد پیمان ان‌پی‌تی همواره آن را قاطعانه رد کرده است. 

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا کنون چندین بار از تأسیسات هسته‌ای ایران دیدن کرده‌اند اما مدرکی دال بر انحراف این برنامه به سمت اهداف نظامی پیدا نکرده‌اند.

علی‌رغم این، در پایان بیانیه کاخ سفید آمده است: «در صورتی که دولت جدید راه تعامل اساسی و جدی در پیش بگیرد تا به تعهدات بین‌المللی‌اش پایبند باشد و راه حلی صلح‌آمیز برای این موضوع پیدا کند، یک شریک مشتاق در آمریکا پیدا خواهد کرد.»/فارس