اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واشنگتن: اگر این هفته مشکلات حل نشود، توافقی در کار نخواهد بود/توافق خوب یعنی توافق لوزان



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به نقل از جان کری می‌گوید که اگر مشکلات ایران و 1+5 این هفته حل شود، توافق حاصل می‌شود و اگر مشکلات کنار نرود، توافقی درکار نخواهد بود.

«جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز در خصوص اختلافات فنی و سیاسی میان ایران و 1+5 و انتظارات آمریکا از توافق احتمالی سخن گفت.

کربی در ابتدا به سخنان جان کری در خصوص مذاکرات پرداخت و به نقل از وی گفت: «اگر این هفته اختلافات حل شود به توافق می‌رسیم و اگر نه، توافقی در کار نخواهد بود.»

سخنگو به موانع توافق هم پرداخت و گفت که «بر روی بخش‌های فنی و سیاسی اختلافات باید کار شود تا فاصله‌ها به حداقل برسد.» وی افزود که بحث ابعاد نظامی احتمالی پرونده ایران هنوز هم به عنوان یک مانع بر سر راه توافق باقی مانده است.

جان کربی در خصوص امکان تمدید مذاکرات گفت: «بی‌توجه به ضرب‌الاجل‌ها نیستیم ولی تمرکز اصلی ما بر رسیدن به توافق خوب است و نه توافق در ضرب‌الاجل موجود؛ توافق خوب یعنی توافقی که پارامترهای مورد توافق در لوزان را منعکس کند و در راستای امنیت ملی آمریکا باشد.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص ارزش کار مذاکره‌کنندگان آمریکا، ایران و دیگر کشورهای 1+5 تاکنون گفت: «رسیدن به جایی که اکنون در آن هستیم، نتیجه 2 تا 3 سال کار بوده است.»

 

اخبار سیاست خارجی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
توافق خوب، چه توافقی است؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کری: واشنگتن مصمم به یک توافق خوب با ایران است/ما کور نیستیم و فکر نمی‌کنم احمق باشیم



توافق خوب با ایران

کری: واشنگتن مصمم به یک توافق خوب با ایران است

وزیر امور خارجه آمریکا در یک گفت‌وگوی تلفنی گفت: واشنگتن در مذاکرات با ایران کورکورانه عمل نمی‌کند و من فکر نمی‌کنم ما احمق باشیم.

به گزارش ایسنا، جان‌ کری، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با برنامه دیدار با مطبوعات شبکه خبری ان.بی.سی تاکید کرد: شکاف بین دولت باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا و تعهدش به اسرائیل در حد صفر است.

وی گفت: ما کور نیستیم و فکر نمی‌کنم احمق باشیم. من فکر می‌کنم ما درک درستی از تشخیص این‌که آیا به نفع کشورمان و جهان عمل می‌کنیم یا خیر، به ویژه متحدان‌مان مانند اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و سایر کشورهای منطقه داریم.

وی گفت: واشنگتن مصمم است یا به یک توافق خوب با ایران دست یابد یا کلا توافقی صورت نگیرد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ما درباره متوقف کردن برنامه آن‌ها در جایی که هست صحبت می‌کنیم، با تدوین‌های کافی برای این‌که برنامه‌شان در همان جایی که هست متوقف شده و پس از آن درباره اقدامات کامل برای کسب توافق با متحدان‌مان گفت‌وگو می‌کنیم.

/ایسنا