اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار کارشناسان: فاجعه انسانی در انتظار اصفهان است




اخبار اجتماعی - هشدار کارشناسان: فاجعه انسانی در انتظار اصفهان است

وی افزود: متاسفانه در کشور به جای ساخت نیروگاه‌های جدید و مطابق با استانداردهای روز، اقدام به خرید نیروگاه‌های قدیمی می‌شود در حالی که این اقدام به شدت آلاینده‌های هوا را افزایش تاثیر می‌دهد و سرمایه گذاری محسوب نمی‌شود.

عضو هیئت دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: چرا مسؤلان و یا برخی افراد به جای ساخت نیروگاه‌های جدید با استاندارد اقدام به خرید نیروگاه‌ می‌کنند در حالی که این امر بر شدت آلودگی‌ هوا را افزایش می‌دهد و نام چنین کاری نیز اصلا سرمایه‌گذاری نیست.

به گزارش ایسنا، حسین مرادی شامگاه (گذشته) در همایش بررسی آخرین وضعیت آلودگی هوای اصفهان با بیان اینکه اینورژن یک پدیده طبیعی است اما افزایش زمان وقوع آن نیاز به بررسی دارد، اظهار کرد: یکی از دلایل افزایش زمان اینورژن افزایش ذرات معلق در هوا است و همین امر سبب شده تا این پدیده در اصفهان طولانی باشد.

عدم رعایت استاندار تنها دلیل آلودگی هوای اصفهان
وی افزود: متاسفانه در کشور به جای ساخت نیروگاه‌های جدید و مطابق با استانداردهای روز، اقدام به خرید نیروگاه‌های قدیمی می‌شود در حالی که این اقدام به شدت آلاینده‌های هوا را افزایش تاثیر می‌دهد و سرمایه گذاری محسوب نمی‌شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اینکه متاسفانه دانشگاهیان به درستی اعتراض خود را نسبت به این مسائل بیان نکرده‌اند، ادامه داد: اگر تنها دانشجویان، افراد دانشگاهی و خانواده‌های آن‌ها را در دانشگاه صنعتی در نظر بگیریم جمعیتی بالغ بر 60 هزار نفر می‌شوند، اما آیا تاکنون این افراد اعتراضی به افزایش روز افزون آلودگی هوا کرده‌اند؟

مرادی با بیان اینکه رعایت تنها دلیل آلودگی هوای اصفهان عدم استانداردها در صنایع مجاور اطراف این شهر است، تصریح کرد: اگر هزینه‌های زیست محیطی بخواهند با همین تاخیر پرداخت شوند در آینده با فاجعه انسانی شدیدی مواجه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه امروز باید آگاهی‌های زیست محیطی از طرف دانشگاه شدیدتر و محکم‌تر ارایه شود تا مردم در جریان ریز اتفاقات قرار گیرند، خاطرنشان کرد: مردم و دانشگاهیان باید مطالبات خود را با جدیت از مسؤلان محیط‌زیست پیگیری کنند.

کار از پاسکاری گذشته است
هم‌چنین یک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: همه افراد چه دانشگاهی و چه عامه متوجه شده‌اند تاکنون مقصر اصلی آلودگی چه کسی است و آلودگی از کجا نشات می‌گیرد، اما با کمال تاسف باید گفت برای این آلودگی که همه مسبب آن را می‌شناسند، مقصری شناخته نشده است.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,آلودگی هوای اصفهان


رضا اسحاقی اظهار کرد: متاسفانه آلودگی هوا میان دستگاه‌های اجرایی پاس کاری می‌شود و انداختن تقصیر گردن دیگران در میان دستگاه‌های اجرایی اصفهان باب شده درحالی که امروز کار از پاسکاری کردن گذشته است.

وی افزود: با نهایت تاسف باید گفت آلودگی هوای اصفهان تا کنون مسبب مرگ و میرهای فراوانی شده است، اما نمی‌توان به صراحت دلیل بسیاری از این مرگ و میرها را بیان کرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: هر کدام از متولیان امر از روسای نیروگاه‌ها گرفته تا صنایع برای خود توجهی دارند و عملا اتفاق خاصی برای رفع آلودگی اصفهان صورت نگرفته است.

