اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار! مرگ 9 نفر به دلیل آنفلوآنزای فصلی


رییس مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت از افزایش شمار قربانیان آنفلوآنزای فصلی از ابتدای شروع همه‌گیری این بیماری در کشور خبر داد و بر لزوم رعایت بهداشت فردی تاکید کرد.

خبرگزاری ایسنا: رییس مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت از افزایش شمار قربانیان آنفلوآنزای فصلی از ابتدای شروع همه‌گیری این بیماری در کشور خبر داد و بر لزوم رعایت بهداشت فردی تاکید کرد.

دکتر محمدمهدی گویا گفت: بیماری آنفلوآنزای فصلی همچنان در کشور فعال است و بسیاری از استان‌ها مواردی از بروز این بیماری را گزارش کرده‌اند.
 
وی استان‌های تهران، گیلان، مازندران، کردستان و ایلام را استان‌هایی عنوان کرد که بیماری آنفلوآنزای فصلی در آنها فعال‌تر است و گفت: در مجموع موارد بروز این بیماری در کل جامعه بیش از پنج درصد افزایش یافته است و این موضوع نشان می‌دهد که بیماری همچنان فعال است.

گویا همچنین در پاسخ به سوالی، درباره مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزا در سال جاری گفت: از ابتدای آغاز همه‌گیری این بیماری تاکنون 9 مورد مرگ به دلیل آنفلوآنزای فصلی در کشور ثبت شده است.

وی همچنین در پاسخ به برخی اخبار که مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزا را به دلیل آنفلوآنزای خوکی دانسته بودند، گفت: اکنون آنفلوآنزای خوکی نیز جزئی از آنفلوآنزای فصلی شده است. در مجموع مرگ و میر آنفلوآنزا به دلیل آنفلوآنزای فصلی بوده است.

گویا تاکید کرد: تمام مرگ و میر ناشی از این بیماری در افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و عمدتا بیماری‌های قلبی و ریوی بوده که به فرم شدید این بیماری مبتلا شده‌اند.
 
وی در پایان بر لزوم رعایت نکات بهداشت فردی به منظور پیشگیری از انتقال بیماری‌ها تاکید کرد و گفت: لازم است افراد در صورت سرماخوردگی در منزل بمانند، از مایعات گرم استفاده کرده و استراحت کنند. همچنین هنگام سرماخوردگی و ابتلا به آنفلوآنزا از دست دادن و روبوسی با دیگران باید پرهیز کرد.


ویدیو مرتبط :
مرگ 97 نفر در استان تهران به دلیل مصرف قرص برنج در 9 ماه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قاتل فراری باعث مرگ 9 نفر شد+عکس



 

 

قتل,قاتل

 

تعقیب و گریز پلیس هند برای دستگیری یك قاتل فراری به مرگ 9 عابرپیاده منجر شد و بیش از12 نفر را راهی بیمارستان كرد.

پلیس محلی شهر «پونا» گفت: راننده این  اتوبوس به اتهام قتل تحت تعقیب پلیس بود و برای فرار با سرعت زیاد رانندگی می‌كرد كه سرانجام این تعقیب و گریز به وقوع این سانحه رانندگی و دستگیری راننده 30 ساله منجر شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی ایندین اكسپرس، به گفته شاهدان، عابران با دیدن این راننده اتوبوس كه با سرعت در حال رانندگی بود سعی كردند فرار كنند و خود را نجات دهند اما 9 نفر از آنان جان خود را از دست دادند.... / ایسنا