اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش فرهاد دانشجو به آمدن جعفر توفیقی/ تغییر جاسبی خواست مردم بود



واکنش فرهاد دانشجو به آمدن جعفر توفیقی


واکنش فرهاد دانشجو به آمدن جعفر توفیقی در وزارت علوم/ تغییر جاسبی خواست مردم بود

ما که آمدیم دانشگاه را به کارکرد واقعی خود بردیم هرچند مدیریت قبلی هم نمره خوبی می گیرد. من همیشه خود را یک چهره علمی می دانم و ترجیح می دهم تنها پاسخگوی سوالات آکادمیک و علمی باشم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نظر خود را درباره آمدن جعفر توفیقی به وزرات علوم بیان کرد.

به گزارش مهر، فرهاد دانشجو صبح امروز پنجشنبه در حاشیه دومین روز از برگزاری شصت و هفتمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد نجف آباد درباره نظرش به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص آمدن جعفر توفیقی به وزارت علوم تنها به بین یک جمله کوتاه بسنده کرد و گفت: این اتفاق یک تغییر سیاسی است و من به عنوان یک چهره علمی ذیصلاح برای پاسخگویی به این سوال نیستم.

وی در پاسخ به انتقاد خبرنگاران درباره قطع ارتباطش با رسانه ها، گفت: خبرگزاری ها تنها از طریق روابط عمومی می توانند ارتباط داشته باشند و این امر یک روش منطقی و علمی است. من در نمره دادن بسیار سختگیر هستم و به ارتباط دانشگاه آزاد با رسانه ها نمره 17 می دهم.

رئیس دانشگاه آزاد در ادامه پاسخگویی به پرسش مهر و در واکنش به این موضوع که تغییر رئیس دانشگاه آزاد تا حدی سیاسی بوده است و همچنین دخالت ندادن خودش در مصاحبه های سیاسی، گفت: یکی از نکات بسیار منفی دانشگاه آزاد در گذشته این است که این دانشگاه خیلی سیاسی بود و در دوره های وارد مسایل حاشیه های و سیاسی می شد، ما که آمدیم دانشگاه را به کارکرد واقعی خود بردیم هرچند مدیریت قبلی هم نمره خوبی می گیرد. من همیشه خود را یک چهره علمی می دانم و ترجیح می دهم تنها پاسخگوی سوالات آکادمیک و علمی باشم.

پاسخ رئیس دانشگاه آزاد به بودن یا نبودن
فرهاد دانشجو در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره آغاز برخی هجمه ها همزمان با روی کار آمدن حسن روحانی در خصوص رفتن وی از دانشگاه آزاد سالمی تصریح کرد: تغییر رئیس دانشگاه آزاد ربطی به تغییر دولت ها ندارد، همان طور که رئیس قبلی دانشگاه آزاد نیز در طول 30 سال مدیریتش، دولت های متعددی را به خود دید.

وی درباره ارتباط خود و خانواده اش با حسن روحانی گفت: رئیس جمهور هم استانی من است، پدر من آن زمان که دکتر روحانی نماینده مجلس بود 11 سال در استان سمنان سمت ریاست دادگستری را بر عهده داشت و من از نزدیک شناخت بیشتری از آقای روحانی دارم، وی یک چهره حقوقی و روحانی است و دانشگاه آزاد از اول خرداد 92 اعلام کرد که از رئیس جمهور آینده این کشور حمایت می کند.

دانشجو در ادامه با تاکید بر اینکه دولت جدید و سایر دولت های گذشته با دانشگاه آزاد ارتباط خوبی دارند، افزود: دلیل ندارد یک مجموعه ای که روی کار آمده دلیلی بر تغییر در دانشگاه آزاد اسلامی باشد. به نظر من دولت آقای روحانی بیش از دولت های قبلی روی دانشگاه آزاد حساسیت خواهد داشت.

وی درباره تغییر جاسبی تاکید کرد: تغییر آقای جاسبی پاسخی به خواست مردمی بود.

به نتیجه نرسیدن تفحص از دانشگاه آزاد را پیش بینی می کردم
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به پرسش یکی دیگر از خبرنگاران درباره تحقیق و تفحص دانشگاه آزاد با بیان اینکه تحقیق و تفحص در اختیارات مجلس شورای اسلامی است، خاطرنشان کرد: موافق زمان آغاز تفحص از دانشگاه آزاد نبودم چون می خواستم شرایط به ثبات بیشتری برسد و پیش بینی می کردم که تفحص به نتیجه نرسد هرچند از ناتمام ماندنش ناراضی هستیم.

وی تاکید کرد: اگر تفحص از دانشگاه آزاد ضروری نیست آن را منتفی کنند در غیر این صورت بودجه لازم را اختصاص دهند.

دانشجو همچنین ادامه داد: من با صدور دستورات مکتوب هر گونه سند و مدرکی که تفحص کنندگان از دانشگاه آزاد نیاز داشتند در اختیارشان قرار دادم.

پاسخ فرهاد دانشجو به افزایش شهریه ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی
دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره افزایش شهریه های مقاطع تحصیلات تکمیلی تصریح کرد: بر اساس مطالعاتی که در 17 کشور جهان انجام داده ام، هرچه مقاطع تحصیلی بالاتر می رود هزینه ها گرانتر می شود.

