اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش ایران به اعدام شیخ نمر



اخبار,اخبار سیاست  خارجی  , حسین جابرانصاری

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه اعدام آیت‌الله شیخ باقر النمر، روحانی سرشناس سعودی را شدیدا محکوم کرد.

 حسین جابرانصاری گفت: در حالی که تروریستهای افراطی و تکفیری، امنیت و آسایش ملتهای منطقه و جهان را سلب و ثبات و موجودیت برخی دولتهای منطقه را تهدید می کنند؛ اعدام شخصیتی مانند شیخ النمر که ابزاری جز سخن گفتن برای پیگیری اهداف سیاسی و دینی خود نداشت تنها عمق بی تدبیری و بی مسئولیتی را نشان می‌دهد.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: دولت عربستان در حالی که از جریان های تروریستی و افراط گرایان تکفیری حمایت می کند با منتقدان داخلی خود با زبان اعدام و سرکوب سخن می گوید و روشن است که نتایج این سیاست عقیم و غیر مسئولانه متوجه عاملان آن شده و دولت عربستان تاوان سختی بابت پی گیری این سیاست ها خواهد پرداخت.


  اخبار سیاست خارجی  -  ایسنا


ویدیو مرتبط :
عربستانِ پس از اعدام شیخ نمر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش لاریجانی به اعدام شیخ نمر



اخبار,اخبار سیاست خارجی,علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفتار وحشیانه سعودی‌ها با شیخ نمر مشکلات منطقه را افزایش می‌دهد، گفت: آل‌سعود از این گرداب به راحتی عبور نمی‌کند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز شنبه 12 دی در جلسه شورای اداری این استان با اشاره به انتشار خبر ناگوار شهادت شیخ باقر النمر روحانی مبارز عربستانی، گفت: رفتار وحشیانه سعودی‌ها با شیخ نمر باعث تأسف امت اسلامی است و این نوع رفتار مشکلات امنیتی منطقه را افزایش می‌دهد.

وی افزود: بعید می‌دانم که دولت سعودی به راحتی از گرداب حاصل از اعدام شیخ نمر عبور کند، البته مسئله، مسئله یک فرد نیست، بلکه موضوع، اقدامات اشتباهاتی است از سوی سعودی‌ها در این چند سال ایجاد شده است.

لاریجانی با ابراز امیدواری نسبت به واکنش آمریکا و دیگر کشورهای غربی نسبت به اعدام شیخ نمر، گفت: آنها باید این موضوع را به عنوان نقض حقوق بشر محکوم کرده و یک تکانی به خود بدهند تا صداقت‌شان در مسئله حقوق بشر آشکار شود.

 

اخبار سیاست خارجی - فارس