اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هیچ کس نمی تواند بااردوغان بااین لحن صحبت کند



 

هیچ کس نمی تواند بااردوغان بااین لحن صحبت کند

 

وزیر خارجه ترکیه با تکذیب هشدار اوباما به ترکیه:

هیچ کس نمی تواند با اردوغان با این لحن صحبت کند

رییس جمهوری ترکیه گفت : " ما در روابط خودمان با آمریکا هیچ مشکلی نداریم ، اما از نظر بعضی ها ترکیه عوض شده است و آن ترکیه قبلی دیگر وجود ندارد .

پس از تکذیب خبر هشدار باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا به نخست وزیر ترکیه درباره رابطه آنکارا با ایران و اسراییل ، از سوی کاخ سفید روز گذشته وزیر امور خارجه ترکیه نیز این خبر منتشره در روزنامه فایننشال تایمز بریتانیا را تکذیب کرد .

به گزارش عصر ایران یکشنبه هفته جاری روزنامه فایننشال تایمز بریتانیا به نقل از یک مقام آگاه آمریکایی که نامی از او برده نشده ، مدعی شد که اوباما در دیدار ماه ژوئن خود با رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در حاشیه اجلاس گروه " جی 20 " در تورنتوی کانادا ، به اردوغان هشدار داده که اگر آنکارا در روابط خود با ایران و اسراییل تجدید نظر نکند ، دولت آمریکا نمی تواند نمایندگان کنگره را متقاعد سازد تا با فروش هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به ترکیه موافقت کنند .

در همین حال ، رجب طیب اردوغان نیز با تاکید بر این که بعضی ها در صدد ایران هراسی اند در حالی که این کشور همسایه ای است که روابط رو به رشدی با ان داریم .

نخست وزیر ترکیه افزود: سطح تبادلات مالی دو کشور 10 میلیارد دلار است که در سال جدید به 34 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

روز دوشنبه  " بیل برتون "  معاون سخنگوی کاخ سفید این خبر را تکذیب کرد و با کنایه اعلام کرد که احتمالا منبع چنین اخبار کذبی الهامات غیبی است .

اما روز سه شنبه احمد داوود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز در سخنانی در استان " قهرمان ماراش " ترکیه با تکذیب خبر روزنامه فایننشال تایمز گفت که اساسا کسی نمی تواند از چنین موضعی با نخست وزیر ترکیه صحبت کند .

به گزارش روزنامه زمان ترکیه ( نزدیک به حزب حاکم عدالت و توسعه ) داوود اوغلو در این باره گفت : " هیچ کشوری نمی تواند به ترکیه اولتیماتوم بدهد و هیچ مسئولی در جهان نمی تواند با چنین لحنی با نخست وزیر ترکیه صحبت کند ".

داوود اوغلو با اشاره به اینکه دیدار ماه ژوئن اردوغان و اوباما در فضایی دوستانه انجام شده است ، افزود  : " گفتگوهای رهبران دو کشور( در آن دیدار ) کاملا از موضع  دو کشور  برابر انجام شد و هیچ هشداری رد و بدل نشد و خبر هشدار اوباما به اردوغان کاملا بی اساس است ".

همچنین روز گذشته عبدالله گل رییس جمهوری ترکیه نیز خبر هشدار اوباما به اردوغان را تکذیب کرد .

رییس جمهوری ترکیه  گفت  : " ما در روابط خودمان با آمریکا هیچ مشکلی نداریم . ترکیه در تمام زمینه ها ( موضوعات  منطقه ای و جهانی ) سیاستی سازنده اتخاذ کرده است . اما از نظر بعضی ها ( احتمالا اسراییل ) ترکیه عوض شده است و آن ترکیه قبلی دیگر وجود ندارد و در عوض ترکیه جدید نقشی فعال در مسایل منطقه ای بازی می کند که این امر برای آنها ناراحت کننده است ".

روابط ترکیه و اسراییل از زمان جنگ غزه در زمستان سال 1387 رو به تیرگی رفت و اخیرا با حمله نیروهای اسراییلی به کشتی ترکیه ای حامل کمک به مردم غزه ، این روابط به متشنج ترین سطح خود رسیده است .

