اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش شورای امنیت ملی امریکا به قرارداد جدید بین ایران و روسیه



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,قرارداد مسکو با تهران

 

اخبار سیاست خارجی - سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا:
قرارداد مسکو با تهران به طور بالقوه تحریم‌های آمریکا را هدف قرار می‌دهد

هایدن از گزارش‌های اخیر مبنی این که روسیه و ایران درحال مذاکره درباره قرارداد تهاتری هستند ابراز نگرانی کرد و گفت: قرارداد مسکو با تهران به طور بالقوه تحریم‌های آمریکا را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، گفته می‌شود بر اساس قرارداد ایران و روسیه، قرار است ایران در برابر تحویل نفت به روسیه، کالا و اجناس از این کشور دریافت کند.

"کایتلین هایدن" سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا به خبرنگاران گفت: ما نگران این گزارش ها هستیم و جان کری وزیر خارجه مستقیما امروز این نگرانی را در ملاقات با سرگئی لاوروف همتای روسی خود مطرح کرد.

این سخنگو افزود در صورتی که این گزارش ها صحت داشته باشد، چنین قراردادی با توجه به این که با توافق گروه پنج به اضافه یک با ایران مغایرت خواهد داشت، نگرانی‌های جدی به وجود خواهد آورد و می تواند به طور بالقوه تحریم‌های امریکا را هدف قرار دهد.

شماری از رسانه های غربی جمعه گذشته ادعا کردند مسکو و تهران درحال گفتگو درباره الگوی معاوضه ای هستند که براساس آن روسیه روزانه 500 هزار بشکه نفت خام ایران را دریافت خواهد کرد و در ازای آن کالا در اختیار تهران قرار خواهد داد.

طبق شایعات رسانه ای، حجم این معاملات ، به یک و نیم میلیارد دلار در ماه بالغ خواهد شد.
اخبار سیاست خارجی - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
درخواست 5+1 برای بازجویی از دبیر شورای امنیت ملی!!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده روسیه در 1+5 با معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار کرد



 

 

 نماینده روسیه در 1+5 با معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار کرد

 

ژنو- معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده این کشور در مذاکرات ایران و گروه 1+5، شب گذشته با معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار کرد.

سرگئی ریابکوف شب گذشته (یکشنبه) با حضور در محل اقامت تیم مذاکره کننده ایرانی در ژنو درخواست ملاقات با دکتر سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان را داشت که با برگزاری این دیدار میان وی و دکتر علی باقری معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان موافقت شد.

در این دیدار، معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان تأکید کرد که مبنای مورد قبول ایران برای مذاکره با کشورهای عضو گروه 1+5 نامه 6 ژوئیه 2010 (15 تیر 89) دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به خانم کاترین اشتون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا است و آن را قابل تغییر نمی‌دانیم.

در این دیدار، تلاش طرف روسی برای ایجاد فضای مثبت در مذاکرات مورد توجه قرار گرفت...../تحلیل:ایرنا