اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار نسبت به تبلیغ سیگار در فضای مجازی



اخبار, اخباراجتماعی  ,تبلیغ سیگار در فضای مجازی


 اخباراجتماعی - هشدار نسبت به تبلیغ سیگار در فضای مجازی

هر نوع تبلیغ و تشویق مستقیم و غیرمستقیم سیگار یا تحریک افراد به استعمال آن ممنوع است.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت تاکید کرد که هر نوع تبلیغ و تشویق مستقیم و غیرمستقیم سیگار یا تحریک افراد به استعمال آن ممنوع است.

به نوشته ابتکار، دکتر شهرام رفیعی‌فر گفت: طبق ماده 3 قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات در کشور، هر نوع تبلیغ و تشویق مستقیم و غیرمستقیم استعمال دخانیات ممنوع است؛ چرا که در دنیا ثابت شده، رسانه‌ها مسئول تقریبا 60 درصد ایجاد انگیزه برای شروع به مصرف دخانیات هستند. وی همچنین گفت: شرکت‌های دخانی می‌توانند از طریق فیلم‌ها و سریال‌ها با نمایش صحنه‌های تحریک کننده برای مصرف دخانیات، به طور غیرقانونی و در بستری از عدم اطلاع رسانی و ناآگاهی، بدون اجازه به داخل منازل وارد شده و خانواده‌ها را دچار تنش کنند.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: اگر سری به فضای مجازی بزنید شاید بیش از هرچیز دیگر شاهد تضییع حقوق شهروندان در موضوع دخانیات باشید. این فضای گسترده بدون نظارت بزرگسالان به طور نامحدود توسط جوانان مورد جستجو قرار می‌گیرد و امیدواریم که حداقل شرکت‌های داخلی دخانی در آن به تبلیغ مصرف مواد دخانی نپردازند.

رفیعی‌فر گفت: جملاتی نظیر «با کدام آهنگ سیگار می‌چسبد؟» یا «آیا در باران سیگار کشیده‌اید؟» که در فضای مجازی به وفور یافت می‌شوند، موجب تبلیغ انواع مواد دخانی تدخینی و غیرتدخینی شده و تحریک جوانان و نوجوانان به مصرف سیگار را به دنبال دارند.

وی همچنین با اشاره به تاکید قانون مبنی بر عدم عرضه مواد دخانی در اماکن عمومی، افزود: بر اساس نتایج حاصل از یک مطالعه 92 درصد افراد جامعه با ممنوعیت مصرف قلیان در این اماکن موافق هستند که البته نیمی از آنها با ممنوعیت مشروط به فرهنگسازی موافقند و تنها 8 درصد مخالف اجرای این طرحند. در چنین شرایطی سوال این است که آیا حقوق 92 درصد جامعه باید فدای 8 درصد خواهان مصرف مواد دخانی در اماکن عمومی شود؟
 اخبار اجتماعی - ابتکار


ویدیو مرتبط :
هشدار : پخش فیلم های خصوصی عروسی در فضای مجازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری عامل تبلیغ و ترویج گروه‌های شیطان پرستی در فضای مجازی



شیطان پرستی,گروه‌های شیطان پرستی

 

دستگیری عامل تبلیغ و ترویج گروه‌های شیطان پرستی در فضای مجازی

تبلیغ به نفع حزب، گروه یا فرقه منحرف و مخالف اسلام، نقل مطالب از نشریات و رسانه‌ها و احزاب منحرف و مخالف اسلام به نحوی که تبلیغ از آنها باشد در فضای مجازی جرم تلقی شده و با مجرمین برخوردی قانونی و قاطع خواهد شد.

 

به گزارش برنگار باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا؛ رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی گفت: پیرو رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان فنی پلیس فتا در جهت کاهش جرم و تخلفات و افزایش امنیت برای کاربران، کارشناسان در یکی از شبکه های اجتماعی با پروفایلی مواجه شدند که مبادرت به انتشار و تبلیغ مکتب‌های شیطان پرستی به صورت کلیپ تصویری نموده است.

 

لذا مأمورین اقدامات خود را آغاز نموده و طی بررسی‌های فنی و تخصصی انجام گرفته، هویت متهم شناسایی و طی عملیاتی وی دستگیر شد و طی بازبینی سیستم و تجهیزات متهم تعدادی کلیپ تصویری گروه‌های شیطان پرستی و همچنین تعدادی عکس مستهجن نیز رویت، که همراه ادله کافی به مقام قضایی تحویل داده شد.

پلیس فتا هشدار داد: تبلیغ به نفع حزب، گروه یا فرقه منحرف و مخالف اسلام، نقل مطالب از نشریات و رسانه‌ها و احزاب منحرف و مخالف اسلام به نحوی که تبلیغ از آنها باشد در فضای مجازی جرم تلقی شده و با مجرمین برخوردی قانونی و قاطع خواهد شد./باشگاه خبرنگاران