اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واشنگتن پست: احتمال وقوع جنگ بین امریکا و ایران 50-50 است



واشنگتن پست: احتمال وقوع جنگ بین امریکا و ایران 50-50 است/تاکتیک "ازدحام" ایران در خلیج فارس می تواند به مدرن ترین کشتی آمریکا ضربه بزند
یک مقام اطلاعاتی در کشورهای خاورمیانه گفت: کشتی های نیروی دریایی آمریکا در تنگه در مقابل حملات ایران اسیب پذیر هستند، اگر انها از بین بروند کشورهای خلیج فارس احساس اسیب پذیری بشتری می کنند البته انها در حال حاضر هم خیلی احساس اسیب پذیری می کنند. 
واشنگتن پست نوشت: تحلیلگران می گویند، ایران به سرعت در حال دستیابی به توانایی های جدید برای حمله به کشتی های جنگی آمریکا در خلیج فارس است. 

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تهران زرادخانه ای از موشک های پیشرفته ضد کشتی را در اختیار دارد و در حال توسعه بخشیدن به ناوگان قایق های تندر و زیردریایی های خود است. این سیستم های جدید به فرماندهان ایران این قوت قلب را داده است که در صورت وقوع جنگ، به سرعت می توانند کشتی های جنگی آمریکا را نابود کنند.

 در حالیکه مقامات نیروی دریایی امریکا تصور می کنند که در جنگ با ایران پیروز هستند، پیشرفت های ایران موجب نگرانی در خصوص اسیب پذیری امریکا در ساعات اولیه جنگ در خلیج فارس شده است. تحلیلگران نظامی می گویند، موشک های کوتاه برد دقیق و بسیار ایران، همراه با استفاده از تاکیتک ازدحام که شامل صدها قایق به شدت مسلح می شوند می تواند به مدرن ترین کشتی های امریکا هم ضربه بزرگی وارد کند.

 احتمال اینکه ایران حمله ای به ناوگان امریکا داشته باشد، کم است اما تهران در صورت حمله ی اسرائیل یا امریکا به تاسیسات هسته ای ایران، دست به حمله ای محدود می زند. تحلیلگران می گویند، درگیری نظامی می تواند باعث انسداد تنگه ی هرمز از سوی ایران شود.

توانایی ایران برای ضربه به آمریکا به طور قابل ملاحظه ای بیشتر از یک دهه گذشته است. بررسی پنتاگون در ماه اوریل، قدرت فزاینده ایران در جهت اقدامات تلافی جویانه منجر به تردید کارشناسان نظامی در مورد معقول بودن استقرار ناو و دیگر کشتی ها در خلیج فارس شده است براساس پژوهش "کالج نوال وار" در سال 2009، توانایی ایران برای اجرای کمین دریای بزرگ در تنگه ی هرمز خیلی زیاد است.

 اگر امریکا در آستانه جنگ، تصمیم به استقرار کشتی در تنگه ی هرمز کند، تصمیم گیری در مورد زمان اعاز جنگ و مکان وقوع جنگ به ایران واگذار خواهد شد. یک مقام اطلاعاتی در کشورهای خارمیانه گفت: ناو های امریکا به صورت 360 درجه مورد تهدید قرار می گیرند. یک مقام امریکایی که خواستار عدم افشای نامش بود، گفت: این سناریو، کابوس ما شده است. نیروی دریایی آمریکا سیستم های جدیدی برای مقابله با استراتژی "ازدحام" قایق های تندر ایران سفارش داده است. اما خیلی از این سیستم ها تا 6 تا 7 ما دیگر به دست نیروی دریایی می رسد. ایزن استادت یک تحلیلگر نظامی گفت: ما از برنامه عقب هستیم . اگر جنگی در راه باشد، ممکن است که آماده نباشیم. 
دانیل پتکا کارشناس دفاعی در موسسه اینترپرایز هشدار داد: ایران می تواند از اسیا، اروپا ، خاورمیانه و  آرژانتین و ونزوئلا به آمریکا حمله کند. 
وی اضافه کرد: این ساده لوحانه است که فکر کنید، ایران تونایی حمله به امریکا را ندارد. 
دیوید مافکوفسکی، کارشناس امور خاورمیانه در موسسه "سیاست خاورمیانه" گفت: پس از گفتگو با مقامات ارشد اسرائیلی، دریافتم که احتمال وقوع جنگ پیش از انتخابات آمریکا 50، 50 است . 
یک مقام اطلاعاتی در کشورهای خاورمیانه گفت: کشتی های نیروی دریایی آمریکا در تنگه در مقابل حملات ایران اسیب پذیر هستند،  اگر انها از بین بروند کشورهای خلیج فارس احساس اسیب پذیری بشتری می کنند البته انها در حال حاضر هم خیلی احساس اسیب پذیری می کنند./انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
اسلحه آ ام 50 دراختیار ارتش ایران-AM 50 USE IN IRANIAN ARMY

