اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واقعیت هایی تلخ، در شوخی تازه رئیس جمهور با نمایندگان



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

واقعیت هایی تلخ، در شوخی تازه رئیس جمهور با نمایندگان

سخنان و تصمیمات این چنینی رئیس جمهور همواره پیش از چند روز تعطیلی در کشور زده و گرفته می شود و تجربه نشان داده است تا مقامات از تعطیلات برگردند و خستگی سفر را از خود بتکانند ، کاری که نباید،شده و اکنون نیز که مملکت اساسا تعطیل شده است و همه به خوابی عمیق فرو رفته اند.

شوخی های رئیس جمهور با نمایندگان مجلس هیچ فایده ای نداشته باشد ، یک فایده دارد و آن هم اینکه واقعیاتی را که هیچگاه افکار عمومی از آن مطلع نمی شدند را رئیس جمهور شوخی شوخی می گویند و جدی جدی مردم هم خبر دار می شوند .

به گزارش «تابناک» ، در گزارش اخیری که یکی از رسانه های نزدیک به رئیس جمهور از دیدار ئیس جمهور با نمایندگان مجلس نهم منتشر کرده است ، گفته ها و نا گفته هایی است که آکنده از شوخی – جدی است .

بر اساس این گزارش ، در بخشی از سخنان رئیس جمهور که شوخی وی با نمایندگان مجلس نهم است عنوان شده آمده است :

 

احمدی نژاد در پایان با بیان اینکه می خواهم یک شوخی هم با شما بکنم، اظهار داشت:ای کاش مجلس همین جا می ماند. اینجا همه به هم نزدیک تر صمیمی تر بودند. حالا همه رفتند زیر آن هرم بزرگ! و 200 میلیارد تومان امسال بودجه گذاشته اند برای کار عمرانی مجلس،! خدا بده برکت! 135 میلیارد هم گذاشنه اند برای دفاتر نماینده ها! نفری 450 میلیون تومان! خدا به داد همه ما برسد!

 

این عبارت اگر صحت داشته باشد که قطعا با علم به اینکه رئیس جمهور به عنوان مسئول اجرای بودجه است درست به نظر می آید . یعنی اینکه در سال آینده هر نماینده حدود نیم میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز دفاترشان دریافت می کنند و 200 میلیارد هم برای کار عمرانی مجلس. سر جمع یعنی 335 میلیارد تومان . نه برای اداره مجلس و نه برای پرداخت حقوق و نه هزینه مسافرت ها ... هزینه استقرار نمایندگان ... و نمایندگانی چه گران ...!!

حال مجلس باید پاسخ دهد که آیا در آن فرصت هشت روزه اصلاح بودجه ، این موارد یا ارقام را به بودجه و به نفع خود اضافه کرده است ؟

البته رئیس جمهور حوزه های مهم و اساسی دیگری را هم جدی – شوخی با نمایندگان جدید مطرح کرده است ، مسائلی جدی و اساسی که باید به آن پرداخت . اما نه در این تعطیلات که یک هفته مملکت تعطیل شده است و هر که به «سی» خودش رفته است .

سخنان و تصمیمات این چنینی رئیس جمهور همواره پیش از چند روز تعطیلی در کشور زده و گرفته می شود  و تجربه نشان داده است تا مقامات از تعطیلات برگردند و خسته گی سفر را از خود بتکانند ، کاری که نباید می شده ، شده است ./عصرایران


ویدیو مرتبط :
پاسخ رئیس جمهور به نمایندگان مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صالحی:مشکلی با "نمایندگان ویژه " رئیس‌جمهور ندارم



 

 

 

صالحی:مشکلی با

 

صالحی:مشکلی با "نمایندگان ویژه " رئیس‌جمهور ندارم/مشکلی برای حضور در اروپا ندارم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: هیچ مشکلی با نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور در عرصه سیاست‌خارجی ندارم.

علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه صبح امروز (شنبه) در حاشیه برنامه تجدید میثاق رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت با آرمان‌های امام راحل در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه بحثی مطرح بود که شما برای حضور در اتحادیه اروپا جهت شرکت در اجلاس مونیخ ممنوعیت دارید آیا این ممنوعیت شما رفع شده است، گفت: در دهه ایام الله فجر هستیم که خود این موضوع کار و مسئولیت فراوانی دارد که بایستی در داخل کشور باشیم و علاوه بر این نیز رای اعتماد را تازه گرفته بودیم که این موضوع مستلزم فعالیت فراوان بود؛ این 2 موضوع موجب عدم حضور ما در اجلاس مونیخ شد.

وی ادامه داد: عدم حضور ما در اجلاس مونیخ به این معنا نیست که در جلسات آتی شرکت نکنیم بلکه انشاءالله در جلسات آتی فرصت خواهد بود برای شرکت کردن.

وزیر امور خارجه با تشکر از دعوتنامه اتحادیه اروپا برای شرکت وی در اجلاس مونیخ تاکید کرد: طی صحبت‌هایی که اخیراً با وزیر امور خارجه آلمان داشتم به او گفتم که در دفعات بعد ما شرکت خواهیم کرد ولی این بار با توجه به مشغله کاری امکان حضور نداریم.

صالحی با بیان اینکه مشکلی برای حضور در اتحادیه اروپا نداریم در خصوص تعیین جانشین برای وی در سازمان انرژی اتمی گفت: جانشین توسط رئیس جمهور ظرف چند روز آینده انتخاب خواهد شد و بنده از فردی که ممکن است جایگزین بنده شود اطلاعی ندارم.

وی ادامه داد: بنده از لحاظ قانون دیگر نمی‌توانم در سازمان انرژی اتمی حضور پیدا کنم چرا که بر اساس قانون دو شغله بودن غیرقانونی است. بنابراین منتظر هستیم هر چه زودتر رئیس جدید سازمان انرژی اتمی تعیین شود و با قدرت و با قوت کارهایی که در این سازمان آغاز شده را پیش ببرد.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه متکی نسبت به وجود موازی کاری در وزارت خارجه معترض بود نظر شما در این خصوص چیست، یادآور شد: اصل موازی کاری در سیاست خارجی درست نیست اما ما کارها را با این نگاه دنبال نمی‌کنیم بلکه با نگاه مکمل نگاه می‌کنیم و در بحث مسائل دیپلماسی پارلمانی، دیپلماسی سازمان‌های مردم نهاد را داریم که می‌تواند به پیشبرد وزارت امور خارجه کمک کنند.

صالحی با بیان اینکه در مواردی حق رئیس جمهور است که نمایندگان ویژه‌ای برای موارد خاص به کشورها اعزام کند، گفت: این که موازی کاری به مفهوم اینکه عده‌ای مسئولیت خاصی را برای انجام اموری که در ماموریت وزارت امور خارجه است، پیدا کنند هیچ کس این حرف را نزده بلکه اگر هم قدمی در این ارتباط برداشته شده برای کمک به پیشبرد اهداف وزارت امور خارجه است.

وی ادامه داد: دیپلماسی عمومی می‌تواند به کمک وزارت امور خارجه بیاید و نمایندگان ویژه با هماهنگی وزارت امور خارجه می‌توانند در پیشبرد اهداف کمک کنند و باید گفت که وزارت امور خارجه کاملاً در جریان ماموریت نمایندگان ویژه است و با این موضوع مشکلی نداریم....../تحلیل:عصرایران