اسحاقی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود بسیاری از اساتید دانشگاهی نسبت به رفع آلودگی هوا راهکار ارائه دهند و آن را مدام به مسولان گوش زد کنند.
 اخبار اجتماعی - ایسنا
 


ویدیو مرتبط :
فاجعه وحشتناک در جاده.(هشدار)!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شهردار اصفهان هشدار داد: فاجعه در اصفهان!




 اخباراجتماعی -شهردار اصفهان در مراسم اختتامیه مسابقه "اگر شهردار بودم" :
پل های تاریخی و میدان امام (ره) در ورطه نابودی قرار گرفته است

در اداره شهر استفاده از نظرات مردم شرط اولیه است

  شهردار اصفهان با ابراز نگرانی از این كه اگر روند خشكی رودخانه زاینده رود ادامه یابد؛فاجعه در این شهر رخ می دهد اظهارداشت: پل های تاریخی اصفهان به دلیل خشكی رودخانه در ورطه نابودی قرار گرفته و میدان امام (ره) با توجه به این كه در نزدیك رودخانه و سفره های زیر زمینی می باشد، در معرض خطر قرار گرفته است.

اخبار,اخباراجتماعی ,پل های تاریخی

 

به گزارش ایمنا، دکتر سید سقاییان نژاد در آیین اختتامیه مسابقه "اگر شهردار بودم"بابیان این مطلب گفت: بسیار خوشحالم ۸ هزار نفر در این مسابقه شرکت کرده او این امر نشانگر این است كه این تعداد در اداره شهر مشارکت داشته اند.


وی با اشاره به این که در اداره شهر استفاده از نظرات مردم شرط اولیه است افزود:با توجه به این که بودجه شهرداری ها از سوی مردم ۱۰۰ درصد تامین می شود لذا ارائه نظرات مردم در اداره شهر اصل است. شهردار اصفهان با تاکید بر این که شهرداری از یک ارگان صرف خدماتی به ارگان اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی تبدیل شده است اذعان داشت:شهرداری در تمام ابعاد به شهروندان خدمات ارائه می کند.


” در حال حاضر در شهر اصفهان ۲۵ ارگان فرمان صادر می کنند لذا لازم است در شهر یک نسخه واحد در قالب مدیریت واحد شهری پیچیده است “


وی با اشاره به دغدغه های شهرداری تصریح کرد: لازم است شهر از یک مرکز اداره شود چرا که شهر همانند بدن انسان است که اگر در آن دو قلب وجود داشته باشد مشکل و اختلال ایجاد خواهد شد.


دکتر سقاییان نژاد اضافه کرد: در حال حاضر در شهر اصفهان ۲۵ ارگان فرمان صادر می کنند لذا لازم است در شهر یک نسخه واحد در قالب مدیریت واحد شهری پیچیده است.


وی با بیان این که ۷۰ درصد از بودجه شهر از طریق فروش تراکم تامین می شود اذعان داشت: این میزان بودجه به دلیل وابسته بودن به ساختمان ناپایدار به شمار می آید بنابراین ایجاد درآمدهای پایدار از مباحث اصلی شهر است.


” اصفهان گل سر سبد شهرهای ایران بلکه بین الملل است و اصفهان تنها شهری كه ۳ اثر تاریخی ثبت جهانی از طریق یونسكو دارد “


دکتر سقاییان نژاد به قانون شهرداری ها اشاره و بیان کرد:این قانون در سال ۱۳۳۴ تدوین شده لذا با توجه به این که وضعیت شهرها تغییر کرده باید این قانون اصلاح شود.


وی با بیان این مطلب که ۱۲ هزار مهاجر در سال وارد شهر اصقهان می شود خاطر نشان کرد: در سال ۴۰ هزار نفر با زاد و ولد به جمعیت شهر افزوده می شود.


شهردار اصفهان بزرگترین معضل شهر اصفهان را کم آبی و خشکی زاینده رود دانست و اظهارداشت: اصفهان گل سر سبد شهرهای ایران بلکه بین الملل است و اصفهان تنها شهری كه ۳ اثر تاریخی ثبت جهانی از طریق یونسكو دارد.


