اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هواپیماها و قایق های ایران سایه به سایه ناو "لینکلن" را دنبال کردند/عبور هواپمای ایران از بالای ناو امریکا با ارتفاع کم



 

ناو ابراهام لینکلن , تنگه ی هرمز  , موشک های ضد کشتی

 

خبرنگار آسوشیتدپرس با حضور در ناو ابراهام لینکلن گزارش داد: قایق های گشتی و هواپیماهای ایران ناو ابراهم لینکلن امریکا را که روز سه شنبه از تنگه ی هرمز عبور کرد را سایه به سایه دنبال کردند.

به نوشته ی ای پی، این اقدام امریکا در جهت به رخ کشیدن قدرت نیروی دریایی غرب در بحبوحه تنش ها با تهران است.

افسران ناو ابراهام لینکلن در خصوص حضور نیروهای ایران گفتند که هیچ حادثه ای اتفاق نیافتاد.

افسران این ناو امریکایی در ادامه گفتند که این اقدام ایران، ماموریتی شناسایی و روتین است که در نزدیکی تنگه ی هرمز انجام می شود.

 

ناو ابراهام لینکلن , تنگه ی هرمز  , موشک های ضد کشتی

 

یک کشتی جنگی در مقابل ناو لینکلن و یک کشتی جنگی دیگر در پشت این ناو در طول عبور از تنگه و عبور به دریای عرب حضور داشتند.

خبرنگار آسوشیتدپرس در ادامه گزارش داد: در یک طرف، کوه های عمان از میان هوای مه آلود دیده می شد. ساحل ایران درست در ان طرف کشتی بود اما خیلی دور بود و قابل مشاهده نبود.

تیراندازان قرمز پوش در کشتی های امرکا، در حالی که خلیج فارس را ترک می کردند، مسلسل در دست داشتند. در همان نزدیکی، یکی از قایق های گشت ایران توقف کرد.

ادمیرال، ترو شومیکر، فرمانده نیروی حمله ای ناو ابراهام لینکلن گفت: پس از اینکه ناو لینکلن از تنگه ی هرمز خارج شد، یک هواپیمای گشت ایران از بالای ناو و با ارتفاع کم عبور کرد. یک قایق گشتی دیگر ایران مقداری جلوتر در نزدیکی ساحل توقف کرده بود.

 

ناو ابراهام لینکلن , تنگه ی هرمز  , موشک های ضد کشتی

 

وی در ادامه افزود: در کنار قایق های گشتی ایران، سپاه پاسداران ایران قایق های کوچک و تندرو دارد. برخی  از انها مجهز به مسلسل و برخی دیگر مجهز به موشک های ضد کشتی هستند. شناسایی قایق های سپاه مشکل است جراکه انها با قایق های قاچاقچی که از تنگه عبور می کنند، اشتباه گرفته می شود.

شو میکر گفت: هیچکدام از قایق های سپاه در روز سه شنبه حضور نداشتند که احتمال دارد به دلیل ناآرام بودن دریا باشد.

این فرمانده ناو لیکلن پیش از عبور از تنگه ی هرمز گفت: ایرانی ها احتمالا از طریق رادارها عبور ناو لینکلن را تحت نظر خواهند داشت.

وی گفت: ما هم در ساحل امریکا اقدامی را که ایرانی ها انجام میدهند را انجام می دهیم. این اقدام انها از عاقلانه هم عاقلانه تر است. ما در واقع در حیات خلوت انها ماموریت انجام می دهیم.

کاپیتان، جان الکساندر، یکی از فرمنداهان ناو لینکلن گفت: عبور از تنگه را اینگونه فرض نمی کنم: ما داریم می اییم، این کار ما قدرت نمایی بزرگی است. هرمز یک تنگه ی بین المللی است و ما از یک طرف ان به طرف دیگری می رویم.../انتخاب


ویدیو مرتبط :
قایق های ایران در مقابل ناو های خارجی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرا ناو جنگی ایران عازم سواحل امریکا شده است؟



اخبار ,اخبار سیاست خارجی , ناو جنگی ایران

 

اخبار سیاست خارجی - چرا ناو جنگی ایران عازم سواحل امریکا شده است؟

امریکا سال هاست در آب های خلیج فارس محلی که 40 درصد نفت جهان از آن عبور می کند حضور نظامی دارد. ناوگان پنجم نیروی دریایی امریکا در سواحل بحرین مستقر است. اما ایران مالکیت منطقه خلیج فارس را از آن خود و در حیات خلوت خود می داند و افزایش نفوذ در آن منطقه را برای خود مشروع می داند.

 یکی از فرماندهان نیروی دریایی ایران اعلام کرده، در حال حاضر ناو نیروی دریایی ارتش ایران از سمت افریقای جنوبی به سوی اقیانوس اطلس در حرکت است تا برای نخستین بار خود را به مرزهای آبی آمریکا نزدیک کند.

به گزارش تدبیر به نقل از کریستین ساینس مانیتور، این کشتی جنگی یک ماه پیش از ایران عازم شده است. ویلیام مک کین در این گزارش با چاپ تصویری از ناو جماران مسلح به موشکهای هدایت شونده می افزاید، ایران می گوید یک ماه پیش یک گروه کشتی جنگی و تدارکات لازم را به منظور آموزش و مانور به سوی سواحل امریکا اعزام نموده است.

 

این نشریه می افزاید خبرگزاری فارس اعلام کرده، این اقدام در واکنش به افزایش حضور نیروی دریایی امریکا در آب های خلیج فارس می باشد. براساس این گزارش این دو ناو در ماموریت سه ماهه خود در آبهای بین المللی سی نفر از کارآموزان سال آخر رشته علوم دریایی را به همراه دارند. در واشنگتن یک مقام وزارت دفاع امریکا در واکنش به این خبر با تردید نسبت به اعزام ناوهای ایران گفت: "کشتی ها آزادند که در آب های بین المللی دست به عملیات بزنند."

این گزارش می افزاید امریکا سال هاست در آب های خلیج فارس محلی که 40 درصد نفت جهان از آن عبور می کند حضور نظامی دارد. ناوگان پنجم نیروی دریایی امریکا در سواحل بحرین مستقر است. اما ایران مالکیت منطقه خلیج فارس را از آن خود و در حیات خلوت خود می داند و افزایش نفوذ در آن منطقه را برای خود مشروع می داند. و بارها گفته است که چنانچه منافعش تهدید شود تنگه هرمز را می بندد.

کریستین ساینس مانیتور در ادامه گزارش خود به نقل از خبرگزاری فارس می افزاید نیروی دریایی ایران از سال 2010 با اعزام ناوها و کشتی های خود به آب های بین المللی دراقیانوس هند و خلیج عدن با راهزانان دریایی سومالی مقابله کرده است.

 

دراین گزارش به نقل از ناخدا یکم، افشین حداد فرمانده ناوگان شمالی نیروی دریایی ایران آمده است، اعزام این ناوشکن و کشتی تدارکاتی برای نخستین بار درنزدیکی قلمرو دریایی امریکا دارای پیامی  است. شبکه سی بی اس امریکا این سوال را در میزگرد تحلیلی خود مطرح کرد که هدف ایران در این شرایط از اعزام کشتی جنگی به سواحل امریکا چیست؟ یکی از کارشناسان ضمن تعجب از این خبر گفت باید ابتدا از صحت این خبر مطمئن شویم تا بعدا بتوانیم در باره آن تحلیل کنیم.
اخبار سیاست خارجی - تدبیر