ترکیه از زمان حمله به ناوگان آزادی غزه همکاریهای نظامی خود با اسراییل را به حالت تعلیق درآورده و از تل آویو خواسته است تا از آنکارا به دلیل کشته شدن 8 شهروند ترکیه ای در حمله اسراییل به کشتی مرمره عذرخواهی کند .

اسراییل تا کنون از ترکیه عذرخواهی نکرده و در عوض دولت راستگرای اسراییل با برخی مانورهای خاص تلاش کرده است ترکیه را تنبیه کند . از جمله اینکه نخست وزیر اسراییل روز دوشنبه به یونان سفر کرد . ترکیه و یونان بر سر موضوعاتی چون جزیره قبرس نزاع جدی دارند ...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
قرایتی / تفسیر آیه 47 سوره مریم، مقایسه لحن صحبت حضرت ابراهیم و عمویش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بااین خوراکیها ، پف چشمتان راازبین ببرید!!




برای داشتن پوست سالم لازم است یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. رژیمی سرشار از ویتامین، پروتئین و مواد معدنی. کلید اصلی این راز رعایت تعادل در خوردن است .

باید توجه داشته باشید که مواد غذایی که مصرف می کنید تاثیر مستقیمی روی پوست خواهد داشت. در این مطلب به چند نوع ماده غذایی و نقش آن ها اشاره خواهیم کرد.

۱ - شکر: برای بهبود پوست از مصرف شکر که مضرترین ماده برای پوست است پرهیز کنید. هر دونات، شکلات و نوشابه ای که مصرف می‌کنید، به قند خون و یا گلوکز افزوده می شود.


۲- تاثیر قند بر وزن: قند باعث می شود چربی اطراف شکم تجمع پیدا کند و خطر سکته و حمله قلبی نیز افزایش یابد هنگامی که در آینه به صورت خود نگاه کنید شاهد خطوط ریزی خواهید بود که به مرور زمان عمیق تر می شود. برای جلوگیری از این امر از مصرف مواد قندی پرهیز کنید. مصرف کم آب نیز پف چشم ایجاد می کند.


به گفته متخصصان داشتن اطلاعات در خصوص تاثیر غذا روی ظاهر و رعایت چند نکته مربوط به پوست می تواند در عرض چند روز چین و چروک و پف چشم را از بین ببرد:

* مصرف پروتئین کم چرب را افزایش دهید.


* مصرف مواد غذایی سرشار از روغن های امگا ۳، ۶ و ۹ مانند ماهی، میوه مغزدار، سبزی ها (سبزپررنگ)، زیتون... را افزایش دهید.

چین و چروک

* از روغن های تیره و با کیفیت برای آشپزی استفاده کنید.


* آنتی اکسیدان به رژیم غذایی خود اضافه کنید. با خوردن میوه، سبزی و میوه مغزدار مانند گردو و فلفل دلمه ای قرمز آنتی اکسیدان لازم خود را تامین کنید. گنجاندن مکمل های مغذی حاوی آنتی اکسیدان راه خوبی برای جوان سازی پوست است.


* استرس خود را کنترل کنید؛ استرس باعث افزایش میزان کورتیزول و در نتیجه منجر به چین و چروک پوست و پف کردگی چشم می شود.


۳ - تاثیر ادویه و گیاه روی پوست:ادویه های غنی از آ نتی اکسیدان عبارتند از خردل که نوعی آنتی اکسیدان قوی و تصفیه کننده است، زیره، فلفل سیاه، میخک، دارچین و مرزنگوش. اگر چه این ادویه ها غنی از آنتی اکسیدان است که برای سلامت کلی و پوست مفید است به طور کلی نسبت به مصرف میوه و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان دقت کافی داشته باشید. بعضی مواد غذایی با از بین بردن رادیکال های آزاد تاثیر مثبتی روی پوست می گذارد.

4- تاثیر چای سبز روی ظاهر فرد:کارشناسان می گویند، چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است و بهتر است جایگزین قهوه شود.