وی اضافه کرد: این شهر با سابقه ۵ هزار ساله است که مدنیت،هویت وتمدن این شهر به رودخانه زاینده رود وابسته است.


وی تصریح كرد: ۳۵ متر از آبهای زیرسطحی پایین رفته، زمین در حال نشست كردن است و این مسئله در درجه اول به روی پل های تاریخی مارنان، شهرستان، خواجو و سی و سه پل تاثیر می گذارد؛ و با توجه به این كه میدان تاریخی امام (ره) در نزدیكی رودخانه و سفره های زیر زمینی قرار دارد در معرض خطر قرار دارد؛ به طوری كه هر چه كا ر كنیم اگر آب نباشد اصفهان دچار مشكل می شود.


” با توجه به این كه میدان تاریخی امام (ره) در نزدیكی رودخانه و سفره های زیر زمینی قرار دارد در معرض خطر قرار دارد؛ به طوری كه هر چه كا ر كنیم اگر آب نباشد اصفهان دچار مشكل می شود “


شهردار اصفهان ادامه داد: اگر روند خشكی رودخانه زاینده رود ادامه یابد؛فاجعه در این شهر رخ می دهد لذا لازم است در چهارچوب منطقی مشکل آب حل گردد.


وی با بیان این که شهر دارای مسایل پیچیده است اذعان داشت: لازم است دانشگاه شهرداری ها راه اندازی شود.


وی تاکید کرد: لازم است در زمینه درآمدتحقق پایدار و مدیریت واحد شهری تدابیری اندیشه شود و امکانات لازم برای شهرداری ها فراهم گردد.


شهردار اصفهان با بیان این که باید وظایف محله ای از ملی تفکیک شود تا فعالیت های شهرداری ها پیشرفت کند ادامه داد: در این صورت ماشین شهرداری ها آماده حرکت است البته مشارکت مردم در این خصوص بسیار اهمیت دارد.


وی از تشکیل هسته های محله ای فرهنگی و اجتماعی در ۱۸۴ محله شهر خبرداد و افزود: با تشکیل این هسته ها مردم به تمام مباحث از جمله بهداشت و فرهنگ نظارت می کنند تا علاوه بر زیبا تر شدن شهر،فرهنگ شهروندی ارتقا یابد.


” در این صورت ماشین شهرداری ها آماده حرکت است البته مشارکت مردم در این خصوص بسیار اهمیت دارد “


شهر كودكانه برای آموزش مبانی فرهنگ شهروندی احداث شود


مدیرعامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان در ادامه این مراسم با اشاره به شركت ۸ هزار دانش آموز و نوجوان در مسابقه "اگر شهردار بودم" گفت: شهروندان از شهرداری به دلیل احداث مجموعه های تفریحی و فضاهای با نشاط از جمله شهر رویاها تشكر كردند.


مهدی بقایی با اشاره به احداث خانه كودك،جزیره بازی و كتابخانه كودك از سوی شهرداری اذعان داشت: پیشنهاد می كنم شهر كودكانه برای آموزش مبانی فرهنگ شهروندی احداث شود .


وی از ایجاد بانك ایده برای شعار سهم من از فرهنگ نصف جهان چیست خبرداد و تصریح” شهر كودكانه برای آموزش مبانی فرهنگ شهروندی احداث شود “


كرد: با راه اندازی این بانك ایده های جدید از سوی شهروندان ارائه می شود؛ به طوری كه مردم در اداره شهر مشاركت می كنند تا در اعتلای فرهنگ شهروندی سهیم باشند.
 
30 برگزیده انتخاب شد
دبیر كمیته فرهنگ شهروندی نیز در ادامه این مراسم گفت: مسابقه اگر من شهردار بودم با هدف هویت بخشی نوجوانان و مشاركت دانش اموزان در اداره شهر برگزار می شود تا از نقطه نظرات شهروندان در شهر استفاده شود.


نظری افزود: در این مسابقه ۸ هزار نفر شركت كرده اند كه ۳۰ نفر برگزیده از بین شركت كنندگان انتخاب شد.


گفتنی است؛ در مراسم اختتامیه "اگر شهردار بودم" مدیر حراست شهرداری و مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان حضور داشتند.


  اخباراجتماعی - ایمنا