اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش سایت‌های اصولگرا به سخنان حدادیان علیه هاشمی: اول مراقب پسر خودت باش+تصاویر



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به دنبال سخنرانی سعید حدادیان علیه هاشمی رفسنجانی و فرزندش مهدی، برخی سایتهای اصولگرا با انتقاد از سعید حدادیان خطااب به وی گفتند بهتر است بجای مهدی هاشمی مراقب پسر خودش باشد.

 در مطلبی که در این سایتها نوشته شده آمده است: سعید حدادیان در شب دوم ماه مبارک رمضان، در هیئت رزمندگان اسلام غرب تهران گفت: ما باور کنیم که شما دلت برای این مردم می‌سوزد؟ سال‌ها دعوای ما با آقای هاشمی این بود که مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) روی پایگاه زهدی که اسلام از مسئولین نظام اسلامی می‌خواهد دارند زندگی می‌کنند؛ تو چرا یاد نمی‌گیری؟ تو که داری چطور حالا یاد ندارها افتادی؟ از محاکمه مهدی؟ اتهاماتی که به ایشان (مهدی هاشمی) وارد است، برخی‌اش مرتبط به همین تحریم است. بعد وقتی ایشان به این ارتشای به این بزرگی مشغول بود، شما دلت برای مردم نمی‌سوخت!؟

به گزارش پارسینه، این صحبت های زیبای جناب حدادیان، ما را کنجکاو کرد تا سری به اینستاگرام پسرش بزنیم. وقتی کسی فرزند فردی را متهم به ریخت و پاش می‌کند، حتما قوت غالب فرزندش خرما و نمک در معیت نان جو می‌باشد.

جناب آفای حدادیان، شما که از منبر مقدس حضرت امام حسین (ع) به ابراز احساسات شخصیتان می‌پردازید، احتمالا از خانواده ساده‌زیست خود نیز خبر دارید. دلمان می‌سوزد، که می‌خواهید پرچم مبارزه با اشرافیت را به دست بگیرید، اما خودتان از اشرافی‌گری‌های خودتان، بیم و ترس ندارد.

جناب آقای حدادیان! بهتر است شما به مراسم تولد خود در فرخزاد بپردازید، تا ژست‌های ضد اشرافی‌گری. ضد اشرافیت‌بودن، ارزشی است که فقط به سخن گفتن نیست و باید به زندگی افراد سرایت کند. جناب آقای حدادیان، ما باور کنیم که شما دلت برای این مردم می‌سوزد؟ و در پایان این نکته متذکر شوم که رطب خورده، منع خرما نمی‌کند!

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اخبار سیاسی - پارسینه

 


ویدیو مرتبط :
تقدیم به .......(مراقب خودت باش)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش به سخنان تند علیه مهدی هاشمی


غلامعلی رجایی در مطلبی در روزنامه شرق نوشت: این‌روزها که بحث محکومیت محمدرضا رحیمی معاون‌اول دولت بهار! در همه‌جا مطرح است و سوال اقشار جامعه این است که این حکم کی اجرا می‌شود، ناگهان آقای احمد توکلی به پشت تریبون مجلس می‌رود و اظهار می‌کند مهدی هاشمی از شرکت ملی نفت نروژ- استات‌اویل- ٢/٥میلیون‌دلار گرفته است و اظهارات وی با فاصله کوتاهی در رسانه‌های اصولگرا به تیتراول تبدیل می‌شود.

غلامعلی رجایی در مطلبی در روزنامه شرق نوشت: این‌روزها که بحث محکومیت محمدرضا رحیمی معاون‌اول دولت بهار! در همه‌جا مطرح است و سوال اقشار جامعه این است که این حکم کی اجرا می‌شود، ناگهان آقای احمد توکلی به پشت تریبون مجلس می‌رود و اظهار می‌کند مهدی هاشمی از شرکت ملی نفت نروژ- استات‌اویل- ٢/٥میلیون‌دلار گرفته است و اظهارات وی با فاصله کوتاهی در رسانه‌های اصولگرا به تیتراول تبدیل می‌شود.

