اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

وام بی انتها با سود 30 درصد برای خرید مسکن+جدول



شركت‌های گمنام ارائه می‌كنند

وام بی انتها با سود 30 درصد برای خرید مسکن

اخیرا یکسری از موسسات مالی وارد بازار مسکن شده‌اند تا در کنار بازار دلالی ملک، ابزارهایی را كه برای تامین مالی خریداران مسکن در اختیارشان است به جامعه تقاضا معرفی كنند.تسهیلاتی که این دسته از موسسات به متقاضیان در بازار خرید مسکن ارائه می‌کنند وام‌های «اقساطی» یا «مضاربه‌ای» است که البته برای هر یک از این تسهیلات، درصد متفاوتی برای نرخ سود در نظر گرفته شده است و خریدار بر اساس توانایی مالی خود می‌تواند روش مضاربه یا قسطی را انتخاب کند. این موسسات سودی كه از محل پرداخت وام خرید مسكن، به دست می‌آورند به قدری است -30 تا 60 درصد- كه هزینه سرمایه‌گذاری‌ آنها در چنین بازاری را تضمین می‌كند.

شعاری که برخی از این موسسات مالی بر اساس آن اعلام هویت کاری می‌کنند این است: «انتخاب ملک از شما، پرداخت تا 50 درصد ارزش ملک از ما.»

گویا همان‌طور که مشخص است خریدارانی که از قدرت مالی کافی برای خرید واحد مسکونی برخوردار نیستند توسط این دسته از موسسات می‌توانند نیمی از مبلغ خرید را بدون سقف معین، تامین كنند.اگرچه کلیه بانک‌ها سقفی را برای وام‌های خود تعیین کرده‌اند، اما این دسته از موسسات سقفی برای وام‌های خود در نظر نگرفته‌اند.

طبق گفته مشاوران این موسسات آنها با محدودیت مالی رو به رو نیستند و سعی می‌کنند سرمایه مورد نیاز متقاضیان را فراهم کنند. البته برخی از آنها تاکید بر این مساله دارند که شرایط اقتصادی می‌تواند بر بازه سرمایه‌دهی آنها تاثیرگذار باشد.یکی از شرکت‌های مذکور اظهار کرده است: نیمی از مبلغ خرید واحد مسکونی دلخواه مشتری را از طریق وام مضاربه یا اقساطی پرداخت می‌کند.

این شركت در توضیح نوع تسهیلاتی كه پرداخت می‌كند، به «دنیای‌اقتصاد» گفت: در حالت مضاربه‌ای، اگر یک متقاضی اقدام به خرید یک واحد 200 میلیون تومانی کند، این موسسه 100 میلیون تومان آن را تقبل می‌کند و خریدار با استفاده از وام مضاربه باید به مدت یكسال، ماهی 5 میلیون تومان بابت سود این وام پرداخت كند و در پایان یكسال، اصل وام – مبلغ 100 میلیون- را به صورت یكجا به شركت بازپرداخت كند.

در این حالت، 60 میلیون تومان در یكسال و 100 میلیون تومان در پایان یكسال، بازپرداخت كرده و سود 60 درصدی را تقبل كرده است.اما اگر متقاضی وام، حالت قسطی را انتخاب كند، اصل و سود وام را می‌تواند در اقساط 12ماهه با مبلغ ماهانه 10 میلیون و 800 هزار تومان بازپرداخت كند بپردازد تا در پایان این مدت، عملا 130 میلیون تومان بابت اصل و سود، بازپرداخت كرده باشد. در این حالت سود 30 درصدی لحاظ شده است.

به گزارش «دنیای‌اقتصاد» ایراد اصلی چنین وام‌هایی، شرط انتقال سند به نام سرمایه‌گذار تا زمان تسویه‌ وام است كه ریسك استفاده از تسهیلات را دوچندان می‌كند./دنیای اقتصاد

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب


ویدیو مرتبط :
آیا وام خودرو بالای 20 درصد سود اشکال دارد؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وام خرید مسکن خبرنگاران 30 میلیون تومان شد/ 5 هزار نفر تسهیلات می‌گیرند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

رحیمی مصوبه را ابلاغ کرد /

وام خرید مسکن خبرنگاران 30 میلیون تومان شد/ 5 هزار نفر تسهیلات می‌گیرند

معاون اول رئیس جمهور مصوبه دولت برای پرداخت تسهیلات 30 میلیون تومانی خرید مسکن و 45 میلیون تومان ساخت مسکن برای خبرنگاران را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کارگروه مسکن با استناد اصل یکصدو بیست وهفتم قانون اساسی ، با پرداخت 5 هزار فقره تسهیلات ساخت و خرید مسکن برای خبرنگاران موافقت کردند.

بر اساس تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کارگروه مسکن، بانک مرکزی موظف است نسبت به توزیع (5000) فقره تسهیلات مسکن به خبرنگاران با معرفی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بین بانکهای عامل اقدام کند.

بر اساس این مصوبه، مبلغ این تسهیلات برای ساخت مسکن 450 میلیون ریال و برای خرید مسکن 300 میلیون ریال تعیین شده است و نرخ سود تسهیلات مشارکت مدنی و فروش اقساطی این تسهیلات 12 درصد است که مابه التفاوت آن با نرخهای مصوب بانک مرکزی از محل یارانه سود بانکی در بودجه سالانه تأمین می شود.

این مصوبه از سوی محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است./مهر