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مسابقه ی تسلیحاتی در دریای خزر/احتمال وقوع جنگ بین ایران، روسیه، قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان



سکوی نفتی ایران , اخبار سیاسی

 

فارین پالسی نوشت: تهران قصد استقرار زیردریایی های خود را در دریای خزر دارد. ظاهرا ایران در حال آماده کردن نیروهای خود در آب های غنی از نفت است که مرزهایش هنوز تعریف شده نیست.

دریادار عباس زمانی فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش گفت که ایران زیردریایی های سبکی به دریای خزر می فرستد اما او توضیحی در مورد تعداد آنها و ماهیت ماموریت آنها ارائه نکرد.

پس از مسکو، تهران دومین قدرت در دریای خزر است. ایران حدود 100 قایق موشکی در دریای خزر دارد که البته دو قایق از این تعداد مجهز به موشک های ضد کشتی است.

تهران همچنین پیش از این اعلام کرده است که در حال ساخت ناوشکن است که با این حساب به بزرگترین کشتی حاضر در ناوگان دریای خزر ایران مبدل خواهد شد.

فروپاشی شوروی بازیگران جدیدی را وارد مناطق غنی از نفت و گاز خزر کرد. این در حالی است که مرزها هنوز مشخص و تعریف نشده است.

آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان کشورهایی مستقل هستند که 20 سال پیش ظهور یافتند و از آن زمان در حال توسعه ناوگان دریای خزر خود به منظور حفاظت از منابغ نفتی و گازی خود هستند.

از سوی دیگر، ایران و روسیه در حال تقویت نیروی دریایی خود هستند.

فارین پالسی در ادامه این رویدادها در دریای خزر را مسابقه تسلیحاتی می خواند و می نویسد: بی اعتمادی بی ایران، ترس از تسلط روسیه بر خزر و نگرانی های مسکو و تهران از حضور احتمالی امریکایی ها و اروپایی ها در این دریاچه از عوامل این رویدادها است.

امیدهای ترکمنستان برای ایجاد پروژه خط لوله انتقال گاز به سمت اروپا از بین رفت، چراکه ایران و روسیه هر دو با این طرح مخالفت کردند.

دریای خزر نزدیک به 12-12 تزیلیون دلار نفت دارد. از میان پنج کشور، ایران بزرگترین ذخایر نفتی را دارد ولی از سوی دیگر سواحل قزاقستان و آذربایجان بزرگترین میدان های نفتی شده را در اختیار دارند.

هیچکدام از کشورهای خزر به یکدیگر اعتماد ندارند و در حال اماده سازی فضا برای یک جنگ بالقوه است..

تا به حال چندین درگیری کوچک در خزر پیش امده است. سال 2001، جت ها و کشتی های جنگ ایرانی کشتی پژوهشی "بریتیش پترولیوم" را که از طرف اذربایجان در حال پژوهش بود را تهدید کردند.

در سال 2008، قایق های تندور اذربایجان سکوهای نفتی ترکمنستان را تهدید کردند.

در سال 2009، سکوی نفتی ایران وارد ابهایی شد که ادربایجان متعلق به خود می دانست. این مسئله موجب نگرانی مسئولان اذربایجانی شد اما انها در مقابل ایرانی ها قدرتی ندارند.../انتخاب