اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش وزارت کشور به ربایش قهرمان شمشیربازی



اخبار ,اخبار اجتماعی ,واکنش وزارت کشور به ربایش قهرمان شمشیربازی

 

اخبار اجتماعی - واکنش وزارت کشور به ربایش قهرمان شمشیربازی

وی از بررسی کارآگاهان انتظامی و تحقیقات گسترده آنان به منظور اطلاع از سرنوشت افراد ربوده شده خبر داد و جزییات بیشتر این حادثه را منوط به تحقیقات بیشتر توسط نیروهای انتظامی و امنیتی دانست.

رییس مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات بین الملل وزارت کشور با بیان اینکه بررسی ها در زمینه ربوده شدن «حامد صداقتی» قهرمان شمشیر بازی کشورمان همچنان از سوی مسوولان ذیربط ادامه دارد، گفت: احتمال تسویه حساب شخصی در این پرونده وجود دارد.

«روح الله جمعه ای» در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: هنوز دلایل و شواهدی از وجود گروهک های تروریستی و یا گروگان گیری آنها در پرونده شمشیرباز ربوده شده بدست نیامده است و احتمال تسویه حساب شخصی در این پرونده وجود دارد.

رییس مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات بین الملل وزارت کشور خاطر نشان کرد: تا کنون هیچ خبر موثق، رسمی و دقیقی از علل و انگیزه وقوع حادثه برای صداقتی شمشیر باز کشورمان نداریم.

جمعه ای تاکید کرد: پیگیری ها همچنان از سوی مسوولان ذیربط در خصوص پرونده صداقتی و همراهانش ادامه دارد.

یک منبع مسوول و عضو شورای تامین استان سیستان و بلوچستان عصر جمعه اعلام کرد: سه جوان اهل تهران که با یک دستگاه خودرو پژو پارس از چابهار عازم زاهدان بودند مقارن ساعت 19 و 30 دقیقه شامگاه چهارشنبه در حوالی شهرستان مرزی خاش بر اثر تیراندازی افراد نامشخص متوقف شدند که در این حادثه یکی از سرنشینان خودرو کشته و از سرنوشت دو نفر دیگر اطلاعی در دست نیست.

وی افزود: این دو نفر به نام های ˈحامد صداقتیˈ قهرمان شمشیر بازی ایران و  ˈمهدی حسینیˈ وکیل شاغل در تهران به احتمال زیاد ربوده شده اند.

این منبع آگاه انگیزه ربایندگان را نامشخص عنوان کرده بود.

وی از بررسی کارآگاهان انتظامی و تحقیقات گسترده آنان به منظور اطلاع از سرنوشت افراد ربوده شده خبر داد و جزییات بیشتر این حادثه را منوط به تحقیقات بیشتر توسط نیروهای انتظامی و امنیتی دانست.

ˈمحمد اکبر چاکرزهیˈ فرماندار شهرستان خاش نیز با تایید ربوده شدن قهرمان شمشیر بازی کشورمان گفت: هنوز بطور کامل مشخصات افراد رباینده معلوم نشده و تحقیقات برای شناسایی مسببان حادثه ادامه دارد.

شهرستان خاش در فاصله 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد و با کشور پاکستان هم مرز است.

اخبار اجتماعی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
واکنش زنگنه به تغییرات مدیریتی وزارت نفت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیحات وزارت کشور درباره ربایش 5 سرباز




 

 

معاون امنیتی و انتظامی وزارت كشور، با رد انجام گروگان‌گیری اخیر در سیستان توسط افراد ریگی و گروهك جندالله، در عین اظهار كرد كه گروگان‌ها از مقامات بلندپایه نبودند.

علی عبداللهی در نشست خبری كه در سالن همایش‌های وزارت كشور برگزار شد، در پاسخ به سوال یكی از خبرنگاران در رابطه با گروگان‌گیری اخیر در سیستان و بلوچستان و اعلام این خبر از سوی جندالله كه افراد گروگان‌گیری شده از نیروهای ارشد نیروی هوایی هستند، توضیح داد: جلوی اتوبوسی كه از چابهار در حال حركت به سمت زاهدان بوده است، ساعت یك شب توسط اشرار گرفته می‌شود و شش نفر از مسافران را پیاده می‌كنند كه 5 نفر از آنها سرباز پایگاه نیروی هوایی و یك نفر كارمند بانك مسكن زاهدان بوده‌اند كه آنها را گروگان‌ می‌گیرند، لذا این افراد از مقامات بلندپایه نبودند.

