اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واشنگتن پست : چالش بستنی آیس پك ایران برای آمریكا



واشنگتن پست : چالش بستنی آیس پك ایران برای آمریكا

روزنامه واشنگتن پست آمریكا با انتشار گزارشی  از گشایش قریب الوقوع شعبه بستنی ایرانی " آیس پك " در منطقه سبز بغداد می نویسد :‌ " در قلب منطقه ( محافظت شده) سبز بغداد ، یعنی درست در چند متری سنگر  بزرگترین سفارتخانه آمریكا در جهان ( سفارت آمریكا در بغداد) چالش  كوچك اما نمادینی در برابر نفوذ به زوال آمریكا در عراق به صورت اتاقك كوچكی از شعبه بستنی ایرانی " آیس پك " شكل گرفته است."

 

به گزارش عصر ایران ، این گزارش كه با عنوان " چالش بستنی ایرانی برای آمریكا " انتشار یافته در ادامه می نویسد :‌ " آیس‌پك "، یك امتیاز جدید كه هدف خود را به چالش كشیدن برتری "فست‌فود " آمریكا در سراسر جهان اعلام كرده است، در ماه ژانویه شعبه منطقه سبز خود را افتتاح خواهد كرد.

واشنگتن پست با اشاره به این مطلب به نقل از " علی حازم حیدری " مدیر عراقی این شعبه ، می نویسد كه ساخت بنای این شعبه بستنی ایرانی در منطقه سبز بغداد در حال تكمیل شدن است تا از یك ماه دیگر افتتاح شود.

این گزارش می افزاید :‌" آیس پك در این شعبه خود علاوه بر ارایه 34 نوع بستنی به مشتریان عراقی یا خارجی این امكان را به آنها می دهد كه عبور پر تردد كاروان های نظامی مسلح را نیز تماشا كنند.

این روزنامه آمریكایی در ادامه با اشاره به تفوق ایران به آمریكا در بحران تشكیل دولت جدید عراق می نویسد : در ماراتن نفس گیر تشكیل دولت جدید در عراق این ایران و نه آمریكا بود كه با فشار به مقتدا صدر برای حمایت از انتخاب مجدد نوری مالكی به پست نخست وزیری ، زمینه تشكیل دولت جدید در عراق را به رهبری نوری مالكی هموار كرد ".

واشنگتن پست در ادامه می نویسد :‌" با وجودی كه بستنی ایرانی آیس پك روز به روز در عراق شعبه های خود را افزایش می دهد اما هنوز از گشایش شعبه های فست فود آمریكایی " مك دونالد " در عراق خبری نیست . حیدری 22 ساله به همراه "هادی لیث " 23 ساله كه امتیاز دایر كردن شعبه های بستنی ایرانی آیس پك در سرتاسر عراق را خریداری كرده اند ، می گویند كه اگر طرف آمریكایی تمایل داشته باشد ، آنها خیلی مایلند تا با شركای آمریكایی نیز همكاری كنند.

اما واشنگتن پست در ادامه به نقل از این دو جوان عراقی می نویسد :‌" ما می خواستیم كه امتیاز دایر كردن شعبه های مك دونالد را از كمپانی آمریكایی بخریم ، اما ترسیدیم كه ممكن است به شعبه های ما حمله كرده و آنها را منفجر كنند".

واشنگتن پست در ادامه به نقل از هادی لیث شریك تجاری حازم حیدری می نویسد :‌"‌ فروش محصولات ایرانی در عراق بسیار راحت تر از محصولات آمریكایی است ، چرا كه  نقل و انتقال محصولات ایرانی به داخل عراق بسیار آسان تر و فروش محصولات آن نیز بسیار راحت تر است ".

لیث كه در سال 2008 با مذاكره با طرف ایرانی امتیاز دایر كردن شعبات این بستنی ایرانی در عراق را در ازای پرداخت مبلغ 800 هزار دلار خریداری كرده است ، به این روزنامه آمریكایی می گوید :‌" ما همزمان با كمپانی مك دونالد در اردن هم وارد مذاكره شدیم ، اما این كمپانی برای اعطای امتیاز بسیار سخت می گرفت و از ما طلب 4 میلیون دلار كرد .../عصر ایران


ویدیو مرتبط :
اعتراض واشنگتن پست به مسابقه کاریکاتور ترامپ در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واشنگتن پست : ۵۰ فروند بوئینگ در فهرست خرید ایران از آمریكا



اخبار,اخبار اقتصادی,هواپیمای بوئینگ,فهرست خرید ایران از آمریكا

 

اخبار اقتصادی - ۵۰ فروند بوئینگ در فهرست خرید ایران از آمریكا

ایران به دنبال خرید ۵۰ فروند هواپیمای بوئینگ و ۱۰۰۰ فروند تاكسی( هواپیماهای کوچک برای سفرهای داخلی) از امریكا است.

به گزارش تسنیم، واشنگتن پست طی گزارشی نوشت: در حالی كه دولت اوباما برخی از تحریم‌ها علیه ایران را در قالب توافق هسته‌ای ژنو برمی‌دارد، برخی شركت‌های امریكایی ایران را به عنوان یك فرصت تجاری احتمالی می‌بینند. ایران بازار مصرف 80 میلیون نفری و اقتصاد 500 میلیارد دلاری دارد كه پس از تركیه و عربستان، از این حیث مقام سوم منطقه را در اختیار دارد.

اما تحلیلگران معتقدند، قدرت خرید در ایران تقریباً دو برابر اندازه ارقام تولید ناخالص داخلی این كشور است، زیرا به دلیل تحریم‌ها، در سال‌های گذشته، مردم پول زیادی را ذخیره كرده‌اند. بر اساس این گزارش اكنون ایرانی‌ها آماده خرج كردن این پول‌ها هستند و در امریكا و جاهای دیگر به دنبال خودرو، هواپیما و تجهیزات معدن هستند.
اخبار اقتصادی - تسنیم