احمد توکلی با نام‌بردن از فرزندان آقای هاشمی و ناطق‌نوری سعی کرد سناریو نخ‌نماشده‌ای را در تضعیف و تخریب شخصیت هاشمی به‌کار گیرد که با تذکر رهبری در خطبه‌ها روبه‌رو شد.

درباره چرایی نطق احمد توکلی در مجلس، گمانه‌زنی‌های مختلفی مطرح می‌شود، اما بعضی بر این عقیده‌اند محکومیت محمدرضا رحیمی اردوگاه اصولگرایان حامی «آن رفته» را که درصدد برنامه‌ریزی برای تصرف کرسی‌های مجلس آینده‌اند، محکومیت معاون‌اول وی وجهه آنان را نزد افکارعمومی خدشه‌دار کرده، بر آن داشته که برای کاستن از دامنه آفات آن سناریویی دیگر طراحی کنند تا این خبر را از رونق بیندازند و چه خبری بهتر از اینکه درحالی‌که هنوز مهدی هاشمی آخرین دفاع خود را انجام نداده، ناگهان آقای احمد توکلی از تریبون مجلس اعلام کند مهدی هاشمی فرزند آیت‌الله هاشمی رییس‌ مجمع‌تشخیص‌مصلحت‌نظام از شرکت نروژی استات‌اویل ٢/٥میلیون‌دلار گرفته است!

من به دلایلی بنای ورود به این مطلب را نداشتم، ولی از آنجا که اطلاعاتی از پرونده مهدی هاشمی و حدود یکصدساعت جلسات دادگاه وی داشته و دارم که مردم شریف و خوانندگان شریف این سطور حتما از آنها بی‌اطلاع هستند، بی‌آنکه جای قاضی بنشینم و حکم بدهم، در حد اطلاعی که دارم، در پاسخ به سخنان احمد توکلی به این موضوع که شاید یکی از معدود موضوعاتی است که ١٠سال است از اهمیت خبری خود نیفتاده است، می‌پردازم.

حتما در آینده‌ای نه‌چندان دور اتهامات مهدی هاشمی در دادگاه از جمله خط‌دهی به اوباما! برای تحریم هرچه بیشتر ایران و سایر حقایق ناگفته مرتبط با این پرونده و دفاعیات وی و وکلایش برای درج در تاریخ منتشر خواهد شد. جالب اینجاست که سندی به نام دستگاه اطلاعاتی انگلستان به دادگاه ارایه گردید که توسط وزارت اطلاعات جعلی‌بودن آن به دادگاه روشن شد.  

در بررسی نطق احمد توکلی در مجلس به‌خوبی روشن است وی دانسته و با نادیده‌گرفتن عمدی برخی مسایل بدیهی شرعی و اسناد قانونی، درباره پرونده استات‌اویل در ایران که مربوط به دهه٨٠ است، یک‌طرفه و جانبدارانه و کاملا سیاسی به داوری نشسته است.

اینکه قبل از رای دادگاه، کسی بیاید و از اتهام شخص دیگری که در پشت درهای بسته محاکمه می‌شود و حتی وکلایش حق بیان ماوقع را ندارند، از تریبونی زنده که بیش از ٧٠میلیون به آن دسترسی دارند، سخن بگوید و تازه بگوید یکی از اتهامات! نه‌تنها اسلامی که انسانی هم نیست.
احمد توکلی سعی می‌کند حضور مهدی هاشمی را در جلسات فیمابین استات‌اویل و شرکت هورتون به مدیریت عباس یزدان‌پناه‌یزدی، دلیل رشوه‌گرفتن و در نتیجه مجرمیت وی بداند و بنابراین تاکید می‌کند یزدان‌پناه دوست دوره تحصیل هاشمی است.

