اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش موسوی‌تبریزی به نشریه 9 دی: حتما برای مجلس خبرگان لیست می‌دهیم



اخبار ,اخبار سیاسی ,مجلس خبرگان

 

اخبار سیاسی - حجت‌الاسلام موسوی تبریزی:
حتما برای مجلس خبرگان لیست می‌دهیم

دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگویی با روزنامه آسمان نسبت به آخرین گزارش ارگان رسانه‌ای جبهه پایداری واکنش نشان داد و آن را خواب و خیال و دروغ خواند.

سید حسین موسوی تبریزی به عنوان نمونه به خبر از تن درآوردن لباس روحانیت از سوی خود اشاره کرده و آن را نیز از جمله دروغ‌بافی‌هایی چنین جریان‌هایی دانسته است.

به گزارش سلام نو، متن این گفت‌وگو به شرح زیر است:

حاج آقا! نشریه 9 دی در گزارشی مجمع روحانیون و مجمع محققین و مدرسین را متهم به آغاز فعالیت انتخاباتی برای دو انتخابات پیش رو کرده است. آیا تاکنون برای بررسی چگونگی شرکت در انتخابات مجلس شورا یا مجلس خبرگان برنامه‌ای داشته‌اید؟
از چه زمانی تلاش برای شرکت در انتخابات از جمله اتهامات به شمار می‌آید؟ اما به صورت قطعی می‌گویم که تاکنون مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم و مجمع روحانیون مبارز برنامه مشترکی نداشته‌اند. ما پس از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، دیگر دیدار یا جلسه‌ای با اعضای مجمع روحانیون نداشته‌ایم. اما اگر روزی بخواهیم در این مورد برنامه‌ریزی کنیم این موضوع را با افتخار و به صورت علنی اعلام می‌کنیم.

پس باید در آینده منتظر برنامه این دو تشکل روحانی اصلاح‌طلب باشیم؟
مطمئن باشید مجمع مدرسین و محققین و مجمع روحانیون برای انتخابات مجلس خبرگان آینده فهرست خواهند داشت.

نشریه 9 دی در همان گزارش در اظهارنظری شاذ نوشته: «سید حسین موسوی تبریزی که سال‌هایی است دوباره عمامه بر سر نهاده است...»! آیا شما هرگز لباس روحانیت را از تن خارج کرده‌اید؟
احتمالا نویسنده این گزارش، این مورد را هم مانند دیگر موارد گزارش، خواب دیده است. من سال‌هاست که در قم زندگی می‌کنم و هرگز از شهر قم خارج نشده‌ام. من از مدرسین عالی‌رتبه قم هستم و هرگز لباس روحانیت را کنار نگذاشته‌ام. البته مطرح کردن این مسائل، برای کسانی که عادت به دروغ‌بافی دارند، چندان عجیب نیست.

اخبار سیاسی - پیام نو

 


ویدیو مرتبط :
نطق کوبنده رسایی در مجلس به مناسبت 9 دی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش رفسنجانی به ارائه لیست توسط ایشان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری



اخبار,اخبار

 

 اخبار سیاسی - هاشمی رفسنجانی: از من گذشته است که برای انتخابات،لیست بدهم

طی ماه های گذشته سایت ها و منابع خبری مختلف در تحلیل ها و گزارش های خود از شرایط حضور احزاب و جریان های مختلف در انتخابات های 2 مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری بارها ادعا کرده بودند که آیت ا... هاشمی رفسنجانی در پی ارائه لیستی برای انتخابات مجلس خبرگان است. حتی در برهه ای سایت های خبری مدعی لیست 50 نفره ای شدند که عنوان «مجتهدان مصلح و معتدل» هم برآن نهاده شده بود.

این خبرها تا آنجا پیش رفت که «قدرت ا... علیخانی» مشاور پارلمانی هاشمی رفسنجانی 3 ماه پیش این لیست ها را تکذیب کرد: «تصور می کنم که ارائه لیست توسط ایشان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری شایعه است.»

دراین باره، پنج شنبه گذشته وقتی آیت ا... هاشمی رفسنجانی برای سفر 4 روزه خود وارد مشهد شد، خبرنگار خراسان در فرودگاه شهید هاشمی نژاد از وی پرسید: آیا در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس لیست ارائه خواهید کرد؟ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درپاسخ گفت: «حالا دیگر از ما گذشته است.»

 

 اخبار سیاسی - خراسان