1200 دانشجوی دکترا وام 10 میلیون تومانی گرفتند
فرهاد دانشجو در پاسخ به انتقاد خبرنگاری که پرسید شما قول داده بودید به دانشجویان دکترا وام بدهید اما این وعده عملی نشد، تاکید کرد: قولی نداده بودم در ارتباطی که با بانک ها برقرار کردیم یک امکانی برای ارایه وام 10 میلیون تومانی فراهم شد.

وی ادامه داد: بانک صادرات اعلام کرد در سال 91 و برای تمام دانشجویان دکترا وام 10 میلیون تومانی در نظر گرفته و 98 درصد دانشجوی دکترا از طریق مختلف در جریان این وام قرار گرفتند.

 به گفته این مقام مسئول دانشگاه آزاد نزدیک به 1400 دانشجو از 9000 دانشجوی دکترای دانشگاه آزاد متقاضی دریافت وام شدند و از این تعداد پرونده 1200 نفر تکمیل و وام ارایه شد. تنها 200 نفر از دانشجویان که شرایط دریافت وام را نداشتند و پرونده را تکمیل نکردند نتوانستند این وام را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد تاکید کرد: 100 درصد شهریه اعلام شده از طریق وام به دانشجویان دکترا پرداخت و این وام محقق شد.

افزایش حق انتخاب دانشجویان با تک جنسیتی کردن برخی واحدها
وی همچنین درباره تک جنسیتی شدن برخی از واحدهای این دانشگاه اظهار داشت: در واقع ایجاد مجتمع های تک جنسیتی، امکانی برای انتخاب بیشتر و بهتر دانشجویان است.

دانشجو ادامه داد: در حقیقت زمانی که آزادمنشی و نگاه فرهیختگی در دانشگاه آزاد جاری شد حق انتخاب را افزایش داد.

رواج اصطلاح "راه بنداز بعداً جا بنداز"
فرهاد دانشجو در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره برخی از رشته های بدون مجوز با یادآوری این که گسترش این رشته ها ایراد از مدیریت گذشته بوده است اظهار داشت: باید گسترش رشته های بدون مجوز را از ایرادات مدیریت گذشته دانست. و اگر هم عده ای از مسئولان در دانشگاه آزاد می خواستند در گذشته مجوزی دریافت کنند آنقدر پیچانده می شدند که از سیاست "راه بنداز بعداً جا بنداز" استفاده می کردند و بعد هم امیدوار بودند که رئیس بعدی مجوز این رشته ها را برایشان بگیرد./مهر

 

 


ویدیو مرتبط :
جعفر توفیقی : وزیر شدنم را از ریاضیدان ها بپرسید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توفیقی: به تغییر فرهاد دانشجو رای مثبت دادم/ به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی می‌شوم



دانشگاه تهران,دانشگاه آزاد

سرپرست وزارت علوم:
تغییر رییس دانشگاه آزاد نظر دولت نبوده است/بحث تغییر رییس دانشگاه تهران مطرح نیست

سرپرست وزارت علوم درخصوص برکناری فرهاد دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد، گفت: تغییر رییس دانشگاه آزاد نظر دولت نبوده، بلکه با نظر اعضای هیات امنای دانشگاه انجام شده است، البته رای ما به تغییر مثبت بوده است.

به گزارش ایسنا، جعفر توفیقی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که نظر دولت در زمینه تغییر رییس دانشگاه چه بوده است، اظهارکرد: در دولت در این باره بحثی نشده است.

وی همچنین درباره میزان شهریه دانشگاه آزاد، اظهارکرد: در این باره رییس دانشگاه آزاد باید بررسی‌های لازم را انجام دهد و به هیات امنا پیشنهادهای لازم را ارائه دهد.

توفیقی در پاسخ به این سوال که آیا شخص شما به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی خواهید شد؟ گفت: تا این لحظه که صحبت می‌کنیم بنا به معرفی بنده است اما به هر ترتیب تصمیم نهایی با رییس‌جمهور خواهد بود و زمانی آقای رییس‌جمهور از نیویورک بازگردند در این باره تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره تغییرات در دانشگاه پیام نور و علمی کاربردی، گفت: من قبلا هم این موضوع را گفته‌ام که تغییرات موکول به این است که ضرورت‌ و نیازی پیش بیاید و هر وقت ضرورت ایجاب کند، تغییرات انجام خواهد شد.

وی در این باره اظهارکرد: عمده هدف ما در مدیریت دانشگاه‌ها، کارآمدی، تسلط به حوزه مسئولیت و پاسخگویی به مطالبات دانشگاه‌ها و وجود مشخصه‌هایی چون اعتدال در مدیریت مبتنی بر اخلاق و عقلانیت است.

سرپرست وزارت علوم همچنین درباره تغییر در ریاست دانشگاه تهران، گفت: فعلا بحثی در این باره مطرح نیست.

وی در خصوص استقلال مالی دانشگاه‌ها و انتخاب روسای دانشگاه‌ها توسط اعضای هیات علمی، گفت: خوشبختانه قانون برنامه چهارم در این باره در ماده 20 برنامه پنجم تکرار شده و به صراحت آمده است که دانشگاه‌ها در امور مالی، اداری، استخدامی و تشکیلاتی باید با مصوبات هیات امنای دانشگاه اداره شوند و قوانین و مقررات مستثنی هستند. این موضوع قانون است و ما حتما در جهت عملیاتی شدن آن گام برمی‌داریم./ایسنا