اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش به حضور زنان محجبه در مجلس ترکیه


مروه کاواکچی وکیل سابق مجلس ترکیه که به دلیل حضور با حجاب در مجلس در سال 1999 از حضور در پارلمان ترکیه بازماند، حضور 4 زن محجبه در پارلمان ترکیه را پیروزی بزرگی برای حقوق بشر در ترکیه دانست.

عصر ایران: مروه کاواکچی وکیل سابق مجلس ترکیه که به دلیل حضور با حجاب در مجلس در سال 1999 از حضور در پارلمان ترکیه بازماند، حضور 4 زن محجبه در پارلمان ترکیه را پیروزی بزرگی برای حقوق بشر در ترکیه دانست.

نواندیش نوشت:  کاواکچی در تفسیر این حادثه با اشاره به آیه 81 سوره اسرا گفت:" جاء الحق و زهق الباطل" (حق آمد و باطل نابود شد)

کاواکچی با تبریک به 4 نماینده زن بابت حضورشان با حجاب اسلامی در جلسات پارلمان ترکیه، گفت:‌" دهه ها بود که این حق طبیعی از مردم ترکیه سلب شده بود و دیدیم و دیدید که با حضور این زنان با حجاب اسلامی هیچ کس ضرر نکرد بلکه همه ما به عنوان جامعه ترکیه از این روند سود بردیم."

با این حال این سیاستمدار زن اسلامگرای ترکیه افزود که این اقدام پایان فرایند نقض حقوق بشر در ترکیه نیست و ترکیه هنوز باید در راستای بهبود استانداردهای حقوق بشری گام های اساسی بردارد.

کاواکچی افزود برای تکمیل فرایند دموکراتیزاسیون در ترکیه باید آزادی اندیشه و بیان و سبک زندگی با افزودن متمم ها و اصول جدید به قانون اساسی این کشور تکمیل شود.

کاواکچی افزود برای تکمیل فرایند آزادی پوشش در ترکیه باید ممنوعیت کنونی پوشش اسلامی در ارتش و قوه قضاییه ترکیه نیز رفع شود.

کاواکچی در سال 1999 به عنوان نماینده حزب اسلامگرای فضیلت از شهر استانبول به پارلمان ترکیه راه یافت اما پس از حضور در جلسه افتتاحیه پارلمان با حجاب اسلامی مورد مخالفت جمع کثیری از نمایندگان احزاب لاییک قرار گرفت و پیش از حضور در مراسم سوگند نمایندگی مجبور به ترک سالن مجلس شد و مجبور شد از سمت نمایندگی استعفا دهد.

همچنین پس از حضور 4 زن محجبه از حزب اسلامگرای عدالت و توسعه و عدم مخالفت جدی دیگر احزاب لاییک با این اقدام در جلسه پنج شنبه پارلمان رجب طیب اردوغان و عبدالله گل نخست وزیر و رییس جمهور ترکیه نسبت به این حادثه ابراز خشنودی کرده و این اقدام را به مجلس ترکیه و دیگر احزاب مخالف حکومت تبریک گفتند.


ویدیو مرتبط :
برخورد مردم نسبت به زنان محجبه و غیر محجبه در روسیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست وکیل مه آفرید از لاریجانی برای حضور در مجلس/ واکنش به اظهارات نمایندگان مجلس درباره شرکت های گروه آریا



اخبار, اخبار سیاسی,علی لاریجانی

 
 اخبار سیاسی - درخواست وکیل مه آفرید از لاریجانی برای حضور در مجلس/ واکنش به اظهارات نمایندگان مجلس درباره شرکت های گروه آریا

نمایندگان مجلس هنوز نمی دانند اختلاسی به وسعت سه هزار میلیارد تومان اصلا اتفاق نیفتاده و کل بدهی موضوع حکم این پرونده به عنوان رد مال در حدود یک هزار و 250 میلیارد تومان است که در جریان رد آن به بانک ملی و سه بانک دیگر هستیم.

  وکیل مدافع مه آفرید امیر خسروی که حکم اعدام وی سحرگاه سوم خرداد در زندان اوین اجرا شد در واکنش به اظهارات اخیر برخی نمایندگان مجلس در خصوص بحرانی بودن شرکت های متعلق به گروه آریا و لزوم دخالت کمیته های کارگری گفت که تمامی این شرکت ها توسط ناظرین دادستانی اداره می شود و نیازی به دخالت هیچ فرد یا نهاد دیگری وجود ندارد.

غلامعلی ریاحی در گفت و گو با پیام نو اظهار کرد: بسیاری از مطالبی که از جانب نمایندگان مجلس مطرح می شود به علت اینکه اطلاعات دقیق و درستی در اختیار ندارند، شبهاتی ایجاد می کند.

وکیل مه آفرید امیرخسروی ادامه داد: نمایندگان مجلس هنوز نمی دانند اختلاسی به وسعت سه هزار میلیارد تومان اصلا اتفاق نیفتاده و کل بدهی موضوع حکم این پرونده به عنوان رد مال در حدود یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان است که در جریان رد آن به بانک ملی و سه بانک دیگر هستیم.

ریاحی افزود: از لحاظ اجرا، همان گونه که دادستان کل کشور به دفعات اعلام کرده بود می بایست ابتدا رد مال کامل شود ولی به هر حال وصول جریمه نقدی مقدم بر رد مال صورت گرفت.

وی تصریح کرد: بر اساس آنچه که در حکم دادگاه آمده، اموال مه آفرید در اختیار دادستانی است.

وکیل مه آفرید امیر خسروی گفت:‌ تاکنون گفته می شد مه آفرید امیر خسروی اصولا تولید و شرکتی نداشته و تمام شرکت ها کاغذی بوده حالا گفته می شود برای اداره شرکت هایش و بیکار نشدن کارگرانش در سطح چند استان ضرورت دارد کمیته های کارگری دخالت کنند در حالی که تمامی این شرکت ها توسط ناظرین دادستانی اداره می شود و نیازی به دخالت هیچ فرد یا نهاد دیگری وجود ندارد.

ریاحی ادامه داد: به منظور تنویر افکار عمومی و ارایه اطلاعات درست به نمایندگان از رییس مجلس شورای اسلامی تقاضا دارم ترتیبی دهد با حضور در یکی از کمیسیون های مجلس اطلاعات درست و مستند در اختیار نمایندگان قرار گیرد یا پاسخ کتبی تهیه شده از تریبون مجلس به منظور رفع شبهات ایجاد شده قبل و بعد از اعدام مه آفرید قرائت شود.
 اخبار سیاسی - پیام نو