اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش وزارت امورخارجه آمریکا به پیروزی نتانیاهو در انتخابات و تاثیر آن بر مذاکرات هسته ای



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

آمریکا: پیروزی نتانیاهو هیچ تاثیری بر مذاکرات ایران و آمریکا ندارد/ اوباما «در چند روز آینده» به او تبریک خواهد گفت

فرانس پرس نوشت: در شرایطی که نتانیاهو با هر گونه توافق با تهران مخالف است و همپیمانان قدرتمندی نیز در واشنگتن دارد اما جنیفر ساکی سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه آمریکا گفت :« فکر نمی کنم پیروزی او تاثیری بر مذاکرات هسته ای با ایران داشته باشد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد پیروزی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در انتخابات مانع تلاشهای آمریکا برای دستیابی به توافق با ایران درباره برنامه هسته ای این کشور نخواهد شد.

فرانس پرس نوشت: در شرایطی که نتانیاهو با هر گونه توافق با تهران مخالف است و همپیمانان قدرتمندی نیز در واشنگتن دارد اما جنیفر ساکی سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه آمریکا گفت :« فکر نمی کنم پیروزی او تاثیری بر مذاکرات هسته ای با ایران داشته باشد.»

براساس نتایج رسمی کمیسیون انتخاباتی اسرائیل حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو که دوران نخست‌وزیری‌اش رو به پایان است، با کسب حدود 24 درصد از کل آراء، پیشتاز انتخابات شد و 30 کرسی کنست را از آن خود کرده است.

ساکی همچنین گفت: ما هنوز به راه حل 2 دولت باور داریم و این موضع ما بوده است، قطعا موضع نخست وزیر [در این خصوص] تغییر کرده است.

"جاش ارنست" سخنگوی کاخ سفید نیز طی سخنانی گفت که سیاست آمریکا این بوده که راه حل دو دولت بهترین راه برای حل درگیری‌ها میان اسرائیل و فلسطینیان است.

وی در ادامه گفت که آمریکا عمیقا از برخی اظهارات درباره به حاشیه راندن اعراب اسرائیلی نگران است.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفت: "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا با "بنیامین نتانیاهو" تماس گرفته و پیروزی وی در انتخابات اسرائیل را تبریک گفته است.

از سوی دیگر، کاخ سفید اعلام کرد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا «در چند روز آینده» با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تماس خواهد گرفت و انتخاب مجدد وی را تبریک خواهد گفت.

جاش ارنست سخنگوی رسمی کاخ سفید در هواپیمای ریاست جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفت دولت آمریکا پس از اظهارات اخیر نتانیاهو که گفت تا زمانی که نخست وزیر اسرائیل است کشور فلسطین تاسیس نخواهد شد ، روش خود را در خصوص روند صلح خاورمیانه مورد ارزیابی قرار خواهد داد. 

 

اخبار سیاست خارجی- انتخاب


ویدیو مرتبط :
احتیاج آمریکا به پیروزی در مذاکرات هسته ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش وزارت امورخارجه آمریکا به پایان مذاکرات ایران و 1+5 در وین



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار سیاست خارجی - وزارت خارجه آمریکا: مذاکرات هسته ای سازنده بود

ما این گفتگوها را برای شش ماه ادامه می دهیم تا ببینیم آیا می توانیم به توافق جامعی دست یابیم که به همه نگرانی های ما فیصله دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اولین مرحله از مذاکرات جامع ایران و ۱+۵ در وین را خوب و سازنده خواند و گفت: ما بر این باوریم که این دور از مذاکرات مفید بود.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا؛ ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در تله کنفرانس خود در شهر وین اتریش، درباره برنامه هسته ای ایران گفت: ‌«در زمینه مسائل خاص مانند برچیدن (برنامه هسته ای)، باید بگویم ما برای ماه های متمادی به صراحت گفته‌ایم که هدف ما جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.

اگر انجام این کار نهایتاً مستلزم نوعی برچیدن (تأسیسات هسته ای) باشد، همه این ها بحث هایی است که به عنوان بخشی از مذاکرات جامع، برای گفتگو روی میز خواهند بود. ما گفته ایم که به همه نگرانی های جامعه بین الملل باید در قالب این بحث ها، رسیدگی شود».

هارف در بخش دیگری از اظهارات خود خاطرنشان کرد: « به عقیده ما این مجموعه بحث ها، سازنده و مؤثر بوده است.

ما این گفتگوها را برای شش ماه ادامه می دهیم تا ببینیم آیا می توانیم به توافق جامعی دست یابیم که به همه نگرانی های ما فیصله دهد.

درباره مسائل خاص نیز باید بگویم دو طرف با مواضع مشخصی در ذهن خود به پای میز مذاکره می آیند.

با وجود این، معتقدیم که در چند روز اخیر پیشرفت هایی داشته ایم و امیدواریم که به موازات جلو رفتن گفتگوها این پیشرفت ها را مبنای کار خود قرار دهیم». 

اخبار سیاست خارجی - واحد مرکزی خبر