اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش حداد عادل به نامه مرتضوی



واکنش حداد عادل به نامه مرتضوی

آنچه مسلم است این است که آقای مرتضوی با قبول استدلال‌های اینجانب، قبول کردند که استعفا کنند و قول دادند که به هر صورت استعفا کنند و در همان جلسه که آقای زاکانی هم در آن حضور داشتند متن استعفای خود را نوشتند و به رؤیت بنده و آقای زاکانی رساندند.

منتخب اول مردم تهران در واکنش به نامه اخیر مرتضوی عنوان داشت: آقای مرتضوی اظهار داشته‌اند که لفظ «قول شرف» را نه در جلسه‌ای که با من داشته‌اند و نه در جلسه‌ای که با آقای توکلی داشته‌اند بکار نبرده‌اند. بدیهی است که هر قولی «قول شرف» است، چه کلمه «شرف» به دنبال قول بیاید و چه نیاید.

 

به گزارش خبرنگار مهر غلامعلی حداد عادل در واکنش به نامه اخیرمرتضوی در خصوص موضوع حکمیت و دروغگو خواندن احمد توکلی در نامه ای عنوان داشت: حقیقت این است که آقای مرتضوی در همان جلسة دیدار و گفتگوی بنده و آقای زاکانی با ایشان در تاریخ 26/1/91 ، بعد از آنکه پیشنهاد بنده را پذیرفتند و قول دادند که استعفا کنند و متن استعفای خود را هم نوشتند، به بنده گفتند حال که من تصمیم به استعفا گرفته‌ام مایلم به قوة قضائیه برگردم و چون در حال حاضر در حالت «تعلیق» قرار دارم، مایلم هر چه زودتر محاکمه شوم و از حال تعلیق و بلاتکلیفی خارج شوم و بتوانم بعد از صدور حکم دادگاه، به قوة قضائیه بازگردم.

 

متن کامل این نامه به این شرح است:

بسمه تعالی

آقای مرتضوی در نامه‌ای که حاوی اعتراض و شکایت ایشان از آقای احمد توکلی نماینده محترم مجلس است و در تاریخ 25/2/91 منتشر شده، نکاتی مطرح کرده‌اند که اینجانب توضیحات زیر را درباره آن نکات ضروری می‌دانم.

1ـ آقای مرتضوی اظهار داشته‌اند که لفظ «قول شرف» را نه در جلسه‌ای که با من داشته‌اند و نه در جلسه‌ای که با آقای توکلی داشته‌اند بکار نبرده‌اند. بدیهی است که هر قولی «قول شرف» است، چه کلمة «شرف» به دنبال قول بیاید و چه نیاید.

آنچه مسلم است این است که آقای مرتضوی با قبول استدلال‌های اینجانب، قبول کردند که استعفا کنند و قول دادند که به هر صورت استعفا کنند و در همان جلسه که آقای زاکانی هم در آن حضور داشتند متن استعفای خود را نوشتند و به رؤیت بنده و آقای زاکانی رساندند. آقای مرتضوی در صحبت با اینجانب، استعفای خود را منوط و مشروط به موافقت وزیر کار و رئیس جمهور محترم نکردند.

 

2ـ آقای مرتضوی در بخشی از نامة 25/2/91 خود نوشته‌اند:

«جناب آقای حداد عادل نیز در ازای این اعلام آمادگی برای استعفا چندین قول به من دادند که در این متن قابل ذکر نیست و در آخرین جلسة مشترک نیز فرمودند پیگیر آن هستم و با وجود تلاش آقای حداد عادل هیچ یک از آنها تا به حال عملی نشده است.»

از این عبارات آقای مرتضوی ممکن است چنین استنباط شود که خدای نکرده معامله‌ای صورت گرفته و اینجانب وعده و و وعیدی به ایشان داده‌ام که عملی نشده است و از نظر آقای مرتضوی بیان آن قولها که داده‌ام به مصلحت نیست.

 

حقیقت این است که آقای مرتضوی در همان جلسة دیدار و گفتگوی بنده و آقای زاکانی با ایشان در تاریخ 26/1/91 ، بعد از آنکه پیشنهاد بنده را پذیرفتند و قول دادند که استعفا کنند و متن استعفای خود را هم نوشتند، به بنده گفتند حال که من تصمیم به استعفا گرفته‌ام مایلم به قوة قضائیه برگردم و چون در حال حاضر در حالت «تعلیق» قرار دارم، مایلم هر چه زودتر محاکمه شوم و از حال تعلیق و بلاتکلیفی خارج شوم و بتوانم بعد از صدور حکم دادگاه، به قوة قضائیه بازگردم.

