اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش اتحادیه طلا و جواهر به طلای 14 عیار



واکنش اتحادیه طلا و جواهر به طلای 14 عیار

در حالی که مدیرکل استاندارد استان تهران از ارائه پیشنهاد تدوین استاندارد طلای 14 عیار به سازمان استاندارد خبر داده‌ است، رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران نسبت به این طرح مخالفت صریح خود را اعلام کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

احمد وفادار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ارائه پیشنهاد تدوین استاندارد طلای 14 عیار به سازمان استاندارد اظهار کرد:‌ اتحادیه با اجرای این طرح به شدت مخالف است.

وی ادامه داد: همه اعتبار طلا برای مشتری به 18 عیار بودن آن است و کاهش عیار طلا لطمه شدیدی به خرید و فروش طلا وارد می کند.

او با بیان این‌که این طرح باعث می‌شود عده‌ای خلافکار طلاهایی با عیار 9 و 10 را به جای 14 عیار به مردم بفروشند، خاطرنشان کرد: با ورود طلای 14 عیار به بازار کنترل از دست خارج می‌شود و دیگر هیچ کسی خریدار طلا نخواهد بود.

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر، نقره ‌و سکه و صراف تهران با تاکید بر این‌که طلا همیشه با این قیمت در بازار باقی نخواهد ماند گفت: ما برای کاهش قیمت طلا و دلار نباید به دنبال راهکارهایی مثل وارد کردن طلای 14 عیار و افزایش ناخالصی در طلا باشیم.

وی با طرح این سوال که به جای‌ کاهش عیار طلا چرا کارمزد ساخت آن پایین آورده نمی‌شود؟ افزود: در حال حاضر کارمزد ساخت طلاهای ایران هم سطح کارمزد طلاهای ترک و ایتالیایی است.

وفادار با بیان این‌که ما در منطقه خاورمیانه طلای 14 عیار نداریم، تصریح کرد: تنها دو تا سه کشور در دنیا طلای 14 عیار به فروش می‌رسانند. مثل انگلیس و آلمان که در این کشورها آن قدر قیمت طلا بالا است که معاملات کم بوده و خرید طلا تنها درحد حلقه ساده ازدواج است.

به گفته وی طلای هندوستان 22 عیار و در کشورهای عضو خلیج فارس نیز 18 و 21 عیار است. اگر قرار باشد درایران طلای 14 عیار توزیع شود صادرات واعتبار طلای ایران در منطقه از بین می‌رود.

وی در پایان در مورد قیمت طلا در بازارهای داخلی گفت: قیمت طلا در بازارهای جهانی 10 تا 15 دلار افزایش یافته که این افزایش روی قیمت طلا در بازارهای داخلی نیز تاثیر گذاشته است.

در همین حال محمد کشتی‌آرای، رییس اتحادیه کشوری سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر نیز ضمن اظهار بی اطلاعی از تدوین استاندارد طلای 14 عیار گفت: در حالی که اتحادیه تهران درباره چنین موضوعی مخالف است و ما نیز از تدوین آن بی خبر هستیم، باید دید کدام اتحادیه چنین پیشنهادی را به سازمان ملی استاندارد ارائه کرده است.

به گزارش ایسنا، ماجرای طلای با استاندارد 14 عیار از آن جا آغاز شد که مدیرکل استاندارد استان تهران از ارائه پیشنهاد تدوین استاندارد طلای 14 عیار به سازمان استاندارد خبر داد.

مسلم بیات روز گذشته (شنبه) خبر داده بود که اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر یشنهاد تدوین استاندارد طلای 18 عیار را به سازمان ملی استاندارد ایران ارائه کرده است.

این درحالی است که استاندارد ملی ایران در حوزه طلا مربوط به عیارهای 18، 20 و 24 است واگر قرار باشد تغییری در استاندارد طلا به وجود آید باید فرایند تغییر استاندارد و تدوین استاندارد جدید طی شود.

از این رو مدیر کل استاندارد استان تهران در این باره گفته که فعلا موافقتی با تدوین استاندارد طلا 14 عیار نشده چرا که نگرانی‌های در این حوزه وجود دارد که در صورت تغییر استاندارد زمینه سوء استفاده‌هایی فراهم می‌شود.

به گفته وی، اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و افزایش بهای طلا خواستار تدوین استاندارد طلای 14 عیار شده است.

این درحالی است که طلا با عیار کمتر از 18 از نظر این سازمان غیر استاندارد است./ایسنا

 

قیمت سکه و طلا در بازار ایران

 

قیمت ارز در بازار ایران و بانک مرکزی

 

 


ویدیو مرتبط :
دعوت از رییس اتحادیه طلا و جواهر ایران در نمایشگاه بین‌المللی طلا و جواهر مالزی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برای خرید طلای روز زن صبر کنیم یا نه؟ پاسخ رئیس اتحادیه طلا و جواهر



اخبار,اخباراقتصادی, قیمت طلا

کشتی‌آرای گفت: قیمت طلا و سکه حبابی نیست. رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان طلا و جواهر در گفتگو با رادیو اقتصاد با اشاره به قیمت هر اونس طلا ۱۲۱۱ دلار گفت: نرخ سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز در بازار ۹۶۰ هزار تومان است

رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به قیمت هر اونس طلا - 1211 دلار گفت : نرخ سکه بهار آزادی طرح قدیم و جدید امروز چهارشنبه 958 و 960 هزار تومان است.

محمد کشتی آرا در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت : هر قطعه نیم سکه 515 هزار تومان ، ربع سکه 278 هزار تومان و سکه های یک گرمی هم 182 هزار تومان فروخته می شود.

کشتی آرای گفت: امروز قیمت هر گرم طلای 18عیار حدود 98 هزار تومان است.

او گفت: قیمت‌ها به تعادل رسیده است، حباب نداریم و به شهروندان توصیه می‌کنیم برای خرید ویژه روز مادر و روز زن تعلل نکنند.

 اخبار اقتصادی  - نسیم  آنلاین