اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واشنگتن از حمله اسراییل پشتیبانی نمی کند





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پیام محرمانه آمریکا به ایران از طریق دو کشور اروپایی:

واشنگتن از حمله اسراییل پشتیبانی نمی کند

روزنامه اسراییلی یدیوت آحارونوت در گزارشی مدعی شد که اخیرا آمریکا از طریق دو کشور اروپایی به ایران پیام محرمانه ای داده است که از حمله احتمالی اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران پشتیبانی نمی کند. آمریکا با ارسال این پیام انتظار دارد در صورت وقوع هر گونه جنگی ، نیروها و پایگاه های این کشور در منطقه جزء اهداف مشروع ایران تلقی نشود.

روزنامه اسراییلی یدیوت آحارونوت در گزارشی مدعی شد که اخیرا آمریکا از طریق دو کشور اروپایی به ایران پیام محرمانه ای داده است که از حمله احتمالی اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران پشتیبانی نمی کند.

به گزارش عصر ایران بنا به گزارش این روزنامه هدف اصلی واشنگتن از ارسال این پیام محرمانه از کانال های دیپلماتیک اروپا نگرانی واشنگتن از حمله غافلگیرانه اسراییل به ایران و متعاقب آن حمله ایران به نیروها و پایگاه های آمریکا در منطقه خلیج فارس است.

ایران بارها هشدار داده است که حمله احتمالی اسراییل به ایران بدون چراغ سبز واشنگتن انجام نمی گیرد و از این رو واکنش ایران شامل حمله به نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه نیز خواهد بود.

یدیوت آحارونوت در گزارش خود می نویسد : آمریکا با ارسال این پیام انتظار دارد در صورت وقوع هر گونه جنگی ، نیروها و پایگاه های آمریکادر منطقه جزء اهداف مشروع ایران تلقی نشود.

همچنین روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز گزارش کرد که دولت اوباما برای جلوگیری از حمله احتمالی اسراییل به ایران دست به اقدامات جدیدی زده است که از جمله آنها اعلان رسمی خط قرمز آمریکا برای ایران برای جدی تر نشان دادن تهدید حمله نظامی و نیز در دستور کار قرار دادن حملات سایبری بیشتر به تاسیسات هسته ای ایران برای کند تر کردن روند پیشرفت برنامه های هسته ای ایران.

بر اساس این گزارش دولت نتانیاهو انتظار دارد تا آمریکا خط قرمزی مشخص را برای ایران درباره گزینه نظامی ترسیم کند تا تهدید به حمله نظامی جدی تر باشد و بر این مبنا دولت اسراییل انتظار دارد دولت اوباما تا پیش از 25 سپتامبر سال جاری ( اوایل مهر ماه ) که موعد برگزاری اجلاس سالانه مجمع عمومی ملل متحد است ، خط قرمز واشنگتن برای کاربرد نیروی نظامی علیه ایران را رسما اعلام کند.

نیویورک تایمز همچنین می نویسد اوباما حتی برای منصرف کردن اسراییل از کاربرد نیروی نظامی علیه ایران ، دستور انجام حملات سایبری جدیدی را داده است که پیشتر با انجام آنها به دلیل تبعاتش بر جریان عادی زندگی در ایران مخالفت کرده بود.

آمریکا و اسراییل بر سر موضوع حمله به تاسیاست هسته ای ایران اختلاف نظر دارند و اخیرا این اختلافات جدی ،آشکارا به سطح رسانه ها و کنفرانس های خبری مقامات ارشد دو طرف کشیده شده است.

پنج شنبه گذشته ژنرال مارتین دمپسی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که به هیچ وجه نمی خواهد کشورش بخشی از طرح حمله اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران باشد.

روز گذشته اعضای کابینه اسراییل واکنش تندی به این اظهارات ژنرال آمریکایی دادند و آن را نا مفهوم و مغایر با پیوند عمیق استراتژیک میان واشنگتن و تل آویو دانستند.

