اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واكنش روسيه به سخنان انتقادي احمدي‌نژاد



 

واكنش روسيه به سخنان انتقادي احمدي‌نژاد

 

واكنش روسيه به سخنان انتقادي احمدي‌نژاد؛

موضع مسكو در قبال برنامه هسته‌اي ايران مبتني بر منافع ملي روسيه است


معاون رئیس‌جمهوري روسیه با اشاره به سخنان اخير رئيس‌جمهوري ايران گفت: «روسیه بدون تردید از منافع ملی درازمدت خود پیروی می‌کند و به همین دليل موضع ما نمی‌تواند در طرفداری آمریکا و یا جانبداری ایران باشد.»

معاون رئیس‌جمهوري روسیه در واكنش به سخنان انتقادي رئیس‌جمهوري ایران در رابطه با روسیه اعلام کرد که موضع مسكو در قبال برنامه هسته‌ای ایران نه در راستای طرفداری از آمریکا است و نه جانبداری از ایران.
«سرگئي پریخودکو» گفت: «روسیه بدون تردید از منافع ملی درازمدت خود پیروی می‌کند. موضع ما دقیقا موضع روسیه است و در آن منافع ملت روسیه منعکس می‌شود به همین دليل نمی‌تواند در طرفداری آمریکا و یا جانبداری ایران باشد.»
بنا بر اين گزارش، «محمود احمدي‌نژاد»، رئیس‌جمهوري ایران چهارشنبه‌ـ ديروزـ امکان حمایت روسیه از تحریم‌ ایران که توسط آمریکا پیشنهاد شده است و در حال حاضر در شورای امنیت سازمان ملل متحد تحت بررسی قرار دارد را غیرقابل ‌قبول نامید. وی اعلام کرد که روسیه با حمایت از این تحریم‌ها از کسانی پشتیبانی می‌کند که طی 30 سال اخیر نسبت به ایران مواضع خصمانه‌ای اتخاذ کرده‌اند.
پريخودكو تاکید کرد: «روسیه همواره خواستار برقراری روابط حسنه و بر اساس احترام متقابل با تمامي همسایگان خود از کم وسعت تا بزرگ و کشورهایی که تاریخ چند هزار ساله دارند و حتی با کشورهایی که چندی قبل استقلال خود را به دست آورده‌اند، بوده و خواهد بود.»
پریخودکو تاکید کرد: «در فعالیت‌هایی که در عرصه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی همراه با دیگر کشورهای مسئول انجام می‌دهیم، تلاش می‌کنیم که اصول برابری، قانون‌سالاری، احترام متقابل و امنیت برابر برای تمامي کشورها را تامین کنیم...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
سخنان خداحافظی احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدي نژاد امکان حمله به ايران را رد کرد



تهران - خبرگزاري فرانسه از برازيليا گزارش داد: "محمود احمدي نژاد" رييس جمهوري ايران ، روز دوشنبه در برازيليا امکان حمله نظامي اسراييل يا آمريکا به کشورش را ناچيز دانست.

آقاي احمدي نژاد در مصاحبه اي مطبوعاتي در پاسخ به سوالي در مورد نگراني احتمالي از حمله نظامي اسراييل يا آمريکا به ايران ، گفت: "دوره حمله نظامي ديگر تمام شده است. ما در دوره گفت وگو و تفاهم هستيم. اسلحه و تهديد مربوط به گذشته است."

رييس جمهوري ايران بدون پنهان کردن لبخندي تمسخر آميز ، افزود: "اين موضوع حتي براي آدمهاي عقب افتاده هم روشن است. کساني که شما نام مي بريد ، جرات حمله به ايران را ندارند. آنها هم به آن فکر نمي کنند."

آقاي احمدي نژاد روز دوشنبه به مدت سه ساعت با "لوئي ايناسيو لولا دا سيلوا" رييس جمهوري برزيل گفت وگو کرد و موضوع هسته اي ايران را مورد بحث قرار داد.

لولا در اين روز ، بر حق ايران براي داشتن انرژي هسته اي غير نظامي تاکيد کرد و در عين حال همتاي خود را به يافتن راه حلي عادلانه با قدرت هاي جهاني در مورد پرونده هسته اي ايران فراخواند.

آقاي احمدي نژاد روز سه شنبه از برزيل عازم بوليوي و ونزوئلا خواهد شد تا حمايت رهبران چپ اين کشورها را در مورد برنامه هسته اي ايران در برابر غرب بدست آورد.