اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واکنش آمریکا به آزمایش موشک های بالستیک سپاه



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

یک مقام آمریکایی روز سه شنبه گفت: ایالات متحده با دقت پیگیر گزارش‌های آزمایش موشک بالستیک ایران است و اگر این گزارش‌ها تایید شوند، آمریکا به دنبال واکنش مناسب در شورای امنیت سازمان ملل خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود گفت: آزمایش‌های موشک بالستیک گزارش شده نقض توافق هسته‌ای بین‌المللی با ایران نخواهد بود اما نشانه‌هایی ممکنی وجود دارد که این آزمایش در تضاد با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.

این مقام آمریکایی مدعی شد: اگر تایید شود قصد داریم تا این موضوع را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کنیم. هم‌چنین ما خواستار بازنگری جدی این واقعه خواهیم بود و برای واکنش مناسب فشار خواهیم آورد.

این مقام اضافه کرد: این پیشرفت نشان می‌دهد که چرا ما به همکاری نزدیک با شرکای‌مان در سراسر جهان برای کاهش دادن و محدودکردن برنامه موشکی ایران ادامه می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، در رزمایش موشکی اقتدار ولایت، سپاه پاسداران اقدام به پرتاب انواع موشک‌های بالستیک دوربرد، میان‌برد، کوتاه برد در مناطق مختلف ایران کرد.

به گفته سردار سرتیپ پاسدار امیر علی حاجی‌زاده در آغاز مرحله نهایی رزمایش اقتدار ولایت موشک‌های پرتاب شده از سیلو نقطه‌ای در فاصله 700 کیلومتری را در مورد اصابت و انهدام قرار دادند.

او اضافه کرد: در چند روز گذشته پرتاب انواع موشک‌های بالستیک با بردهای 2000 کیلومتر، 800 کیلومتر، 500 کیلومتر و 300 کیلومتر صورت پذیرفته و طیف متنوعی از موشک‌های ایران به غرش درآمدند.

 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
آزمایش نسل جدید موشک بالستیک و رونمایی از موشک بینا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش عراقچی به اظهارات شرمن/ اظهارات مشاور تیم مذاکره‌کننده آمریکا درباره توافق با ایران درمسلئه ی موشک های بالستیک




اخبار سیاست خارجی - واکنش عراقچی به شرمن: تکذیب توافق با آمریکا درباره اراک و فردو

او اضافه کرد: تنها ملاک برای جمهوری اسلامی ایران نیازهای کشور بوده و در مذاکرات تنها بر اساس نیازهای کشور تصمیم گرفته خواهد شد.

یک عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان هرگونه توافق بر سر آب سنگین اراک و فردو با آمریکا را رد کرد.
 
سیدعباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اظهارات وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا درباره دستیابی به توافق در رابطه با راکتور اراک و تاسیسات غنی‌سازی فردو در کنگره آمریکا اظهار کرد: حصول هر گونه توافق درباره اراک و یا فردو تکذیب می‌شود و اصولاً هنوز هیچ توافقی در هیچ یک از موضوعات مورد مذاکره از جمله درباره این دو سایت به دست نیامده و اختلافات هم‌چنان باقی است.
 
او اضافه کرد: تنها ملاک برای جمهوری اسلامی ایران نیازهای کشور بوده و در مذاکرات تنها بر اساس نیازهای کشور تصمیم گرفته خواهد شد.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

مشاور تیم مذاکره‌کننده آمریکا در گفتگوهای هسته ای:
وادار کردن ایرانی ها به مذاکره در مورد تواناییهای موشکی بسیار دشوار خواهد بود

رابرت اینهورن مشاور تیم مذاکره‌کننده آمریکا در گفتگوهای هسته ای به نووستی گفت که مسلئه ی موشک های بالستیک ایران باید در حاشیه مذاکرات هسته ای مورد بحث قرار گیرد.

به گزارش انتخاب، اینهورن که تا سال پیش مشاور ویژه وزارت امور خارجه امریکا در امورعدم تکثیر و کنترل سلاح بود بیان داشت: ایران می گوید که مذاکرات بر سر مسئله ی هسته ای است نه موشکی، به همین دلیل فکر می کنم وادار کردن ایرانی ها به مذاکره در مورد توانایی های موشکی در توافق نهایی بسیار دشوار خواهد بود.

وی افزود: با این حال معتقدم که شاید بتوان به عنوان توافقی حاشیه ای، ایران را مجبور به پذیرش محدودیت هایی در این مورد کرد.

اینهورن در ادامه تاکید کرد: مسئله ی موشک های هسته ای ایران جزئی از توافق دائم هسته ای نخواهد بود اما می تواند در حاشیه مذاکرات به آن پرداخته شود.

به گفته ی نماینده سابق اوباما در مذاکرات هسته ای، مسئله ی موشک های بالستیک ایران نگرانی مشروعی است که باید به آن به عنوان عامل نقض کننده قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل پرداخته شود.

مشاور تیم مذاکره‌کننده آمریکا بیان داشت: ایرانی ها می گویند که برنامه موشکی آنها اهداف نظامی متعارف دارد. در واقع می گویند که قصد تجهییز این موشک ها را به سلاح هسته ای ندارند.

وی در ادامه گفت: ایران به عنوان یک اقدام اعتماد ساز در حاشیه مذاکرات هسته ای می تواند متعهد به عدم ازمایش سیستم های موشکی قوی تر از انچه اکنون دارد در طول 5 سال آینده شود. به عبارت دیگر، توانایی موشکی خود را برای برای یک دوره ی زمانی بهبود نبخشد.

اخبار سیاست خارجی - ایسنا،انتخاب