اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

همسر سابق استاد دانشگاه، عامل هتك حیثیت وی در فضای مجازی



همسر سابق استاد دانشگاه، عامل هتك حیثیت وی در فضای مجازی

 

رییس پلیس فتای استان چهارمحال بختیاری از دستگیری همسر سابق یكی از اساتید دانشگاه و فعالان فرهنگی كشور كه اقدام به درج كامنت‌هایی در وبلاگ‌های مختلف علیه وی كرده بود، خبرداد.

 

اخبار, اخبار حوادث

 

 

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرهنگ جعفریان در تشریح جزئیات این خبر گفت: درپی شکایت یکی از اساتید دانشگاه که از فعالان عرصه فرهنگی و ادبی است مبنی بر انتشار اکاذیب از طریق وبلاگ اینترنتی علیه وی، ﻤﺄموران پلیس فتا اقدامات خود را برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان آن آغاز كردند.

 

وی ادامه‌داد: در تحقیقات اولیه ماموران مشخص شد که فرد یا افرادی به طور مکرر از طریق کامنت‌گذاری در وبلاگ‌های مختلف، موجبات سلب آرامش شاکی را فراهم كرده‌اند که در بررسی‌های فنی انجام گرفته توسط کارشناسان سرانجام متهم که همسر سابق شاکی بود، شناسایی و دستگیر شد.

 

رییس پلیس فتای استان چهارمحال بختیاری با تاكید براینكه درج هر گونه مطالب کذب و دروغ علیه دیگران که موجب هتک حرمت آنان در فضای مجازی شود و نیز انتشار اطلاعات خصوصی، تصاویر و فیلم‌های شخصی دیگران بدون اطلاع آنان در اینترنت جرم است، گفت: پلیس با عاملان این جرائم برخوردی قانونی و قاطع خواهد داشت..../ایسنا


ویدیو مرتبط :
کلاهبرداری از افراد نا آشنا با فضای مجازی و هتک حیثیت افراد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری عامل هتک حیثیت در فضای مجازی



 
 اخبار حوادث - سرپرست پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان خبر داد
دستگیری عامل هتک حیثیت در فضای مجازی

سرپرست پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان از دستگیری عامل هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه یک زن جوان در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ مصطفی طلوعی گفت: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر اینکه صفحه ای در یکی از شبکه های اجتماعی در اینترنت با انتشار اکاذیب باعث هتک حیثیت وی شده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ طلوعی ادامه داد: با پیگیری های فنی و پلیسی انجام شده فردی که از دوستان دوران تحصیل شاکی بود، در این زمینه شناسایی شد و با دستور قضایی، دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرپرست پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیسی انجام شده اعتراف کرد که در زمان تحصیل با شاکی آشنایی داشت و از وی خواستگاری کرد که با شنیدن جواب منفی، با قصد انتقام جویی و کینه به ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت شاکی اقدام کرده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد،خاطر نشان کرد: انتشار اکاذیب در فضای مجازی علیه اشخاص حقیقی و حقوقی جرم است و پلیس فتا با مرتکبان به شدت برخورد می کند.

سرپرست پلیس فتا استان زنجان به شهروندان توصیه کرد: با توجه به قابلیت های فضای مجازی و انتشار سریع اطلاعات در این فضا، کاربران برای حفظ حریم خصوصی خود هرگز اطلاعات، عکس و فیلم های شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.
 اخبار حوادث - پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا