اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هیلاری کلینتون:‌ آماده برقراری رابطه با ایران هستیم؛ گذشته ها را فراموش کنیم



 

 

هیلاری کلینتون:‌ آماده برقراری رابطه با ایران هستیم؛ گذشته ها را فراموش کنیم

 

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا گفت که کشورش آماده مذاکره مستقیم یا غیرمستقیم با ایران است.

کلینتون در مصاحبه با شبکه ای بی سی نیوز آمریکا افزود: وضعیت بسیار حیرت انگیز است زیرا ما نمی دانیم واقعا در ایران چه کسی تصمیم گیر است؟این وضعیت ، تلاش های آمریکا برای ارتباط با ایران را با مشکل مواجه می کند. مقامات ایرانی هنوز نمی دانند چه می خواهند انجام بدهند!

راه اندازی سفارتخانه اینترنتی آمریکا برای ایران

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا همچنین در مصاحبه با شبکه وی او ای گفت: قصد داریم سفارتخانه‌ مجازی اینترنتی راه اندازی کنیم تا از این طریق ایرانی ها بتوانند درخواست های خود برای ویزا را مطرح کنند .

کلینتون تصریح کرد: ما خواهان بهبود روابط با ایران هستیم و می خواهیم از گذشته دور شویم. من عقیده دارم که دو طرف از آنچه در ۵۰ سال گذشته رخ داده متأسف هستند؛ اما ما مایلیم بنای یک رابطه خوب را پی ریزی کنیم.

وی ادامه داد: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا خود را به  برقراری ارتباط با مردم ایران متعهد کرده بود اما تاکنون پاسخ مثبتی در این زمینه دریافت نکرده است. بنا براین آنچه که ما در نظر داریم این است که به رغم این واقعیت که ما رابطه سیاسی نداریم  من از همین جا اعلام می کنم که یک سفارت مجازی در تهران باز می کنیم . این وب سایت تا پایان سال راه اندازی خواهد شد.

کلینتون همچنین گفت :  تلاش خواهیم کرد که با مردم ایران بخصوص با دانشجویان ایران تماس بگیریم و من آنها را تشویق می کنم که بیایند در ایالات متحده به تحصیلات خود ادامه دهند.  ما همچنین در صددیم ارتباط ملت با ملت را برقرار کنیم، تا روابط دو کشور بهبود یابد . من فکر می کنم این روابط میان ملت های آمریکا و ایران برای قرن بیست ویکم از اهمیت زیادی برخوردار است.

طرح ترور سفیر عربستان

کلینتون درباره متهم کردن ایران به دخالت در ترور سفیر سعودی در واشنگتن هم گفت: ایران قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته است و باید با سازمان ملل در مورد حادثه تروریستی اخیر همکاری کند.

وی همچنین گفت: شواهد این موضوع در دادگاه ارائه خواهد شد و دولت احتمالا موفق خواهد شد که اتهامات را در دادگاه ثابت کند.

کلینتون درخصوص ابهامات در این پرونده گفته است: ما پاسخ همه ابهامات و سئوال ها را نمی توانیم پیدا کنیم، اما روند کاری نیروی قدس سپاه در گذشته طوری بوده که می تواند این چنین اقداماتی انجام دهد.

برقراری روابط

در همین حال، هیلاری کلینتون در پاسخ به پرسش  درباره تلاش های برای برقراری رابطه بین امریکا و ایران انجام  گفت:"باراک اوباما تمایل خود را برای گفت وگو با رهبران ایران اعلام کرد، اما ساختار حکومت ایران گیج کننده است و معلوم نیست چه کسی تصمیم گیرنده است. مقامات ایران حتی از اینکه با مقامات آمریکایی دیده شوند پرهیز دارند."

وی در پاسخ به سئوالی درباره دلایل حمایت نکردن آمریکا از اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: از درون جنبش اعتراضی این صدا شنیده می شد که آمریکا باید مواظب باشد که طوری عمل نکند که عامل و حامی اصلی این جنبش جلوه کند چون اعتبار جنبش و امنیت هواداران آن به خطر می افتد.

هیلاری کلینتون همچنین گفته است: مثلا در لیبی، مخالفان قذافی اعلام کردند که از هر گونه حمایت خارجی استقبال می کنند و ما هم حمایت کردیم، اما رهبران اعتراضات ایران چنین استقبالی نمی کردند.../عصرایران


ویدیو مرتبط :
هیلاری کلینتون در پارتی!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیل کلینتون: اوباما همه گزینه ها را در برابر ایران آماده داشته باشد



 

 

بیل کلینتون: اوباما همه گزینه ها را در برابر ایران آماده داشته باشد

 

بیل کلینتون معتقد است دولت آمریکا باید همه گزینه ها را در برابر ایران، داشته باشد.

بیل کلینتون رئیس جمهور اسبق آمریکا گفت:" باراک اوباما (رئیس جمهور فعلی آمریکا) نمی تواند اقدام نظامی علیه ایران را بعید بداند حتی اگر دیگر گزینه ها نیز برای منع ایران برای دست یابی به سلاح هسته ای مطرح باشند."

کلینتون ( 65 ساله) این موضوع را در مصاحبه با شبکه آمریکایی فاکس نیوز مطرح کرد. مشروح این مصاحبه عصر امروز پنجشنبه پخش می شود اما فاکس نیوز بخش های کوتاهی از آن را منتشر کرد.

رئیس جمهور دموکرات آمریکا بین سال های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱  میلادی ادامه داد:" گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان داد تلاش های ایران برای دست یابی به سلاح هسته ای، پیشرفت بسیاری کرده و بزرگترین موضوع محرمانه جهان را تشکیل می دهد."

ایران بارها ضمن تاکید بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود، آمادگی خود را برای همکاری کامل با بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده است.

بیل کلینتون همسر هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا اضافه کرد:" هنگامی که درباره گزینه های تعامل با ایران سئوال می پرسید معقتدم رئیس جمهور آمریکا نباید هیچ گزینه نظامی را در برابر ایران، کنار بگذارد."

وی با بیان اینکه "ویروس رایانه ای در اواخر سال 2010  آسیب هایی را به برنامه هسته ای ایران و ضربه قوی را به توانمندی های اطلاعاتی ایران وارد کرد" گفت: با این حال باید راه های دیگری هم برای حل  موضوع هسته ای ایران وجود داشته باشند .../عصرایران