وی ادامه داد: این دسته افراد با گروگان‌گیری به دنبال اخاذی هستند، اما چون گروه‌های اشرار معامله می‌كنند، قول آنها را به جندالله داده‌اند كه به آنها تحویل‌شان دهند، پس این‌كه این اقدام توسط افراد ریگی و جندالله باشد به طور كلی رد می‌شود، اما احتمال معامله با آنها وجود دارد.

عبداللهی اضافه كرد: هیاتی از دوستان سپاه عملیاتی در منطقه انجام داده‌اند و دو نفر از گروگان‌ها كه سرباز بوده‌اند تا به حال آزاد شده‌اند و امیدواریم دیگر گروگان‌ها به زودی آزاد شوند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت كشور همچنین در جواب سوالاتی در رابطه با وجود فرقه‌های نوظهور توضیح داد: آنچه من در گذشته در رابطه با فرقه‌های نوظهور گفتم این بود كه شدت حضور آنها را تكذیب كرده‌ام، البته قبول دارم كه این فرقه‌ها كه در گذشته وجود داشته‌اند ، در حال حاضر نیز در جامعه حضور دارند.

وی افزود: هر اقدامی كه منجر به ایجاد مسیر انحرافی در جامعه شود و به خصوص در بعد فرهنگی وارد میدان شود، باید مورد برخورد قرار گیرد؛ چراكه هدف آنها نسل جوان است. پس باید همانطور كه برنامه برخورد با آنها وجود داشته در حال حاضر شدت یابد و توصیه ما به خانواده‌ها این است كه مراقب جوانان باشند و البته رسانه‌ها كمك كنند تا فرقه‌های نوظهور وارداتی به جامعه معرفی شود تا آینده سازان كشور در مسیر انحرافی قرار نگیرند.

وی همچنین در این نشست خبری، هدف از تشكیل اجلاس وزرای كشور همسایه عراق را كمك به بهبود شرایط امنیتی و به خصوص در داخل عراق دانست و اظهار كرد: براساس قطعنامه امنیتی میان كشورها توجه ویژه به امنیت پایدار در عراق از موضوعات مهم است.

وی افزود: اولین اجلاس وزرای كشور همسایه عراق در سال 82 در ایران ، دومین اجلاس سال 84 در استانبول تركیه، سومین اجلاس سال 85 در عربستان ، چهارمین اجلاس سال 86 در كویت، پنجمین اجلاس سال 87 در اردن، ششمین اجلاس سال 88 در مصر و این اجلاس به عنوان هفتمین اجلاس در بحرین برگزار می‌شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت كشور با اشاره به این‌كه كشورهای عضو اجلاس همسایه عراق متشكل از ایران ، تركیه، سوریه ، اردن ، عربستان ، كویت و بحرین و مصر هستند، گفت: دبیرخانه اجلاس در بغداد است و كشورها سالانه در ارتباط با مصوباتی كه دارند گزارش به دبیرخانه ارائه می‌كنند.

عبداللهی تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران از جمله كشورهایی بوده كه همواره خواهان ثبات و امنیت در عراق بوده و تلاش زیادی در این زمینه داشته است و همیشه به دنبال حفظ تمامیت ارضی كشور عراق بوده و جزو كشورهایی است كه سفارت خود را در عراق در روزهای اول مستقر كرده است.

وی در رابطه با اقدامات انجام شده در بعد اقتصادی ، سیاسی ، امنیتی، توضیح داد: در ارتباط با فعال كردن بازارچه‌های مرزی با عراق رشد خوبی داشته‌ایم، همچنین با افزایش مبادلات كالا از دو طرف روبرو هستیم و تاسیسات مرزی ما افزایش یافته است كه دراین راستا مرز چزابه و پرویز خان را اضافه كردیم و می‌توان گفت از جمله بازارچه‌های رسمی ما چزابه، مهران، خسروی، باشماق، تمرچین و پرویزخان هستند.

عبداللهی در رابطه با امنیت مرزها افزود: ساماندهی وضعیت مرزی را انجام داده‌ایم و در زمینه مرزهای آبی و خشكی اقدامات خوبی انجام شده است. همچنین در مقابله با تردد افراد غیرمجاز اقدامات جدی انجام شده و این موضوع نسبت به گذشته بسیار كاهش یافته و در حال حاضر نزدیك به صفر است و در این رابطه هزینه زیادی برای انسداد مرز صورت گرفته تا مبارزه جدی با قاچاق و تردد افراد غیرمجاز انجام شود. همچنین در بعد اقتصادی اقدامات زیادی در عراق شده است كه این باعث می‌شود، امنیت در عراق به دنبال وضع بهتر اقتصادی مردم ایجاد شود...../تحلیل:عصرایران