اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش اتحادیه اروپا به اظهارات عباسی: این موضع سرسختانه نشانه خوبی برای مذاکرات نیست





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پاسخ اتحادیه اروپا به اظهارات عباسی

سخنگوی اشتون: ایران گامی اعتمادساز در زمینه غنی‌سازی 20 درصد بردارد

اتحادیه اروپا بلافاصله به اظهارات فریدون عباسی مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران غنی سازی 20 درصدی را به خاطر خواست دیگران تعلیق نخواهد کرد، پاسخ داد.

خبرگزاری رویترز از دوبی گزارش داد که در پی اظهارات فریدون عباسی دوانی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران، سخنگوی کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: ایران باید به این نگرانی‌ مهم فوری، که مساله غنی سازی 20 درصدی است، با برداشتن یک گام ابتدایی اعتمادساز و جامع در این‌باره پاسخ بدهد تا به این وسیله فضایی برای دیپلماسی و مذاکرات بیشتر ایجاد شود.

بنا بر این گزارش، مارک فیتز پاتریک، کارشناس هسته‌یی در موسسه بین المللی مطالعات استرتژیک نیز درباره اظهارات عباسی گفت: این موضع سرسختانه نشانه خوبی برای موفقیت دور بعدی مذاکرات نیست که در آن توقف غنی سازی 20 درصدی فقط یکی از گام‌هایی است که از ایران درخواست خواهد شد.

بنا بر این گزارش برخی دیگر مدعی شدند که سخنان عباسی و دیگر مقامات ایران برای مصرف افکار عمومی داخل و خارج بیان شده است.

مارک هیبز، از کارشناسان موسسه کارنگی گفت که آنچه در پشت پرده می‌گذرد، مهم است .

در عین حال بنا بر این گزارش، سخنگوی اتحادیه اروپا گفت که شش کشور همچنان در انتظار پاسخ ایران به تاریخ احتمالی انجام مذاکرات جدید هستند.

وی گفت: ما هفته گذشته تماسی داشتیم و پیشنهاد دور دیگری از مذاکرات را دادیم. در انتظار شنیدن پاسخ (آنها) هستیم.

به گزارش ایسنا، فریدون عباسی دوانی، رییس سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگویی با پایگاه اطلاع رسانی دولت تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران غنی سازی 20درصد را به خاطر خواست دیگران تعلیق نخواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد زیاده‌خواهی غربی‌ها در خصوص تعلیق غنی‌سازی 20 درصد گفت: جمهوری اسلامی ایران غنی‌سازی 20 درصد را به اندازه نیازش و تا هر زمانی که به آن احتیاج داشته باشد تولید خواهد کرد.

عباسی در ادامه تصریح کرد: غنی‌سازی 20 درصد حق ملت ایران برای استفاده در راکتور تهران است و از این حق با اقتدار دفاع خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: غنی سازی 20 درصد موضوعی نیست که غربی‌ها موافق آن باشند یا مخالف و یا در قبال آن قصد موضع‌گیری داشته باشند؛ این حق مردم ایران است و هرگز به خاطر خواست دیگران از این حق عقب‌نشینی نخواهیم کرد و تا زمانی که نیاز داشته باشیم، تولید می‌کنیم.

رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: با توجه به بیانیه‌ای که نمایندگان 1+5 در شورای حکام قرائت کردند، ظاهرا تغییری در مواضع قبلی‌شان نسبت به جمهوری اسلامی ایران دیده نمی‌شود./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
اتمام دور اول مذاکرات آمریکا و اتحادیه اروپا (news.iTahlil.com)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اتحادیه اروپا: مذاکرات با ایران "رو به جلو" بود/ اشتون و جلیلی به نتیجه خواهند رسید



اتحادیه اروپا: مذاکرات با ایران "رو به جلو" بود/ اشتون و جلیلی به نتیجه خواهند رسید

نشست کاترین اشتون، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه و سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی موفقیت آمیز بود. اتحادیه اروپا با بیان مطلب فوق اعلام کرد که این نشست یک حرکت به جلو در حل و فصل مسئله هسته ای ایران شده است.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

انتخاب : نشست کاترین اشتون، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه و سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی موفقیت آمیز بود.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب» ؛ اتحادیه اروپا با بیان مطلب فوق اعلام کرد که این نشست یک حرکت به جلو در حل و فصل مسئله هسته ای ایران شده است.

در این اطلاعیه، مذاکرات گذشته "مفید و سازنده" تعیین شد.

توافق در مورد برگزاری یک سری جلسات مقدماتی جهت آماده سازی برای برگزاری کامل دور جدید مذاکرات در مورد حل و فصل مسئله هسته ای ایران در نشست گروه واسطه بین المللی "شش" و هئیت ایرانی در مسکو در تاریخ 18-19 ماه ژوئن حاصل شد./انتخاب