اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش جامعه پرستاری به رفتار وزیر بهداشت



جامعه پرستاری,رفتار توهین آمیز وزیر بهداشت, بیمارستان امام حسین(ع)

واکنش جامعه پرستاری به رفتار وزیر بهداشت

دبیرکل خانه پرستار با اشاره به رفتار توهین آمیز وزیر بهداشت با یکی از پرستاران بیمارستان امام حسین(ع)، خواستار عذرخواهی وزیر از جامعه پرستاری شد.

محمد شریفی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: در برنامه خبری 20:30 که شب گذشته پخش شد، تصاویری از بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان امام حسین(ع) را نشان داد که در صحنه ای، وزیر بهداشت در توجیه مشکلات مردم و بیماران، پرستار مربوطه را مورد مواخذه قرار داد.

وی با بیان این مطلب که همه مردم از مشکلاتی که در بیمارستانها و مراکز درمانی وجود دارد، با خبر هستند، افزود: بیشترین ضعف در ارائه خدمات درمانی و بهداشتی، مربوط به مدیریت حاکم بر بیمارستانهاست. افرادی در راس مدیریت این بیمارستانها قرار گرفته اند که اولویت اولشان تامین منافع گروهی خاص است. در حالی که رسالت وزارت بهداشت، توجه به مشکلات و مسائل بهداشتی و درمانی مردم است.

شریفی مقدم اظهارداشت: مردم، خودشان بهترین قاضی هستند و می دانند بار سنگین خدمات سلامت بر دوش چه کسانی است.

دبیرکل خانه پرستار ادامه داد: متاسفانه تصویری که سیما آن را نشان داد، باعث آزرده خاطر شدن جامعه پرستاری شد. به طوریکه این برخورد وزیر بهداشت با پرستار مربوطه، باعث حساسیت و التهابات فراوانی در بین جامعه پرستاری شده و آنها خواستار عذرخواهی وزیر هستند./مهر

 

 

 


ویدیو مرتبط :
ابلاغیه جدید وزارت بهداشت درباره آموزش پرستاری در بیمارستان ها و واکنش پرستاران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش وزیر بهداشت به اظهارات رادان: کارهای مهمتری در حوزه سلامت داریم



واکنش وزیر بهداشت به اظهارات رادان: کارهای مهمتری در حوزه سلامت داریم

 

وزیر بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی٬ با بیان این که مسئول اصلی نظارت بر موضوعات خارج از حوزه سلامت٬ سازمان اماکن است٬ گفت: به‌طور حتم هم‌اکنون مسائل و موضوعات مهم‌تری در حوزه سلامت وجود دارد.

 

مرضیه وحیددستجردی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات مقامات نیروی انتظامی درباره نحوه پوشش پرسنل بیمارستان‌های خصوصی٬ افزود: به‌طور حتم هم‌اکنون مسائل و موضوعات مهم‌تری در حوزه سلامت وجود دارد.

 

وزیر بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی٬ با بیان این که این وزارتخانه مسئول نظارت بر بیمارستان‌های خصوصی نیست٬ گفت: متأسفانه به‌علت تعدد بیمارستان‌های سازمانی٬ وزارت بهداشت نمی‌تواتد بر تمام محورهای و موضوعات بیمارستان نظارت کند.

وی با تأکیدبر این که مسئول اصلی نظارت بر موضوعات خارج از حوزه سلامت٬ سازمان اماکن است٬ تصریح کرد: وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی تمام تلاش خود را برای نظارت بر بیمارستان‌ها انجام داده است.

 

این مقام دولتی٬ درباره نحوه نظارت وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی بر بیمارستان‌های خصوصی٬ توضیح داد: به‌طور حتم تمام موضوعات و محورهای یک بیمارستان از چشم ناظرین دور نمی‌ماند و به تمام اقدامات پرسنل امتیاز می‌دهیم٬ به‌طور مثال در موضوع حجاب و عفاف در بیمارستان‌ها امتیاز سه‌هزار درنظر گرفته شده است.

 

وزیر بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی٬ ادامه داد: هم‌اکنون نظارت مستمر بر بیمارستان‌ها امکان‌پذیر نیست و ناظرین در بازه‌های زمانی مشخص اقدام به نظارت بر این مراکز می‌کنند.

چندی پیش سردار رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی از پوشش نامناسب پرسنل برخی بیمارستان‌های خصوصی انتقاد کرده بود..../خانه ملت