اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش مقام روس به کمک تسلیحاتی امریکا به اوکراین



اخبار,اخبار سیاست  خارجی,بحران  اوکراین

یک مقام وزارت دفاع روسیه گفت که اگر امریکا اوکراین را تسلیح کند، مسکو آن را اعلان جنگ تلقی می کند. این اقدام نه تنها تنش را در منطقه افزایش می دهد بلکه کرملین را وادار به پاسخی نامتقارن علیه واشنگن و متحدانش در دیگر جبهه ها می کند.

بیزنس اینسایدر نوشت: یک مقام وزارت دفاع روسیه گفت که اگر امریکا اوکراین را تسلیح کند، مسکو آن را اعلان جنگ تلقی می کند. این اقدام نه تنها تنش را در منطقه افزایش می دهد بلکه کرملین را وادار به پاسخی نامتقارن علیه واشنگن و متحدانش در دیگر جبهه ها می کند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، ایوگنی بوژینکسی ژنرال بازنشسته ارتش روسیه که اکنون در یک انتسیتو پژوهشی مشغول به کار است گفت: مسکو تسلیح اوکراین توسط امریکا را حضور مستقیم این کشور در درگیری ها تلقی می کند.

یک عضو هیات مشاوران وزارت دفاع روسیه که حاضر به افشای نامش نبود به روزنامه روسی مسکو تایمز گفت: در صورتی که آمریکا به تسلیح اوکراین بپردازد، مسکو به درخواست همیشگی چینی ها برای ارائه تکنولوژی های برتر دفاعی پاسخ مثبت می دهد.

وی افزود: این تکنولوژی به چین در ساخت سلاح هایی که قادر به ضربه جدی به نیروی دریایی آمریکا است، کمک قابل توجهی می کند.

این مقام وزارت دفاع روسیه ادامه داد: ما می توانیم ایران را تشویق به جنگ با عربستان سعودی یا حمایت از آنها در این نبرد بکنیم، در این صورت قیمت نفت افزایش بسیاری خواهد داشت.

وی اضافه کرد: این دو پاسخ، تنها دو واکنش احتمالی روسیه خواهد بود.

 

 اخبار سیاست  خارجی  - انتخاب 


ویدیو مرتبط :
کمک تسلیحاتی امریکا به داعش در محاصره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسرائیل : لغو قرار داد اس 300 کافی نیست، روس ها باید بیشتر به ما کمک کنند



 

 

 

اسرائیل : لغو قرار داد اس 300 کافی نیست، روس ها باید بیشتر به ما کمک کنند

 

روس ها می توانند یک بیانیه رسمی خطاب به فلسطینی ها صادر کرده و در آن بگویند که الان وقت مناسب برای شناسایی دولت اسراییل فرارسیده است . تنها با چنین تفاهمی است که می توان در جهت صلحی که مورد نظر اسراییل است ، حرکت کرد.

معاون نخست وزیر اسراییل و وزیر امور استراتژیک این رژیم خواستار همکاری و کمک بیشتر روسیه به رژیم تل آویو شد.

به گزارش عصر ایران و به نقل از روزنامه " یدیوت آحارونوت " اسراییل " موشه یعالون " معاون نخست وزیر و وزیر امور استراتژیک اسراییل در سخنانی در مراسم بیستمین سالگرد احیای روابط دیپلماتیک روسیه و اسراییل گفت که تنها لغو قرار داد فروش سیستم ضد هوایی اس 300 ، از سوی روسیه کافی نیست و مقامات کرملین باید اقدامات بیشتری در حمایت از اسراییل و در برابر ایران و فلسطین انجام دهند.

این مقام اسراییلی گفت : " اتحاد جماهیر شوروری در سال 1947 از طرح زمان بندی شده سازمان ملل برای تشکیل دولت یهود حمایت کرد و الان نیز روس ها باید مثل آن موقع از کشور اسراییل حمایت کنند".

وی افزود :  " روس ها می توانند یک بیانیه رسمی خطاب به فلسطینی ها صادر کرده و در آن بگویند که الان وقت مناسب برای شناسایی دولت اسراییل فرارسیده است . تنها با چنین تفاهمی  است که می توان در جهت صلحی که مورد نظر اسراییل است ، حرکت کرد ".

یعالون با ادعای اینکه یکی از افراد پشت صحنه ماموریت کاروان آزادی غزه و کشتی ترکیه ای " ماوی مرمره " از افراد وابسته به یک گروه تروریستی ضد روسیه بوده است ، افزود : " سازمان های افراط گرای اسلامی خواستار تسلط اسلام بر تمام جهان هستند".

وی با ادعای اینکه ایران منبع اصلی حامی تروریسم در منطقه خاورمیانه است ، افزود : " ما باید برای متوقف ساختن برنامه هسته ای ایران همکاری کنیم . ما از روسیه به خاطر لغو قرار داد اس 300 سپاسگزاریم . اما این کافی نیست . ما باید قدم های بیشتری برداریم ".

یعالون با هشدار به روسیه درباره فروش سلاح به سوریه گفت : " سوریه از ایران سلاح می خرد و در تلاش  برای کسب سلاح هایی است که می تواند توازن منطقه ای را به هم  بزند ".

وی افزود :  " متاسفانه چنین کشوری از روسیه هم سلاح می خرد و اخیرا موشک هایی از روسیه خریده که امنیت اسراییل را تهدید می کند ".

از سوی دیگر " آموس گیلاد "رییس اداره امنیت امور دیپلماتیک وزارت دفاع اسراییل نیز در سخنانی در این گردهمایی با انتقاد از سیاست های روسیه در قبال برخی کشورهای خاورمیانه گفت : " روس ها پس از اینکه متوجه شدند فروش موشک های اس 300 به ایران تهدیدی علیه کل منطقه خاورمیانه است ، از فروش آن به ایران خودداری کردند و این مساله ربطی به حمایت روس ها از اسراییل  نداشت ".

وی درباره فروش موشک های روسی به دمشق گفت :  " ما از روسیه خواسته ایم که این موشک ها را در اختیار سوریه قرار ندهند ، اما روس ها اعتنایی به درخواست ما نکردند . ما از روسیه انتظار داریم که سلاح در اختیار سوریه قرار ندهد . سلاح هایی که ممکن است از طریق سوریه در اختیار حزب الله لبنان قرار گیرد ".