اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش به فیلم استفاده از واکس برای سیب!


پیرو مسایل مطرح شده در خصوص استفاده از واکس برای میوه سیب در کشور، به اطلاع می‌رساند در ایران از این واکس برای سیب استفاده نمی‌شود.

خبرآنلاین: پیرو مسایل مطرح شده در خصوص استفاده از واکس برای میوه سیب در کشور، به اطلاع می‌رساند در ایران از این واکس برای سیب استفاده نمی‌شود.

با توجه به کیفیت مناسب سیب در کشور و شرایط اقلیمی مناسب برای پرورش این محصول که موجب تولید محصول با کیفیت مناسب و مدت ماندگاری بالا می‌شود، نیازی به استفاده از واکس روی محصول سیب با هدف افزایش ماندگاری نیست.

ایران یکی از کشورهای مهم صادر کننده سیب در دنیا است که سالانه به طور متوسط حدود ۳۰۰ هزار تن از این محصول به کشورهای دیگر صادر می‌شود و تاکنون گزارشی در خصوص ارجاع محصول صادراتی به کشور به دلیل استفاده از واکس میوه ارائه نشده است.

در صورت ضرورت استفاده از واکس میوه، استفاده از انواع توصیه شده توسط مراجع ذی‌ربط بلامانع است که در این راستا، انواع واکس برای میوه‌هایی مانند پرتقال استفاده می‌شود.

موردی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، در صورت مربوط بودن به ایران و صحت موضوع، واکس طبیعی خود میوه سیب است که به صورت طبیعی روی محصول وجود دارد و هیچ ضرری برای انسان ندارد.


ویدیو مرتبط :
واکس های سرطان زا روی سیب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استفاده از سیب در کرم‌های آرایشی



 

سیب

 

میوه زیبا و خوش‌طعم برای سلامت سال‌هاست که به اثبات رسیده و حالا بیش از پیش توجه آزمایشگاه‌های ساخت وسایل آرایشی را به خود جلب کرده است. شاید فکر کنیم چه جالب که پزشکان به استفاده از این میوه مفید در وسایل آرایشی رو آورده‌اند اما اشتباه نکنید، این ایده چندان هم جدید نیست. از دوران باستان زنان از سیب برای حفظ زیبایی خود استفاده می‌کردند!

 

سیب غنی از پلی فنول رومن‌ها مشهورترین افراد در به کارگیری سیب برای حفظ زیبایی‌شان بودند. آنها سیب‌های چینده شده را در چربی حیوانی می‌خوابانند و از آن پمادی تهیه می‌کردند که برای مراقبت از پوست بسیار زبانزد بود. سیب به دلیل ویتامین‌ها، مواد معدنی و به ویژه آنتی‌اکسیدان‌هایی که دارد از پیری پوست جلوگیری می‌کند.

 

مهم‌ترین خاصیت آرایشی سیب به پلی‌فنول‌ها باز می‌گردد. یک مولکول آنتی‌اکسیدانی در انواع سیب‌ها وجود دارد که میزان تجمع آن در پوست سیب 5 تا 6 برابر میزان آن در گوشت سیب است. پلی‌فنول‌ها به راحتی در پوست نفوذ کرده و آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برند و مانع از پیری سلولی می‌شوند. جالب است بدانید منشأ اشعه‌های ماورای بنفش، آلودگی و استرس، رادیکال‌های آزاد هستند که به سلول‌ها آسیب رسانده، اعضای آنها را اکسید کرده و حتی به دی‌ان‌ای آنها حمله می‌کنند. مولکول‌های آنتی‌اکسیدانی جلوی فعالیت رادیکال‌های آزاد را می‌گیرند و حتی آسیب‌های ناشی از آنها که سبب سرعت بخشیدن به روند پیری زودرس می‌شود را خنثی می‌کنند.

 

قدرت آنتی‌اکسیدانی سیب بیش از ویتامین C و حتی قوی‌تر از مولکول رسوراترول موجود در انگور است. طبق تحقیقی که مشروح آن در سال 2000 در مجله نیچر به چاپ رسید محققان دانشگاه کورنل آمریکا نشان دادند که قدرت آنتی‌اکسیدانی 100 گرم سیب پوست کنده نشده با 1500 گرم ویتامین C برابری می‌کند. لاغرکننده قوی سیب نه تنها سیرکننده فوری است بلکه مولکول‌هایی نظیر کرکتین و فلوریدزین موجود در آن ورود قند به داخل سلول‌های چربی را کاهش داده و سبب لاغر شدن فرد در طول زمان می‌شود. به همین دلیل بسیاری از آزمایشگاه‌ها از این میوه برای ساخت مکمل‌های غذایی و کرم‌های لاغرکننده استفاده می‌کنند.

 

بازگرداندن قدرت کششی به پوست مولکول‌ دیگری به نام فلورتین در سیب موجود است که در بسیاری از کرم‌های آرایشی نیز به کار گرفته شده است. این مولکول آنتی‌اکسیدان روی مولکول‌های رنگی پوست و همچنین قدرت کششی آن تاثیر گذاشته و سبب صاف و با طراوت شدن پوست می‌شود. در ضمن بوی سیب به قدری قوی است که در صورت استفاده از آن در کرم‌های آرایشی دیگر نیازی به افزودن بوهای شیمیایی و مصنوعی نیست. همه اجزای سیب پرفایده است!

 

85 درصد از وزن سیب را آب تشکیل داده است. آب سیب غنی از مواد معدنی به ویژه سدیم، کلسیم، پتاسیم و منیزیم است. برخی متخصصان توصیه می‌کنند برای کمک به رشد مجدد کراتینولیت‌ها یا همان سلول‌های اپیدرم موفانرز (مو و ناخن) به جای آب، آب سیب بخورید.

 

پوست سیب منبع غنی مولکول آنتی‌اکسیدان کرکتین است که مانع از پیری پوست می‌شود. پوست سیب همچنین ویتامین‌های بسیاری را در خود جای داده است.

 

روغن دانه سیب که از فشردن دانه‌ها به دست می‌آ‌ید غنی از اسیدهای چرب به ویژه اسید لینولئیک، یکی از ترکیبات اصلی سبوم است. این اسیدها به سرعت جذب پوست شده و آن را تقویت می‌کنند.

 

سرکه سیب اثر قابض‌کننده دارد. منافذ پوستی را جمع کرده و پوست را صاف و درخشان می‌کند. از سرکه سیب برای آب‌کشی موها هم استفاده می‌کنند چون سبب درخشش آنها می‌شود. برای این منظور کافی است یک قاشق سوپ‌خوری سرکه سیب را با پنج قطره روغن درختچه چای مخلوط کرده و درون یک لیتر آب بریزید و سر را با آن آب‌کشی کرده و پوست سر را ماساژ دهید. در نهایت نیازی به آب‌کشی مجدد نیست!