نکته قابل‌تامل دیگر در بیان احمد توکلی این مساله صددرصد امنیتی است:  «عباس یزدان‌پناه‌یزدی در دوبی به‌طرز مرموزی به قتل می‌رسد. مهدی هاشمی در دادگاه- (دقت کنید معلوم است توکلی می‌داند در دادگاه چه گذشته است!!) پس از پخش فیلم اعترافات یزدان‌پناه که در بازداشت قبلی ضبط شده بود با عصبانیت و اضطراب می‌گوید قتل یزدان‌پناه کار مافیایی است و اعترافات او را رد می‌کند... .»

 احمد توکلی سعی می‌کند در بیانی ابهام‌آمیز علاوه‌بر گفتن نیمی از ماجرا؛ یعنی اقرار یزدان‌پناه علیه مهدی هاشمی در دوران بازجویی و نفی این اقرارات پس از آزادی از زندان، درپرده به شنونده و خواننده القا کند که یزدان‌پناه چون دربازجویی‌های خود علیه مهدی هاشمی مطالبی را اقرار کرده لذا مستوجب مرگ بوده است. بنابراین مرگ وی غیرمستقیم متوجه مهدی هاشمی است.  من در اینجا به‌دلایل امنیتی قصد ورود به مساله قتل یزدان‌پناه‌یزدی را ندارم اما تردیدی هم ندارم که احمد توکلی می‌داند وی چگونه و توسط چه کسانی به قتل رسید. 

بعید می‌دانم احمد توکلی نداند یزدان‌پناه‌یزدی بعد از آزادی از زندان درنامه‌ای به مقامات عالی نظام نوشت تمام اقرارهای وی علیه مهدی هاشمی از سر ناچاری در دوره بازجویی بوده است.  حال با این حجم دانسته، آیا کتمان حقیقت زیبنده یک مسلمان است؟ این‌گونه سخن‌گفتن زیبنده یک مسلمان است؟ زیبنده یک نماینده است که در مجلس سوگند خورده که جز بر مدار حق و حقیقت نرود؟ متاسفانه احمد توکلی درحالی از ابهام در قتل یزدان‌پناه‌یزدی سخن می‌گوید و نسبت به قتل قاتلان یزدان‌پناه تجاهل‌العارف!

 می‌کند که در محاکم قضایی و امنیتی کشور، قاتلان آن مرحوم کاملا شناسایی شده‌اند. آیا این کتمان حقیقت و فریب افکار عمومی نیست؟ درپرده سخن‌گفتن نسبت به این مساله، نادیده‌گرفتن جنایت آمرین و قاتلین نیست؟ اگر نیست، که هست، چیست؟

لازم به یادآوری است مهدی هاشمی در دادگاه براساس گزارش شورای امنیت به مقام‌معظم‌رهبری، آمر به قتل یزدان‌پناه را معرفی کرده که در دفاعیات ایشان موجود است.

جالب این است که فیلم اظهارات عباس یزدان‌پناه که احمد توکلی به آن اشاره و استناد می‌کند برخلاف ضوابط حقوقی به‌عنوان دلیل در دادگاه منتشر شد و معلوم نیست احمد توکلی چگونه از آن که مربوط به سال١٣٧١ است اطلاع دارد. عباس یزدان‌پناه پس از آزادی در نامه‌ای به رهبری اعلام می‌کند در اثر فشار علیه مهدی هاشمی اظهاراتی داشته که به کلی بی‌اساس است. درنهایت وی از کشور خارج می‌شود و نکته مهم اینکه اقرارات او علیه مهدی هاشمی ١٠ سال قبل از پرونده استات‌اویل است و ربطی به این پرونده که احمد توکلی گفته، ندارد.

جالب این است که عباس یزدان‌پناه از بستگان نزدیک یکی از معاونان وزارت نفت بود و در رابطه با فعالیت‌های نفتی خود از او اطلاعات لازم را می‌گرفته است که این مطلب در گزارش وزارت اطلاعات هم آمده و احمد توکلی به آن هم اعتنایی نکرده و به‌گونه‌ای سخن گفته که شرکت وی مجری اطلاعات مهدی هاشمی بوده است!