اینجانب به ایشان قول دادم که برای تأمین مقصود ایشان که تسریع در رسیدگی و محاکمه بود، اقدام کنم و متعاقب آن جلسه تقاضای ایشان را، که معقول و منطقی می‌دانستم به اطلاع ریاست محترم قوة قضائیه رساندم. این همة آن چیزی بوده که میان بنده و ایشان گذشته است.

 

3ـ آقای مرتضوی در قسمت دیگری از نامة خود نوشته‌اند:

«جناب آقای حداد عادل حتی در آخرین تماسی که با هم داشتیم توقع ترک پست و خدمت از اینجانب نداشته و ندارند و تدبیر ایشان این بود که به گونه‌ای اقدام شود که موجب تحریک برخی نمایندگان نشود.»

 

اینجانب در تماسها و ملاقاتهایی که بعد از جلسه 26/1/91 با آقای مرتضوی داشتم دربارة اخبار و شایعات دال بر حضور ایشان در دفتر کارشان سؤال کردم. ایشان توضیح دادند که چون رئیس جمهور استعفای مرا نپذیرفته و فرد دیگری به جای من انتخاب نشده است و روزانه در حدود هفتاد نفر از کارمندان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی بازنشسته می‌شوند و اگر من احکام آنها را امضا نکنم از حیث دریافت مستمری ماهانه از سازمان دچار مشکل می‌شوند. اینجانب به ایشان گفتم در همین حدود و به شکلی که نمایندگان تصور نکنند آقای مرتضوی بر خلاف قول خود عمل کرده، کار مردم را راه بیندازند تا موضوع عملی شدن استعفای ایشان محقق شود.

امیدوارم این توضیحات برای کسانی که مایلند از حقیقت موضوع آگاه شوند مفید باشد./مهر


ویدیو مرتبط :
حداد عادل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش علی مطهری به اظهارات حداد عادل





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

واکنش علی مطهری به اظهارات حداد عادل

 علی مطهری نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی و از طراحان اصلی سوال از رییس جمهور در گفتگو با خراسان خاطر نشان کرد : این سوال به نمایندگان دولت ابلاغ شده و باید در کمیسیون مربوطه حاضر شده و پاسخگو باشند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد سخنان حدادعادل که تجربه قبلی سوال از رییس جمهور را ناموفق خوانده بود گفت : البته آقای حداد مخالف سوال هستند و طبیعی است که اینچنین بگویند اما اتفاقا بار قبل بسیار هم مفید بود و اینکه رییس جمهور احضار شد و مجبور به پاسخگویی در باره مسائلی شد خوب بود اگرچه ایشان برخی موارد را رعایت نکرد اما مجموعا آن تجربه سوال را هم مفید برای مجلس و کشور می دانم. 

مطهری اضافه کرد : فرق این مرتبه با بار قبل در تغییر آیین نامه است که موارد اضافه شده در آن کارایی سوال را بیشتر کرده فقط مساله مهم در این میان همان طور که رهبر انقلاب فرمودند اجتناب از جنجال است که مخالف منافع کشور خواهد بود وگرنه اگر جنجالی به پا نشود فکر می کنم ایشان هم مخالفتی نداشته باشند. 

نماینده مردم تهران در مورد احتمال پس گرفتن امضاها از سوی نمایندگان طراح سوال نیز گفت : خیر مطمئن نیستم چراکه این مساله بستگی به نظر نمایندگان دارد که در عمل مشخص خواهد شد. 

وی افزود : نماینده ها آزاد هستند و تا زمانی که جلسه کمیسیون با حضور نماینده رییس جمهور برگزار و پاسخ ها اخذ شود و بازهم یک چهارم از نمایندگان قانع نشده و بر سوال اصرار داشته باشند ؛ این سوال به رییس جمهور ابلاغ می شود و از آن زمان دیگر پس گرفتن امضا ها امکان ندارد بنابر این تا زمان ابلاغ سوال به رییس جمهور امکان کم یا زیاد شدن امضاها وجود دارد./اعتدال