اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به اعدام النمر و تهاجم به سفارت عربستان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


آیت الله هاشمی:
احتمال اعتراض سراسری توسط مردم عربستان وجود دارد / حمله به اماکن دیپلماسی و تخریب و خشونت، ادامه راه را سخت و بحران‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از معتمدین شمیران به اقدام نابخردانه عربستان سعودی در اعدام «شیخ نمر» اشاره کرد و با محکومیت این جنایت، گفت: بارها دلسوزان و عقلای جوامع بشریت و بزرگان عرصه‌ی سیاست به حاکمان عربستان هشدار داده بودند که شیخ نمر عقبه‌ی محکمی در میان مردم دارد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از معتمدین شمیران به اقدام نابخردانه عربستان سعودی در اعدام «شیخ نمر» اشاره کرد و با محکومیت این جنایت، گفت: بارها دلسوزان و عقلای جوامع بشریت و بزرگان عرصه‌ی سیاست به حاکمان عربستان هشدار داده بودند که شیخ نمر عقبه‌ی محکمی در میان مردم دارد.

به گزارش «انتخاب»، وی راهپیمایی‌ها و اعتراضات مردم کشورهای مختلف و به ویژه پاکستان را نشانه‌ای از محبوبیت شیخ صبوری دانست که علیرغم سال‌ها زندان، همیشه برای اعتراضات خویش از زبان استفاده می‌کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام غرور عربستان به خاطر پول، نفت، ذخیره ارزی و پشتیبانی‌های آمریکا را اشتباه تاریخی آنان برای مصون پنداری دانست و گفت: هیچ بعید نیست که مردم عربستان علیرغم میل حاکمان سلفی و وهابی به سرکوب، دست به اعتراض سراسری بزنند که البته داعش با حضور فراوان خویش در آن کشور، زمینه‌ای برای این کار هم دارد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تقبیح حمله به کنسولگری و سفارت عربستان سعودی و با تأکید بر ضرورت همراهی و همکاری همه کشورهای اسلامی برای پایان دادن به جنگ و خون‌ریزی و تنش در جهان اسلام، گفت: هر پدیده‌ای راه‌حلی منطقی و مناسب خود را طلب می‌کند و حرکات افراطی و حمله به اماکن دیپلماسی و تخریب و خشونت، ادامه راه را سخت و بحران‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند.

در آغاز این دیدار نیز سردار مدبّر، عباس ملکی و محمد هاشمی به بیان دیدگاه‌های خویش در مسائل مربوط به کشور و به ویژه آینده روابط ایران و عربستان پرداختند و از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای کم کردن نزاع بین جوامع اسلامی خواستند که با کمک عقلای جهان اسلام و جمهوری اسلامی طرحی ارائه و اجرا شود.

 

اخبار سیاسی - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
تجمع شیعیان لندن مقابل سفارت عربستان دردفاع ازشیخ النمر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش رییس جمهور به اعدام النمر و تهاجم به سفارت عربستان



اخبار,اخبارسیاست خارجی ,رییس جمهور

رییس جمهوری در پیامی به مناسبت شهادت شیخ نمر باقر النمر، این اقدام غیر اسلامی و غیر انسانی دولت عربستان را محکوم و در راستای سیاستهای فرقه گرایانه و دامن زدن به تروریسم و افراط دانست.

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر اعدام عالم مجاهد شیخ نمر باقر النّمر موجی از اندوه و تأسف در بین جوامع اسلامی بوجود آورد. اینجانب ضمن محکوم کردن این اقدام غیرانسانی که در تعارض آشکار با حقوق بشر و ارزش‌های اسلامی است، به خانواده شهید شیخ نمر، علمای اعلام و عموم مسلمانان تسلیت عرض می‌کنم.

تردیدی ندارم که دولت عربستان با این اقدام غیر اسلامی، وجهه خود را در بین کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی بیش از پیش مخدوش نموده است. چنین اقدامی در راستای سیاست‌های فرقه‌گرایانه و دامن زدن به تروریسم و افراط در منطقه و جهان بوده که در سالهای اخیر منجر به بی‌ثبات کردن منطقه و ایجاد جنگ و درگیری گردیده است.

مردم مسلمان ایران اگرچه در کنار همه مسلمانان جهان این اقدام غیراسلامی را به شدت محکوم می‌کنند اما اجازه نمی‌دهند که این جنایت، دستمایه افراد و گروه‌های خودسر در کشور برای انجام اعمال غیر قانونی و هتک حیثیت نظام مقدس جمهوری اسلامی گردد.

حرکتی که توسط جمعی افراد افراطی شب گذشته در تهران و مشهد صورت گرفت و به وارد آمدن خسارت به سفارت و کنسولگری کشور عربستان که شرعاً و قانوناً باید در پناه جمهوری اسلامی ایران در امنیت باشد منجر گردید، به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و قبل از هر چیزی توهین به نظام و لطمه به آبروی جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود. همه مسئولان نظام، عزم قاطع دارند که با این خودسری‌ها و اعمال مجرمانه برخورد جدی شود.

از این رو، از وزیر کشور می‌خواهم که با همکاری قوه محترم قضاییه و وزارت محترم اطلاعات و با قاطعیت کامل، عاملان این تهاجم را شناسایی و برای اجرای عدالت به دستگاه قضایی معرفی کنند تا برای همیشه به اینگونه اعمال زشت پایان داده شود و امنیت کامل نمایندگی‌های سیاسی دولتها در جمهوری اسلامی ایران تضمین گردد.

خداوند روح شهید شیخ نمر را با شهدای کربلا محشور نماید و اسلام و مسلمانان را عزّت عنایت فرماید.

حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران

 

اخبار  سیاست  خارجی  -  ایسنا