اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار وزارت بهداشت درباره روغنی در بازار‌ که غیر‌بهداشتی و فاقد استاندارد مصرف انسانی است



اخبار,اخباراجتماعی ,روغن زیتون

معاون فنی اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: توزیع و مصرف خوراکی روغن زیتون ( پومیس) تحت هر نام تجاری ممنوع است و در صورت مشاهده با عوامل آن برخورد جدی خواهد شد.

از سازمان غذا و دارو، سهیل اسکندری، گفت: با توجه به گزارش های واصله از سطح عرضه و همچنین مکاتبه انجمن صنفی تولیدکنندگان روغن زیتون در خصوص توزیع غیرمجاز روغن تفاله زیتون (پومیس POMACE) برای مصارف غذایی، این روغن بر اساس ضوابط این سازمان مصرف انسانی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان غذا و دارو تاکنون جهت این نوع روغن زیتون برای هیچ واردکننده ای مجوز ورود و ترخیص صادر نکرده است.

اسکندری افزود: روغن تفاله زیتون که از تفاله زیتون و با فرآیند حرارتی و استفاده از حلال های شیمیایی استخراج می شود به دلیل کیفیت نامطلوب و احتمال فساد و همچنین وجود باقیمانده حلال ها قابلیت مصرف انسانی ندارد و حتی می تواند عوارضی به همراه داشته باشد.

معاون فنی اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو از عموم شهروندان خواست تا در صورت مشاهده این نوع روغن آن را به نزدیک ترین معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی منطقه یا سازمان غذا و دارو اطلاع دهند تا نسبت به جمع آوری و برخورد، اقدامات لازم صورت گیرد.


 اخبار اجتماعی  - ایرنا 
  


ویدیو مرتبط :
سوءاستفاده متقلبان از اختلافات وزارت بهداشت و استاندارد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ وزارت بهداشت به شائبه توزیع اقلام آرایشی‌ و بهداشتی "تاریخ مصرف گذشته" در بازار



 توزیع اقلام آرایشی‌ و بهداشتی

پاسخ وزارت بهداشت به شائبه توزیع اقلام آرایشی‌ و بهداشتی "تاریخ مصرف گذشته" در بازار

کارشناس بازرسی ویژه سازمان غذا و دارو ضمن اعلام برخورد با فروشندگان اقلام آرایشی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته در سطح بازار گفت: اجازه توزیع اقلام در گمرک مانده که کمتر از سه ماه به تاریخ انقضایشان باقی مانده باشد را صادر نمی کنیم.

دکتر حیدر محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به افزایش میزان اقلام آرایشی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته در بازار عنوان کرد:‌ طبیعی است همیشه مقداری اقلام آرایشی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته به علت عدم فروش کامل، در فروشگاه‌ها وجود داشته باشد.

وی افزود: اما قطعا اگر بازرسان وزارت بهداشت در جریان بازرسی‌ها موارد تخلف و فروش اقلام تاریخ مصرف گذشته را مشاهده کنند، حتما برای جمع‌آوری آن اقدام خواهند کرد. البته باید گفت موارد این چنینی بسیار محدود و اندک است و با مواردی نظیر توزیع و فروش اقلام تاریخ مصرف گذشته در سطح بازار برخورد نکرده‌ایم.

کارشناس بازرسی ویژه سازمان غذا و دارو تاکید کرد: علاوه بر بازرسی های مکرر، اطلاعات و آگاهی مردم بالارفته است و با هوشیاری خرید می‌کنند. بنابراین اگر تاریخ محصولی گذشته باشد اعتراض می‌کنند و آن را پس می‌دهند.

محمدی درپاسخ به پرسشی مبنی بر وجود دارو اقلام آرایشی و بهداشتی تاریخ مصرف گذشته در گمرک و توزیع آن در بازار گفت: داروهای در گمرک داریم اما هیچ فرآورده آرایشی و بهداشتی نداریم که در گمرک متوقف شده باشد.

وی ادامه داد:‌ در مجموع نیز اجازه توزیع دارو یا اقلام آرایشی و بهداشتی در گمرک مانده که کمتر از سه ماه به تاریخ انقضایش باقی مانده باشد، صادر نمی‌شود و این محموله را امحا می‌کنیم./ایسنا