اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش فرزند شهریار به حاشیه‌ یک شعر پدرش


هادی بهجت تبریزی، فرزند مرحوم محمدحسین تبریزی (شهریار) با اشاره به بحث‌های پیش آمده حول موضوع شعر «علی ای همای رحمت» اظهار داشت: مرحوم پدر این شعر را در سال 1316 سروده و در واقع استقبالی است که از یک شعر حافظ انجام داده است که در بیت یکی مانده به آخر غزل به طور مشخص این موضوع درج شده است.

خبرگزاری مهر: هادی بهجت تبریزی، فرزند مرحوم محمدحسین تبریزی (شهریار) با اشاره به بحث‌های پیش آمده حول موضوع شعر «علی ای همای رحمت» اظهار داشت: مرحوم پدر این شعر را در سال 1316 سروده و در واقع استقبالی است که از یک شعر حافظ انجام داده است که در بیت یکی مانده به آخر غزل به طور مشخص این موضوع درج شده است.

وی ادامه داد: شهریار هرگاه در اشعار خود به استقبال شعری از شاعری رفته است، شعر مرجع را در شعر خود گنجانده است و در این شعر مشخصا بیتی از شعر حافظ که وی به استقبالش رفته است در گیومه درج شده که نشانه امانتداری وی است.

پسر مرحوم شهریار ادامه داد: شعر پدرم گویا شباهت‌هایی با یک شعر شاعر همدانی دارد؛ با این تفاوت که آن شعر قصیده است و شعر پدر من غزل. البته این شباهت تنها در دو یا سه ترکیب دیده می‌شود.

هادی تبریزی با تاکید بر اینکه پدرش در زمان حیات از این شباهت مطلع بوده است، گفت: او همیشه طوری به استقبال سایر شعرا می‌رفت که شعر خودش این را نشان داد و همواره سعی داشت امانتداری را فراموش نکند.

وی در پایان از شباهت شعر پدرش با شاعری متخلص به صهبا اظهار بی‌اطلاعی کرد.


ویدیو مرتبط :
درد دل فرزند شهید با پدرش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش فرزند سیدحسن خمینی به اعلام کاندیداتوری پدرش در انتخابات خبرگان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سید احمد خمینی، با انتشار مطلبی در اینستاگرام، نسبت به اعلام کاندیداتوری سید حسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری واکنش نشان داد.

سید احمد خمینی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«عمو علی اعلام کرد: ورود رسمی پدرم در صحنه انتخابات خبرگان

یک دم از حمایت الطاف الهی خالی مباد

صبح است ساقیا قدحی پرشراب کن

دور فلک درنگ ندارد شتاب کن

زان پیشتر که عالم فانی شود خراب

ما را ز جام باده گلگون خراب کن

خورشید می ز ساغر مشرق طلوع کرد

گر برگ عیش می‌طلبی ترک خواب کن»

سید علی خمینی امشب در مراسمی، کاندیداتوری سید حسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری را اعلام کرد.

 

 اخبار انتخابات خبرگان - ایسنا