اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

هشدار مالکی درباره توطئه سیاه در عراق



اخبار,اخبار بین الملل ,رییس جمهوری عراق

 

نوری المالکی معاون اول رییس جمهوری عراق روز شنبه از توطئه های سیاه که تفکر تکفیر و تندروی را در جامعه گسترش می دهد هشدار داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی «شفق نیوز» نوری المالکی در سفر به شهر بصره گفت : «برای پیروزی قطعی بر تروریسم و تندروی ها ، باید از شیوه اعتدال استفاده کرد.»


وی تاکید کرد : «برای جلوگیری از خدشه دار شدن تمامیت ارضی عراق باید برای گفتگو با گروه های مختلف تلاش کنیم.»


وی افزود : «بر علماء و سیاستمداران لازم است که مخالفت خود را با جنایت های ضدبشری ، تروریسم ، تندروی و فرقه گرایی اعلام کنیم.»


وی ابراز امیدواری کرد با صبر بیشتر شهره بصره به شهری نمونه در میان شهرهای عراق تبدیل خواهد شد.
اخبار بین الملل - واحدمرکزی خبر

 


ویدیو مرتبط :
درسی که نوری مالکی به عراق و جهانیان داد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار مالکی درباره خطر اشغال عراق



اخبار,اخبار بین الملل , رئیس جمهوری عراق

معاون رئیس جمهوری عراق در سالروز انقلاب 1920 درباره اشغال عراق و به خطر افتادن حاکمیت این کشور هشدار داد.

به گزارش پایگاه عراقی " السومریه" ، " نوری المالکی" روز دوشنبه درمراسمی که عشایر آل فتله در سالروز انقلاب 1920 برگزار کردند، گفت که حاکمیت عراق درمعرض اشغال و تعرض قرار دارد و ما به خواست خداوند، توانستیم که نیروهای خارجی را از کشور خارج کنیم و الان نیز نباید اجازه دهیم که نیروهای خارجی هیچگاه بر ما حکومت کنند.

وی افزود نیروهای بسیج مردمی ، قهرمانانی هستند که به تروریسم و تروریست ها و حامیان آن ها درس های خوبی دادند و این نیروها ساکت نخواهند نشست تا آخرین وجب از خاک عراق از اشغال خارج شود.

درحالیکه بزرگان عشایر عراق با هرگونه طرحی برای تقسیم عراق مخالفت کرده اند ، برخی دیگر معتقدند که احیای مراسم سالروز انقلاب 1920 به منزله تجدید پیمان با اجداد و حمایت از نیروهای مردمی است.

" عبد العزیز ال راهی " از بزرگان آل فتله گفت که عراق تقسیم نمی شود، به جان شما اینها هیچ نیستند و با کمترین گرد وخاک فرار می کنند اینها نمی توانند عراق را تقسیم کنند.

شیخ " منیر عبد العزیز ال فتله " از بزرگان قبایل آل فتله نیز گفت که شعار ما در سالروز انقلاب 1920 وحدت همه عشایر برای مقابله با تجاوزگری داعش و لزوم حمایت از نیروهای امنیتی و نیروهای مردمی ضروری است.

نود و پنجمین سالروز انقلاب 1920 با اولین سالروز صدور فتوای جهاد از سوی مرجع عالیقدر شیعیان درنجف اشرف که به کاهش نفوذ گروه داعش در برخی از استان های عراق منجر شد، همزمان شده است.

 

اخبار بین الملل - سایت العالم