اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هواپیمای گم‌شده، در دریای جاوه سقوط کرده



اخبار,اخبار بین الملل,سقوط  هواپیمای مالزی


اخبار بین الملل  - هواپیمای گم‌شده، در دریای جاوه سقوط کرده

یکی از مقامات ارشد دریایی اندونزی اعلام کرد که هواپیمای مفقود شده احتمالا در دریای جاوه سقوط کرده است.

رسانه‌های محلی روز دوشنبه  اعلام کردند که بررسی داده‌های راداری نشان می‌دهد هواپیمای گم‌شده  شرکت «ایر آسیا» در دریای جاوه سقوط کرده است.

به گزارش فارس،‌ شبکه خبری «دویچه‌وله» نوشت که «بامبانگو سوئلیستو»یکی از مقامات ارشد دریایی  اندونزی که مسئول جستجو درباره هواپیمای مفقود شده است، امروز اعلام کرد که به نظر می‌رسد که این هواپیما سقوط کرده و لاشه‌های آن در قعر دریای جاوه  قرار دارند. با این حال جستجوها متشکل از چندین کشور برای دومین روز ادامه دارد.

سوئلیستو گفت: «بنابر هماهنگی‌هایی که صورت گرفته و ما از آن اطلاع داریم، هر محل احتمالی سقوط هواپیما در دریا مورد جستجو قرار می‌گیرد با این حال پیش فرض این است که این هواپیما در قعر دریا باشد. البته این پیش فرض است و بنابر تحقیق‌های آتی تغییر می‌کند.»

وی همچنین گفت: «اندونزی ابزاری مانند زیر دریایی را که برای تحقیق مورد نیاز است  در اختیار ندارد.با این حال جاکارتا در صورت نیاز در تلاش برای جلب کمک دیگر کشورهاست و با توجه به کمبود امکانات من با وزارت خارجه هماهنگ کرده‌ام تا بتوانیم ازفرانسه، انگلیس و آمریکا آنچه نیاز داریم را دریافت کنیم.»

خطوط هوایی «ایر آسیا» مالزی روز یکشنبه اعلام کرد ارتباط یک فروند هواپیمای مسافربری این شرکت با برج مراقبت قطع شده است. بنابر اعلام این شرکت، پرواز شماره QZ8501 که از شهر «سورابایا» اندونزی عازم سنگاپور بود، بامداد روز گذشته از صفحه رادار محو شده است.
این هواپیما حامل 155 مسافر به علاوه 6 خدمه بوده است.

در یک سال گذشته، صنعت هوانوردی مالزی با دو فاجعه ناپدید شدن عجیب پرواز شماره MH370 بر فراز دریای جنوبی چین و همچنین ساقط شدن مرموز هواپیمای پرواز MH17 در مرز اوکراین و روسیه، مواجه بود و حادثه اخیر موجی از  بهت و نگرانی در میان مردم منطقه به دنبال داشته است.

 

 اخبار بین الملل -  فارس


ویدیو مرتبط :
پیدا شدن بدنه هواپیمای ایر آسیا در اعماق دریای جاوه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هواپیمای گم شده نپال پیدا شد؛ سقوط کرده و همه سرنشینان کشته شده اند



 اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی , گم شدن هواپیمایی در نپال

پس از حدود 3 ساعت از گم شدن هواپیمایی در نپال این مسئولان این هواپیما سقوط کزده را در نزدیک روستایی پیدا کردند.

به گزارش خبرآنلاین؛ وزیر هوایی نپال تایید کرد که هواپیمایی کوچک در هنگام پرواز در مناطق کوهستانی نپال سقوط کرد و همه 24 نفر سرنشین آن کشته شدند.

دو نفر از مسافران این هواپیما چینی و کویتی و دیگر مسافران همه از اهالی نپال بوده اند. گفتنی است دو نفر از سرنشینان کودک بوده اند.

این هواپیما 8 دقیقه پس از اینکه پخارا را به مقصد جومسوم ترک کرد ارتباط خود را با برج مراقبت از دست داد.

هاریهاری یوگی رئیس پلیس جومسوم گفت که گزارش های داخلی در این رابطه که نزدیک روستایی صدا های انفجار وجود داشته است و پس از آن جستجو ها آغاز شده است.

جومسوم در کوه های هیمالیا قرار دارد و پرواز پختارا جومسوم 20 دقیقه زمان می برد. این شهر برای توریست های خارجی و همچنین افراد هندو برای بازدید از معبدی محبوب است.

در سال های اخیر حوادث هوایی زیادی در نپال رخ داده که این به صنعت گردشگری این کشور آسیب زده است.


قسمت هوایی نپال تحت فشار بین المللی هم هست، در سال 2013 اتحادیه اروپا پرواز های هواپیمایی های نپال را ممنوع کرد.

 

 اخبار  اجتماعی  - خبر  آنلاین