اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

واردات روزانه 2 تا 4 میلیون لیتر بنزین/ زنگنه: زمستان قطعی گاز نداریم



واردات بنزین ,قیمت بنزین

واردات روزانه 2 تا 4 میلیون لیتر بنزین/ زنگنه: زمستان قطعی گاز نداریم

وزیر نفت با اشاره به واردات روزانه 2 تا 4 میلیون لیتر بنزین با تاکید بر اینکه برای زمستان سالجاری تمهیداتی اندیشیده شده است تا مشکل قطع گاز نداشته باشیم، اعلام کرد: تامین یارانه نقدی از محل اعتبارات شرکت‌های ملی گاز و پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، فعالیت‌های تخصصی این شرکت‌ها را کاهش داده است.

بیژن زنگنه امروز در حاشیه همایش بین‌المللی صندوق توسعه ملی در جمع خبرنگاران در خصوص احتمال افزایش قیمت بنزین تا پایان سالجاری گفت: تا چیزی اعلام نشود، هرگونه گمانه زنی و اعلام قیمت شایعه است.

وزیر نفت با اعلام اینکه موافقت کرده است تا چند هزار بشکه نفت در بورس عرضه شود، تصریح کرد: مابقی کار بستگی به بورس دارد و اینکه چگونه بتوان امکان عرضه انرژی را در بورس فراهم کرد.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید درباره واردات فعلی بنزین با تاکید بر اینکه واردات بنزین همیشه بوده و در حال حاضر نیز انجام می گیرد، گفت: 2 تا 4 میلیون لیتر در هر روز واردات بنزین انجام می شود.

زنگنه با بیان اختصاص 14 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به پروژه های صنعت نفت، گفت: اگر تقاضا برای عرضه نفت در بورس انرژی افزایش یابد، این کار قابل انجام است.

این مقام مسئول در خصوص تمهیدات وزارت نفت برای تامین سوخت زمستانی به ویژه گاز گفت: به دلیل تاخیر در راه اندازی پنج فاز پارس جنوبی، کسری در شبکه گاز احساس می شود و ما کمبود شدید در گاز زمستانی خواهیم داشت اما به دنبال تمهیداتی برای رفع این کسری هستیم.

زنگنه از نیاز به 100 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت تا پنج سال آینده خبر داد و درباره اختصاص منابعی که باید در نفت و گاز به بخش یارانه سرمایه گذاری می شد، گفت: متاسفانه این موضوع صحت دارد و منابعی که قرار بود در نفت و گاز سرمایه گذاری شود، به یارانه اختصاص داده شد تا جایی که شرکت ملی گاز و پالایش پخش فرآورده های نفتی به دلیل پرداخت این یارانه ها معطل مانده اند.

وزیر نفت از اختصاص 8 میلیارد دلار درآمدهای نفتی به منابع صندوق توسعه ملی در سالجاری خبر داد و گفت: در صورت فراهم شدن زمینه‌هایی، این میزان می تواند تا دو برابر نیز افزایش یابد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا انعقاد قرارداد وزارت نفت با شرکت‌های اروپایی و آمریکایی صحت دارد؟ گفت: قرارداد نبستیم اما مذاکراتی را با این شرکت‌ها انجام دادیم، البته مذاکره با شرکت‌های اروپایی را فعلا می‌توان بگویم اما شرکت‌های آمریکایی را نمی توانم اظهارنظر داشته باشم./مهر

 


ویدیو مرتبط :
قانونی بودن یا نبودن واردات 7 میلیون لیتر بنزین بالاتر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واردات روزانه 8 تا 10 میلیون لیتر بنزین سوپر از هند



واردات روزانه  بنزین سوپر از هند,واردات بنزین

واردات روزانه 8 تا 10 میلیون لیتر بنزین سوپر از هند

براساس نیاز کشور قرار است روزانه 8 تا 10 میلیون لیتر بنزین سوپر از کشور هند وارد شود.

براساس نیاز فعلی کشور به واردات بنزین سوپر به منظور اکتان‌افزایی قرار است روزانه 8 تا 10 میلیون لیتر بنزین سوپر در قالب تهاتر نفت سنگین از کشور هند وارد ایران شود.

این گزارش اضافه می‌کند چندی پیش وزیر نفت در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود در شرایط فعلی نیازمند واردات مقدار کمی بنزین به منظور اکتان افزایی و جوابگویی برای مصرف تا پایان سال هستیم.

براساس این گزارش قرار است هندوستان به ازای دریافت نفت سنگین ایران، بنزین تولیدی خود را به ایران بفرستد.

این گزارش اضافه می‌کند این توافقات در نشست سفیر هند با وزیر نفت ایران صورت گرفته بود،همچنین کشور هندوستان اعلام کرده است به دلیل مشکلات ارزی نمی‌تواند پول نفت ایران را پرداخت کند به همین جهت قرار است فروش نفت ایران با خرید بنزین از این کشور  صورت پذیرد./فارس