اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هنرمندان گمشده در قاب خاطره ها +عکس


این روزها وقتی نگاهی به خاطرات ثبت شده در ذهنمان از هنرمندان عرصه های مختلف می كنیم بسیاری از این هنرمندان را با چهره ای فراموش شده در گوشه ای از ذهنمان می یابیم كه گرد فراموشی بر چهره آنها نشسته و در میان دست بی وفای روزگار گمشده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان: این روزها وقتی نگاهی به خاطرات ثبت شده در ذهنمان از هنرمندان عرصه های مختلف می كنیم بسیاری از این هنرمندان را با چهره ای فراموش شده در گوشه ای از ذهنمان می یابیم كه گرد فراموشی بر چهره آنها نشسته و در میان دست بی وفای روزگار گمشده اند و كسی سراغی از آنها نمی گیرد كه حالا ما  به دنبال 2 نفر از این هنرمندان كه در قاب خاطره ها گم شده اند  می گردیم كه شاید آغازی باشد كه خاطرات گمگشته خودمان را پیدا كنیم.



"آ تقی"، آینه عبرت مبتلایان به اعتیاد

شاید كمتر مخاطب دهه هفتادی پیدا شود كه با شنیدن نام سریال "آینه عبرت" ذوق زده نشود و دوران چشم انتظاری برای رسیدن قسمت های مختلف این مجموعه را در یاد نداشته باشد."آینه عبرت"اثری بود که با مضمونی خانوادگی ساخته شد و بحث مبارزه با مواد مخدر را مطرح می‌کرد و جواد گلپایگانی و محمود دینی دو نقش اصلی و آقا تقی و علی را در آن به خوبی ایفا کردند و در خاطره‌ها ماندند.



 بازیگری نقش « آتقی » یعنی جواد گلپایگانی مهندس مکانیک بود و قبلا در چند فیلم مانند "عصیانگران" و "نقطه ضعف" ظاهر شده بود . فیزیک و شیوه صحبت کردنش باعث شد که کاملا با نقش یکی شود .لباس ها و گریم هم موضوع را تکمیل کرد و آتقی برای همه باور پذیر شد تا حدی كه در آن دوران برای او حاشیه های بسیاری ایجاد شد.

حتی از این که گلپایگانی دیگر در فیلمی دیده نشد هم شایعات بسیاری ساختند . او مدتی بعد از سریال دچار بیماری شد و مدتهاست که هیچ كس خبر دقیق از این هنرمندی كه روزگاری همه در انتظار دیدن بازی درخشان او بودند، ندارد.



حسنی شیرین زبان،برگی از خاطرات گمشده كودكی

مهرداد نظری یا همان حسنی معروف که صحبت‌های بامزه او و طنازی های خاصش با آن لحن كودكانه و سرشار از سادگی و شیرینی یكی از كسانی است كه توانسته بود در دهه های گذشته خود را در بین كودكان بعنوان شخصیتی محبوب مطرح كند.

مهرداد نظری با یاری كودك درونش در قالب شیرین زبانی ها و اعمالی كه داشت همیشه نكاتی آموزنده را برای كودكان هم عصرش مطرح می كرد.كلاه بانمك و لهجه شیرین به اضافه لباس های رنگین و شاد مهرداد نظری در قالب شخصیت حسنی كه همیشه در لحظه ندامت از كار اشتباهی كه كرده بود با حس خجالت دست به بندیلك لباسش می برد و حسی قابل درك را به كودكان القاء می كرد.

روزگار گشته و كودكان دیروز كه حالا بسیاری از آنها دست كودكان خود را گرفته اند،هر چه صفحه خاطرات خود را ورق می زنند به تصویری تازه از این هنرمندانی كه با آنها روزهای خوشی ساخته اند را نمی یابند و بسیاری از این مخاطبان بی شك در پی دیدن عكس جدیدی از آنها و یا خبر تازه ای از احوالشان هستند.

 تا دوباره جا پای كودكی خود بگذارند و برای لحظاتی هم كه شده دغدغه های بزرگسالی را با بی آلایشی دوران كودكی معاوضه كنند.پس اگر شما از حسنی شیرین زبان دوران كودكی خبری دارید در گوش قاصدك های كودكی تان بخوانید تا تصویری مشترك از خاطراتمان را تداعی كند.


ویدیو مرتبط :
قاب عکس،قاب لوح تقدیر،قاب پی وی سی یا pvc-

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خاطره ای از رابطه امام و هنرمندان +عکس


مهندس ضرغامی در تازه ترین خاطره خود، با انتشار عکسهایی قدیمی، از رابطه هنرمندان با امام(ره) سخن گفت.

کافه سینما: مهندس ضرغامی در تازه ترین خاطره خود، با انتشار عکسهایی قدیمی، از رابطه هنرمندان با امام(ره) سخن گفت.

ضرغامی در این باره نوشت:


امام و هنرمندان!

در آستانه جشنواره فیلم فجر٧٤ تصمیم گرفتم با سینماگران به زیارت حرم مطهر امام (ره) بروم.

جلوی هتل لاله قرار گذاشتیم. دو اتوبوس پیش بینی کرده بودیم ولی آنقدر استقبال فراوان بود که با شش اتوبوس حرکت کردیم! اکثر هنرمندان حضور داشتند.

آقای علی نصیریان هنگام بازگشت فرصت ناهار نداشت. گفت بلیط پرواز به یزد دارد. از سر صحنه آمده بود و می گفت که حیف دیدم در این برنامه معنوی و ماندگار حضور نداشته باشم.

روزی به یادماندنی بود. برخی هنرمندان گفتند اولین بار است که به حرم می آیند.

عکس پایین: سردار رحیم صفوی؛ داریوش ارجمند؛ جمشید مشایخی؛ پرویز پرستویی؛ امیرحسین شریفی و حسن پورشیرازی

عکس بالا: مسعود کیمیایی؛ کیانوش گرامی و حبیب الله کاسه ساز

امام فرمود: "ما با سینما مخالف نیستیم، ما با مرکز فحشا مخالفیم."

سیدعزت‌الله ضرغامی

خاطره ای از رابطه امام و هنرمندان +عکس