همچنین نتانیاهو روز گذشته در اظهاراتی در جلسه کابینه خود بار دیگر با اشاره به اینکه تحریم ها و فشارهای سیاسی و اقتصادی مانع جدی در راه پیشرفت برنامه هسته ای ایران  ایجاد نکرده است ، از واشنگتن خواست تا خط قرمز مشخصی را برای جدی تر نشان دادن احتمال کاربرد نیروی نظامی علیه ایران برای این کشور تعیین کند./عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
حمله کوسه سفید به یک خانم در موزه بین الملل واشنگتن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش فعالیت اسراییل برای حمله به ایران



 

 

افزایش فعالیت اسراییل درآمریکا برای حمله به ایران

 

ادعای جروزالم پست:

فعالیت اسراییل در آمریکا برای حمله به ایران افزایش یافته است

یک مقام نظامی اسراییلی که نخواسته است نامش فاش شود به روزنامه جروزالم پست اسراییل در این باره می گوید : " بدون تهدید به حمله نظامی ، احتمالا تحریم ها موثر نخواهند بود .

روزنامه جروزالم پست اسراییل طی گزارشی ادعا کرد که رژیم اسراییل پس از تصویب چهارمین قطعنامه تحریمی ایران در شورای امنیت لابی خود را در کاخ سفید برای تدیون یک طرح واقعی برای حمله احتمالی به ایران افزایش داده است .

به گزارش عصر ایران این روزنامه اسراییلی با ادعای این موضوع نوشت : " استراتژی اخیر اسراییل در قبال ایران هم شامل همکاری با سیاست های کاخ سفید در قبال ایران می شود و هم ( نیم نگاهی به ) اقدام یکجانبه نظامی تل آویو علیه ایران دارد ".

این روزنامه می افزاید : " حالا که آخرین قطعنامه های تحریمی برای تشدید فشارها به ایران تصویب شده ، اسراییل از آمریکا و جامعه جهانی می خواهد تا روی گزینه کاربرد نیروی نظامی برای بازداشتن ایران از فعالیت های اتمی فکر کنند ".

یک مقام نظامی اسراییلی که نخواسته است نامش فاش شود به روزنامه جروزالم پست اسراییل در این باره می گوید : " بدون تهدید به حمله نظامی ، احتمالا تحریم ها موثر نخواهند بود ".

این مقام ناشناس اسراییلی با ادعای اینکه ایران در زمان حمله آمریکا به عراق در سال 2003 از ترس اینکه فکر می کرد هدف بعدی پس از حمله به عراق است فعالیت های اتمی خود را موقتا متوقف کرد ، افزود : " از آن زمان به بعد تهدید نظامی علیه ایران رخت بر بست ، در حالی که همه می دانیم که کلید موفقیت دیپلماسی یا گزینه تحریم وجود یک طرح واقعی برای حمله نظامی است ".

جروزالم پست در ادامه می نویسد که کاربرد نیروی نظامی علیه ایران یکی از مهم ترین دستور کارهای دیدار دو هفته پیش بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در کاخ سفید بوده است .

این ادعاها در حالی مطرح می شود که تا کنون هیچ سندی دال بر انحراف ایران از فعالیت های صلح آمیز هسته ای به تایید هیچ مرجع معتبر بین المللی نرسیده و از سوی دیگر این قبیل تهدید ها و لاف زنی ها سال هاست که از سوی مقامات و رسانه های غربی و اسراییلی تکرار می شود ، وانگهی اسراییل امروز آن قدر در باتلاق مشکلاتی که برای خودش ایجاد کرده درگیر شده که عملا امکان مانوری علیه ایران ندارد .

ایران اعلام کرده که ضمن اینکه قافیه را به عملیات روانی حریف نمی بازد ، آماده واکنش سریع به هر گونه تحرک نظامی علیه خود است ...../تحلیل:عصرایران